Evil "The Following"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Waarom je keuze voor de DVO Diamond?
Ga een Bronson CC opbouwen (150mm, maar 160 schijnt ook heel goed te rijden), maar ben er nog niet over uit welke vork. Heb nu een Fox34 Factory in mijn fiets, maar die blijft in dezelfde fiets. Fijne vork, maar om los te kopen veel te duur vind ik.

Zit nu te kijken naar Pike RCT3 Solo (evt. Lyrik), MRP Stage, Manitou Mattoc of de DVO Diamond. Pike kan ik kopen voor 439 (2017) dus dat is wel een erg goede deal wat mij betreft. Manitou Mattoc is 545 en komt beste uit test bij enduro-mtb vorken test.
Heb in Squamish voor het eerst met een Pike gereden, huurfiets, dus niet echt getuned naar mijn believen. Vond hem daarom ook weinig inspirerend aanvoelen.

Dus de hamvraag nogmaals: waarom voor jou de Diamond?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

No brainer.
DVO > RS of Manitou....
Die testen zijn verre van objectief daar trappen wij niet meer in.
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Rij ook sinds maart met de DVO,een sublieme vork,super te tunen,sensible,en niet te progressiv.
Evenals de Topaz demper...Staat zeker boven een pike....
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dennisvdb schreef:Waarom je keuze voor de DVO Diamond?
...

Zit nu te kijken naar Pike RCT3 Solo (evt. Lyrik), MRP Stage, Manitou Mattoc of de DVO Diamond. ...

Hier nog een Diamond gebruiker. En ervaring met de Mattoc en Pike. De Diamond is duidelijk beter die 2. Meer controle in het middengebied, meer rust bij grote klappen. En nog soepeler aanspreken. Alleen de Öhlins RXF34 vond ik nog een heel klein tikje beter in het middengebied dan de Diamond, maar ook weer iets progressiever. Wel plaats ik de DVO boven de FOX 34. En alleen als je echt gaat knallen is een FOX 36 misschien net beter op hogere snelheid en bij echt grote klappen.

De Mattoc biedt ook al meer ondersteuning in het middengebied dan de Pike. Wel schijnt de 2018 Pike verbeterd te zijn.


Overigens heb ik het dan wel over 'Ironhorse Erik tempo' wil je de verschillen gaan voelen en moet je er ook gevoelig voor zijn. Maar met een goed afgestelde topvork krijgt iedereen iets meer vertrouwen, wat zich kan vertalen in meer snelheid.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

In Livigno ging ik eindelijk weer eens voelen dat ik aan de demping moest draaien, waarna de vork nog meer snelheid toeliet. Ik vind de Ohlins trouwens beter dan de DVO. Ik denk dat die Ohlins stijver is het voelt enorm solide aan (DVO en Ohlins) met een sag-dempings gebied dat wellicht nog plusher is dan het blather systeem van DVO.

Wat ik zelf een enorme plus vind aan DVO is dat je dat ding zelf uit elkaar kunt slopen. Vraag me af of dat met de Ohlins ook kan. Zal wel niet. :winkie:

Volgens mij was Kees ook direct te spreken over het OTT gebeuren op de DVO :-q
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Nou mannen, bedankt voor jullie reacties. Zal dus de DVO Diamond worden. Jullie hebben me overtuigd haha.
Gebruikersavatar
nutkees
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 19 juni 2009, 22:48
Mijn mountainbike: Gary Fisher

Ik kan nog niet veel ervaringen delen over de diamond, daarvoor moet ik eerst meer km maken, maar eerste indruk is geweldig.
Keuze was of deze diamond OF een ohnlins, maar omdat erik die al heeft kon ik dat simpelweg niet doen. Morgen weer knallen dus dan kunnen erik en ik weer volgas naar beneden!
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

PoRRRRRRRno!! Erg gave opbouw/kleurencombi! Enjoy :-q
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nutkees
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 19 juni 2009, 22:48
Mijn mountainbike: Gary Fisher

Enjoy is het zeker! Nu wat meer km's gefietst en man man man wat loopt dat ding mooi! Afdalingen lijken wel geasfalteerd met die dvo vork, wat een verschil met mijn andere fietsen.

Afdalen is echt zo heerlijk, maar nog wel erg aan het zoeken naar de juiste banden combo. De aggressor voor heeft veel grip, maar erg veel weerstand, die vervangen door een ikon. Deze band loopt erg mooi, maar op afdalingen niet fijn, althans niet voor mijn manier van rijden.

Ga nu een ardent race monteren voor en een thunderburt achter. Ook om te kijken of ik weer aan de tijden op schoorl kan komen die ik met de pyga reed. De Evil vind ik
Nu nog erg pittig om snel mee te rijden, kost een boel kracht.

Geluidloze onyx naven zijn wel echt heel fraai. Zonder herrie afdalen is zo lekker!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Lang geleden ik weet het, maar welk type headset van ChrisKing zit daar in?
Plaats reactie