" do it all " 27.5+ HT Ghost Roket. GAME OVER.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Waar in Stavelot ben je geweest? Ik heb ook een LTHT naar ben er verder nog niet geweest. Nice pics & nice bike :bier:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ik verbleef op camping in L`Eau Rouge sa in Cheneux even buiten Stavelot, prima camping met aardige beheerders, ze bestieren de camping sinds december dus super gemotiveerd om het je naar de zin te maken, ze hadden de after ride pinten koud staan :-q :-q

Ik deed ritjes vanaf de camping, in het omliggende gebied, voornamelijk richting Coo / Trois Pont / Aisomont in die hoek.
Er liggen wat vaste route`s bij Coo, daar vooral goed om je heen kijken, vooral als je boven bent op wat hogere plekken :wink: :wink:

Na een winterslaap zonder bike activiteiten is het wel ff wennen in zo`n gebied, pittige klimmen, deed meestal rondjes van 4 a 5 uurtjes / 30 / 40 km /1350 hm was best naar de klote, begin zelfs met een schuin oog naar zo`n E apparaat te kijken hahaha.

Ik zal t.z.t. ff een video maken, heb je een indruk van het gebied.

Have fun.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

2 filmpjes van mijn favoriete trails in Saalbach, gereden in 2018.

Bergstadl Trail
https://www.youtube.com/watch?v=Z2s2ehjA87U

X-Line.
https://www.youtube.com/watch?v=CSMUeYjFEyc
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

respect hoor op de HT. Zijn toch wel 2 van de pittigste trails daar.

Dat stukje vanaf 2:18 op de X-line is echt zo vet, toen ik 'm voor het eerst reed en geen idee had wat er achter die eerste brug lag een aardig WTF momentje gehad
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

:-q ,
Idd, als je voor de 1e keer boven op die brug komt, en dan al dat hout ziet wat op je ligt te wachten, dan kan dat wat intimiderend zijn :lol:
Mooi stukje timmerwerk, bike laten rollen en recht vooruit blijven kijken, mooi man :-q :-q vette trail.
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Mooie fiets heb je! Ben je vaker in Schoorl?
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Na 2 jaar met een 27.5+ setup gereden te hebben, nu eens een 29er set-up proberen.
De vork ( suntour Boost + 130mm ) die in de bike zat is 29er ready,maar er gaat maar net een 29x2.35 mary in.
Ik wil deze bike niet rijden met banden smaller dan 2.6 breed, kleiner dan 2.6 smoelt gewoon niet in het frame / set-up.
Via het forum een mooie RS Sektor ( boost + 150mm ) over kunnen nemen en online een 29er wielset ( inw. 29mm ) van Nukeproof gescoord.
Hieronder de huidige set-up met Nobby Nic 2.6 banden.
Afbeelding
Genoeg ruimte voor een 29x2.6 band.
Afbeelding
De SR suntour zit tijdelijk in de spectral.
Afbeelding

In Schoorl de set-up even getest, na 2 voorste rondjes genoeg vertrouwen opgedaan voor wat actie foto`s :-D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sta ik een keer knap in de lucht op de foto ben ik weer vergeten de lens schoon te maken :x
Afbeelding
Afbeelding

Set-up voelt goed, vork is niet zo stijf ( 32 versus 35 ) als de suntour maar voelt goed ( nog geen bikepark gehad :winkie: :winkie: ) wielbasis is 10 a 15 mm langer, bike is wat slacker, ik voel wel dat het voorwiel meer een soort van " omval " effect geeft tijdens het insturen, de huidige banden zijn niet echt stevig, maar voor NL gaat het wel lukken.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk jij doet tenminste waar die fietsjes voor zijn gemaakt. Goed bezig!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

mooi wark

Ik ben wel benieud naar jouw ervaringen.

Zelf 1 keer 29er wielen in de Vendetta geprobeerd, maar ik kon met de 29er set-up geen voordelen ontdekken. Ik heb ze er ook niet weer in gehad. Maar misschine heb ik niet genoeg geduld gehad of te hoge verwachtingen?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

:-q :-q

Gisteren 50 km over de weg + 2 rondjes Geestmerambacht gereden met de nieuwe set-up.
29x2.6 NN is toch wel duidelijk makkelijker rollend als de 27.5+ NN set-up.
Het draaien / keren / acceleren is iets anders als de 27.5 set-up maar niet veel verschil, iets meer gewicht verplaatsen, ff wennen.
De wat hogere voorzijde door andere / hogere vork voegt erg comfi, voorlopig maar even zo houden

Afbeelding
Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

De vakantie afgetrapt met een deelname aan de trailtoer.
Gereden met de 29er setup.
Front Magic Mary 2.6 soft + rear Hans Dampf 2.6 speedgrip, goed bevallen, genoeg grip aan beide zijde`s + licht rollend ter vergelijk met 27.5x 2.8 rubber.
Plaatje uit de verzameling van facebook.
Afbeelding

In Oostenrijk de bike opgezet in de Mullet setup om eens te proberen.
Afbeelding
Front Magic Mary 29x2.6 soft + rear Magic Mary 27.5x2.8 soft
Vorig jaar reed ik in de alpen 130mm met 27.5+ set up.
Door de 150 mm + 29er voorwiel komt het stuur denk zo`n 30 mm hoger dan de oude set up en is de bike slacker geworden.
Ik heb maar een aantal ritjes gereden met deze setup maar het voelde erg solide / vertouwd, ook tijdens wat trailscouting aan de moezel waar ik zelf de hoogtemeters moest maken.

Nog wat plaatjes.
Trailscouting in de alpen.
Afbeelding
Dagje uplift Kirchberg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trailscouting am Moezel.
Afbeelding
Afbeelding
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ziet er tof uit! :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Lekker oldskool met de spijkerbroek :-q

De Roket wordt goed gebruikt...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lekker :-q Niets zo fijn als knallen op een LTHT!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Goed bezig weer Marco! :-q
Plaats reactie