Rocky Mountain Element 950 RSL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

Cyclist schreef: vr 9 augustus 2019, 13:18 Weer terug van een lekkere vakantie in de Dordogne. Veel kunnen fietsen daar, zowel op de weg als op de locale tracks.
Ik had een gedetailleerde kaart gekocht waarop de mts-routes in geel en groen aangegeven stonden. Zo zou ik eenvoudig de gekleurde paaltjes kunnen volgen van een uitgestippelde route, althans dat was de gedachte. In de praktijk had het meer weg van spoorzoeken, omdat de paaltjes schijnbaar lukraak waren geplaatst. Die paaltjes hadden gele of groene topkapjes van plastic, kleuren die heel goed wegvallen in een zonnig bos. Bovendien toont een rond topkapje niet welk spoor je moet nemen wanneer het voor een splitsing wordt geplaatst. Sommige stukken hadden ook veel weg van een droge rivierbedding; stijl, grote rotsen en losliggende stenen. Daar bleken mijn Maxxis Ikon banden niet altijd op berekend - en de rijder trouwens ook niet. Maar uiteindelijk heb ik de route wel kunnen volbrengen.
Afbeelding

Op de weg was het veel gemakkelijker de weg te vinden, en ook dan is het echt genieten in de Dordogne.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op een van de laatste dagen ben ik meegegaan met twee locals, die elke track in de wijde omgeving kennen. Dat was he-le-maal het einde.
Prachtige route met een paar schitterende klims en afdalingen er in. Het was natuurlijk een groot voordeel in die afdalingen dat ik een voorrijder had, daardoor kon ik volle bak naar beneden. Ik heb het al vaker gezegd: deze Element met deze vork is fabelachtig. Zeker met de Maxxis Ikon banden op droge ondergrond, geeft deze fiets een haast grenzeloos vertrouwen.
Afbeelding
Is die Local per ongeluk Ge Kusters van de camping Paradis bij St.Leon Sur Vezere ?
Ik kom geregeld in die omgeving , omdat ik er familie heb wonen.
Het is er niet zo hoog , maar prachtig om te MTBen in de omgeving Sarlat en Les Eyzies
Het is te leuk om niet te doen
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Adwin van eijk schreef: ma 1 maart 2021, 17:08 Is die Local per ongeluk Ge Kusters van de camping Paradis bij St.Leon Sur Vezere ?
Ik kom geregeld in die omgeving , omdat ik er familie heb wonen.
Het is er niet zo hoog , maar prachtig om te MTBen in de omgeving Sarlat en Les Eyzies
Scherp gezien, dat is inderdaad Gé van camping Le Paradis :-q
Hij kent elke meter van de locale routes en organiseert elke week een tocht. In het laatste deel reden we samen door naar een afdaling die veel weg had van een droge rivierbedding met keien en geulen. Als ik alleen was geweest had ik nooit het risico genomen zo hard te gaan, want onbekend, maar met Gé voorop konden we volle bak naar beneden. Echt spectaculair.
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

Cyclist schreef: ma 1 maart 2021, 18:29
Adwin van eijk schreef: ma 1 maart 2021, 17:08 Is die Local per ongeluk Ge Kusters van de camping Paradis bij St.Leon Sur Vezere ?
Ik kom geregeld in die omgeving , omdat ik er familie heb wonen.
Het is er niet zo hoog , maar prachtig om te MTBen in de omgeving Sarlat en Les Eyzies
Scherp gezien, dat is inderdaad Gé van camping Le Paradis :-q
Hij kent elke meter van de locale routes en organiseert elke week een tocht. In het laatste deel reden we samen door naar een afdaling die veel weg had van een droge rivierbedding met keien en geulen. Als ik alleen was geweest had ik nooit het risico genomen zo hard te gaan, want onbekend, maar met Gé voorop konden we volle bak naar beneden. Echt spectaculair.
Dei kent de weg daar op zijn duimpje idd. Ik heb in de afgelopen jaren vele kilometers met hem mogen fietsen,
Zelf ok geregeld een groep vanaf de camping mee op sleeptouw mogen nemen.
Erg hartelijke (Frans)man , die door zijn afkomst prima nederlands spreekt (labeltje made in holland in zijn nek , zoals ie het zelf zegt).
Ik kan niet wachten weer die kant op te gaan, hopelijk dat we snel van de Covid ellende af zijn .

Blijft trouwens een erg mooie fiets die Rocky, 1 van mijn favorieten.
Het is te leuk om niet te doen
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Adwin van eijk schreef: ma 1 maart 2021, 18:39 Dei kent de weg daar op zijn duimpje idd. Ik heb in de afgelopen jaren vele kilometers met hem mogen fietsen,
Zelf ok geregeld een groep vanaf de camping mee op sleeptouw mogen nemen.
Erg hartelijke (Frans)man , die door zijn afkomst prima nederlands spreekt (labeltje made in holland in zijn nek , zoals ie het zelf zegt).
Ik kan niet wachten weer die kant op te gaan, hopelijk dat we snel van de Covid ellende af zijn .

