Cotic BFe 275 - Stalen LTHT - 2e leven pg. 7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks Kris!

De vork is vrijdag aangekomen, dus de 72-uurs service heeft zich bewezen. Erg netjes afgehandeld, vervangen oude onderdelen erbij, rapport met alle werkzaamheden en bevindingen en een voorvork die weer werkt zoals het hoort! De seals zijn vervangen door Racingbros Lycan Edge exemplaren die minder wrijving hebben, hoeveel ik daar nou echt van merk vraag ik me af, maar wie weet. Morgen waarschijnlijk eens uittesten.

Afbeelding

Het oranje is 'verplicht', dat is nou eenmaal de kleur waar de seals in uitgevoerd worden. Persoonlijk stoort het mij niet echt, komt in ieder geval ook terug in de Cotic headbadge :winkie:
Laatst gewijzigd door floris500 op di 24 april 2018, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Weer netjes voor elkaar, ondertussen de vork van 160 op 140 laten zetten of dat niet meer?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Nee hij is 160 gebleven, vind hem zo eigenlijk ook wel prima rijden. Wou het risico niet lopen dat ik het zou veranderen en er achteraf spijt van zou krijgen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Afbeelding


Afgelopen maandag eens getest, vork functioneert weer naar behoren :-q
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Gave fiets!
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks :) Denk dat deze wel wat jaartjes bij mij gaat blijven..
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

floris500 schreef:Nee hij is 160 gebleven, vind hem zo eigenlijk ook wel prima rijden. Wou het risico niet lopen dat ik het zou veranderen en er achteraf spijt van zou krijgen.
Hier misschien toch een beetje op terug aan het komen.. Afgelopen zondagochtend clinic gehad bij MacReal, weer wat dingen geleerd/opgefrist maar ook tijdens klimmen toch wel iets gehad van 'hmm ja die voorvork zou best een centimeter of 2 lager mogen.' :lol:
Nu heb ik daar geen haast mee, zo vaak/erg hinder heb ik er niet van, dus tenzij hij voor iets uit elkaar moet zie ik hem voorlopig nog niet veranderen. Mocht dat wel een keer nodig zijn voor iets, dan gaat hij waarschijnlijk naar 140 mm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De foto's ook binnen dus. Ziet er goed uit, mooie fiets ook die je hebt. Bij een volgende beurt zou ik de vork naar 140 zetten zoals ik dat zondag zo bij je kon zien.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Meer met je borst naar je stuur helpt ook wel met klimmen hoor ;)
Met meer veerweg aan de voorkant is het gewoon een kwestie van je gewicht meer naar voren. Ik kom ook gewoon steile klimmen op met beide bikes joh :-q :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klopt, in (relatief) rechte klimmetjes ook geen probleem, maar om dan ook nog scherpe bochtjes te kunnen maken vind ik toch lastig. Toch wat ruimte nodig om mijn stuur te draaien dus kan dan niet altijd heel erg dicht bij mijn stuur gaan zitten helaas. Nu was dit de eerste keer dat ik er hinder van had, meestal kom ik gewoon boven dus het valt wel mee :winkie: Vandaar dat het omzetten ook totaal geen haast heeft.
Dice Oldskool schreef:De foto's ook binnen dus. Ziet er goed uit, mooie fiets ook die je hebt. Bij een volgende beurt zou ik de vork naar 140 zetten zoals ik dat zondag zo bij je kon zien.
Yes, thanks :-q Jup dat gaat op de lange termijn in het lijstje!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

90% van de keren zul je er inderdaad helemaal geen last van hebben. Maar ik heb het je ook niet makkelijk gemaakt natuurlijk :bier:
Kijk anders eens terug in de foto's naar die jongen op de KTM. Die zit bijna net zo ver naar voren als jij, alleen dan met 60mm veerweg minder ;)
Je kunt nog wel verder naar voren/beneden.

Zou dus eerst eens kijken of je er in de Ardennen last van hebt (dat denk ik niet namelijk) en van daar uit verder denken.

Maar, je ging erg lekker! :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

MacReal schreef:90% van de keren zul je er inderdaad helemaal geen last van hebben. Maar ik heb het je ook niet makkelijk gemaakt natuurlijk :bier:
Kijk anders eens terug in de foto's naar die jongen op de KTM. Die zit bijna net zo ver naar voren als jij, alleen dan met 60mm veerweg minder ;)
Je kunt nog wel verder naar voren/beneden.

Zou dus eerst eens kijken of je er in de Ardennen last van hebt (dat denk ik niet namelijk) en van daar uit verder denken.

Maar, je ging erg lekker! :-q
Nooit op gereageerd zie ik :~ Maar ga ik doen, en thanks!


Ik had na de clinic een behoorlijk slepende voorrem, dus eens aan nader inspectie onderworpen.. Bij het opbouwen van de fiets een foutje gemaakt en per ongeluk verkeerde adapter (203 ipv 200) besteld. Gister de juiste erop gezet samen met een nieuwe kabel voor de dropper, en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook een Southpaw lever mee te bestellen.

Waar de vroegere Southpaw's niet goed vastgezet konden worden door de manier van klemmen, is dat aangepast. Verder mooi zwarte hendel met licht ruw vlak. Aardige vooruitgang, werkt veel fijner zo en ziet er ook een stuk strakker uit! (nu nog een keer achterrem/derriekabel mooier samenvoegen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

M'n eigen SYS dan ook maar omhoog kicken..

Ondertussen geen bizarre/grote wijzigingen gedaan maar hier en daar wat getweaked..
-Handvatten bevielen niet 100% dus die zijn gewisseld voor Ergon GE1 Evo Factory exemplaren, welke super goed bevallen.
-Over het zadel van mijn gravelbike was ik niet 100% tevreden, en aangezien ik daarop een rit van 125 km in Z-Limburg ging maken heeft die het zadel van de Cotic gekregen. Gisteren heeft de Cotic zijn vervanging gekregen (exact zelfde zadel enkel andere bedrukking helaas).
-Toen SuperstarComponents weer eens een mooie actie had, heb ik een mooi NW ovaal blad 32t in het zwart bemachtigd.
-Voorbandje gewisseld van Ardent naar Forekaster 2.35. Ardent kan toch gemeen wegslippen heb ik gemerkt (op de harde manier). Lelijke OTB gehad met vrij harde val, gelukkig niets ongeneesbaars aan over gehouden en enkel mijn fietscomputertje is er door gesneuveld. In de toekomst wil ik nog weleens wat heftigere banden proberen, zeker voor in het buitenland (waar de fiets nog steeds niet is geweest, of ik..). Ik denk aan een combi Maxxis Aggressor/High Roller II bijvoorbeeld.

Tijdje terug is op 1 of andere manier mijn vrijloop gesneuveld, helaas de avond voor een Let's Ride.. Na een mailtje naar Superstar met wat foto's en uitleg kreeg ik vrij vlot een nieuwe vrijloop opgestuurd, hopelijk houd deze het langer vol.

De fiets staat nu nog even te wachten op een ontluchtingsset voor mijn achterrem, daarna hopelijk snel weer eens het bos in ermee :bier:

Even wat nutteloze plaatjes erbij..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Blijft een mooi fietsje! Helaas van de lets ride maar die komt volgend jaar ook wel weer😁 ik snap je 160-140 dingetje ook wel trouwens.. ik heb een transition ltht gehad met 150 vork en vond deze ook net wat te veel van het goeie met klimmen..
Ik wil volgend jaar ook weer een ltht gaan bouwen en wil dan graag een 130/140 vorkje gaan zoeken. Ik denk dat als je voornamelijk nl rijd dat de fijnste setup gaat zijn.. als je voornamelijk buitenland rijd is het wat anders😁
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ja helaas! Maargoed hopelijk is hij na dit weekend weer klaar voor een ritje, kan ik er eindelijk weer eens mee weg.. Ik rijd altijd met veel plezier op de gravelbike, maar met de Cotic is het weer een ander soort lol die ook erg leuk is :D Helaas is het weer sneller donker natuurlijk, dus een avondritje over de Walcherse duintjes zit er niet meer zo in.

Ja zoals je zegt, net iets teveel van het goede. Gelukkig zijn die momenten wel heel schaars tegenover de momenten waar ik er totaal niks negatiefs van ondervind.
Heb je al een merk/type op het oog voor je build? Denk inderdaad dat dat een hele leuke/veelzijdige fiets oplevert!
Plaats reactie