Blijft trouwens een erg mooie fiets die Rocky, 1 van mijn favorieten.
Leuk om te horen! Was je er in 2019 ook?
Gé is idd heel hartelijk en bovendien een goede fietser. Spreekt heel goed Nederlands, maar ook zijn Engels was goed.
Die georganiseerde tochten zijn super. Ik heb daar nog alleen gereden, maar de routes zijn moeilijk te vinden en ik heb vaak moeten stoppen om te kijken hoe ik verder moest.

Bedankt voor het compliment ook :-q
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Net de Element even gewogen: precies 11.0 kg.
Dat is toch heel netjes?
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Via AliExpress een paar Deckas NW kettingbladen gekocht: 34, 36 en 38T.
Ze zeggen dat het alu 7075 is. Of dat zo is...?
Het kost bijna niks en ik ga het gewoon eens proberen. Op het oog ziet het er heel fatsoenlijk uit.
Momenteel heb ik een 38T gemonteerd en ik moet zeggen dat het prima draait, ook in de modder.
Hoe het met de slijtage zal ik wel zien.

Afbeelding
Afbeelding
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

Mijn ervaringen met Aliexpress tandwielen zijn prima!
Nu wissel ik wel af en toe, dus ik heb er nog geen duizenden kilometers op eenzelfde blad gemaakt, maar die paar euro's die ze kosten hebben ze al lang opgeleverd bij mij!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van die kettingbladen. Ben er een paar keer het bos mee in geweest en de ketting bleef er netjes op liggen.
Op mijn Bullitt heb ik een Garbaruk kettingblad wat 10x zo duur was. Dat heb ik net gemonteerd en ik weet nog niet hoe dat slijt, maar de kwaliteit spat ervan af. Kan ik dat blad gelijk vergelijken met die Deckas bladen..
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Op 26 mei 2019 crashte ik hard toen ik tegen een verstopte boomstam reed. Dat leverde me de nodige schaafwonden en blauwe plekken op en achteraf bleek ik tevens mijn borstbeen gebroken te hebben. Daar leer je van. Ik ben er echt wat voorzichtiger door geworden. Niet dat ik langzamer ben geworden, maar wel alerter in situaties waarbij de risico's groter zijn. Dat hielp, want ik ben daarna niet meer gecrasht.

Tot vandaag...
Al mijmerend 'danste' ik vanavond over mijn locale track. Vork en demper staan prettig afgesteld en hoewel ik iets vermogen heb ingeleverd in de winter ondanks de Tacx kilometers, reed ik in een lekkere flow. Op het laatste, bochtige stuk zette ik nog iets aan. Mijn benen waren na een uur weliswaar gebruikt, maar ze voelden goed. En de Element geeft zoveel vertrouwen. De bomen flitsen links en rechts dicht langs je schouders, wat het gevoel van snelheid nog eens vergroot. In een bocht moet ik met mijn linkerpedaal een dikke boomwortel hebben geraakt, want plotseling werd ik over de rechterkant gelanceerd. Ik ging er hard af, head first, rolde in de lucht door en kwam twee meter verder terecht zonder ook maar een tak of boom te hebben geraakt. Ik had mezelf graag zien vallen. Volgens mij was hij een perfect uitgevoerd, een judo meester zou trots op me geweest zijn.
Mijn fiets lijkt ook geen schade lijkt te hebben. Zelfs de as van mijn pedaal is nog helemaal recht.

Benieuwd of ik morgen spierpijn heb :D
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Soms zit het mee 8)

Je zult er wel recht op hebben gehad :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Heckler40 schreef: vr 23 april 2021, 21:09 Soms zit het mee 8)

Je zult er wel recht op hebben gehad :-q

Enjoy!!
Misschien vond dat engeltje op mijn schouder dat hij iets moest goedmaken na die vorige crash :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Cyclist schreef:Benieuwd of ik morgen spierpijn heb :D
Denk het wel :D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 23 april 2021, 23:44
Cyclist schreef:Benieuwd of ik morgen spierpijn heb :D
Denk het wel :D
Klopt, in mijn nek en schouders :winkie:
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Wat trouwens raar is: mijn vork heeft na mijn crash een hele andere karakteristiek gekregen. Druk verloren en een tragere rebound. Hoe kan dat nou? Ik heb daar niets mee geraakt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Cyclist schreef: za 24 april 2021, 19:20 Wat trouwens raar is: mijn vork heeft na mijn crash een hele andere karakteristiek gekregen. Druk verloren en een tragere rebound. Hoe kan dat nou? Ik heb daar niets mee geraakt.
Als er druk verloren is gegaan lijkt de rebound vanzelf trager.
Dus door de klap is er deuk verloren gegaan.
Dat is niet de bedoeling. Probeer 'm eens op te pompen naar de waarde die je eerst had.
Kijk of ie daarop blijft.
Wie weet was de ingezakte vork wel de oorzaak van je val, en niet andersom.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie