Cotic BFe 275 - Stalen LTHT - 2e leven pg. 7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Als je hem nou voor het weekend klaar heb kun je vrijdag avond nog een rondje mee doen samen met mauke en mij over de walcherse duinen, is in het donker altijd heel anders fietsen als in het licht :D :P
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Helaas, ik wacht nog op mijn ontluchtingskit dus vanavond gaat niet lukken.. Veel plezier in ieder geval :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zal het hier ook eens een beetje updaten..

De vrijloop was vervangen, helaas heeft deze het niet lang uitgehouden. Tijdens een ritje op en in de buurt van de Westenschouwen route sneuvelde hij weer. Mede dankzij KevinBel toch nog verder kunnen gaan, voorzichtig trappend met de 4 (van de 6) palletjes die nog over waren. Eenmaal thuis gekomen gelijk de wielen er vanonder gehaald, gestript en schoongemaakt.

Afbeelding

Dezelfde avond nog bij RCZ een set DTSwiss M1700 wielen kunnen scoren voor een mooie prijs. Mijn gebruikelijke oudjaarsritje dit keer op de gravelbike, ook genieten 8)

Afbeelding

Ondertussen had ik ook contact met Superstar, die al heel snel voorstelden om mijn naaf kosteloos te vervangen voor een ander model. Heb zo het vermoeden dat die Fuel naven bij meer mensen voor problemen zorgen. Desalniettemin vind ik het erg netjes opgelost zo. Toen ik terug kwam van vakantie kon ik gelijk de DT wielen ophalen, en heb ik daarna het Superstar wiel opgestuurd naar Engeland. Even afwachten wanneer ik die terug krijg, en wat ik er mee ga doen. Misschien verkopen, of gewoon als reserve setje ofzo..

Afbeelding

Van de gelegenheid gebruik makend gelijk een bandenwissel, 2.4 Ardent/2.4 High Roller II ligt er nu op.
Het is nog even wachten op juiste Centerlock adapters. Ik had ze van Shimano, maar die kwaliteit is niet naar mijn zin, vandaag komen er andere binnen van Elvedes.

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Werden die DT wielen niet met adapters geleverd? Ik heb twee keer DT wielsets (centerlock) gekocht en beide keren zaten daar adapters voor zesbouts schijven bij.
Bij de laatste set zat ook tubeless tape, ventielen en adapters voor alle mogelijke asmaten, echt supercompleet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

kermit schreef: wo 16 januari 2019, 11:38 Werden die DT wielen niet met adapters geleverd? Ik heb twee keer DT wielsets (centerlock) gekocht en beide keren zaten daar adapters voor zesbouts schijven bij.
Bij de laatste set zat ook tubeless tape, ventielen en adapters voor alle mogelijke asmaten, echt supercompleet.
Nope, tubeless ready tape zit er wel op, geen ventielen of adapters. Dozen waren ook al eens open geweest dus dat ik het niet heb zal eerder aan RCZ liggen dan DT. Maakt voor mij niet uit, was er al vanuit gegaan dus had ook al adapters voor mijn achterwiel (QR) besteld.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Speclist maar eens bijgewerkt en OP ingekort..

Frame: Cotic Bfe 275 (M) 2016
Voorvork: Rockshox Pike RCT3 Solo 160 mm
Crankarm: Shimano SLX M7000
Kettingblad: SuperstarComponents 32 Oval
B/B: BB MT800 XT
Pedalen: SuperstarComponents Nano Tech Flat
Ketting: KMC X11
Cassette: Shimano SLX M7000
A-derailleur: Shimano SLX M7000
Shifter: Shimano SLX M7000
Remklauwen: Formula The One
A-remschijf: Sram Centerline 6-bolt Brake Rotor 180 mm
V-remschijf: Sram Centerline 6-bolt Brake Rotor 200 mm
Remhendels: Formula The One
Headset: Nukeproof
Stuur: Sixpack Kamikaze 780-20 mm rise
Stuurpen: RaceFace Steam Ride 60 mm
Zadelpen: Kind Shock Lev 150 mm
Zadelpenklem: Cotic
Handvatten: Ergon GE1 Evo Factory
Zadel: WTB Volt
Wielset: DTSwiss M1700 Spline Two (30 mm)
A-band: Maxxis Ardent 3C EXO TR 2.4"
V-band: Maxxis High Roller II 3C MaxTerra EXO TR 2.4"
Gewicht: 13+ kg

De fiets heeft afgelopen weekend (eindelijk) zijn eerste buitenland-ritje gedaan met mij, in de buurt van Sart heerlijk gereden met veel technische uitdaging. De nieuwe velgen en bandencombinatie hebben het ook perfect gedaan. :-q

Binnenkort eens goede foto maken van het geheel tegenwoordig.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

floris500 schreef: wo 27 maart 2019, 15:24 Binnenkort eens goede foto maken van het geheel tegenwoordig.
Met ander doel gemaakt, maar alsnog maar fotootjes dan. Nog beetje onder de blubber uit de Ardennen :lol:

Afbeelding

Afbeelding


En voor de wit-stuur-haters goed nieuws, ik denk dat ik zelf er ook een beetje op uitgekeken ben dus er is een zwart(er) stuur onderweg naar mij. Duurt nog wel meer dan een week voor hij er is geloof ik, dus geduldig afwachten. De nieuwe look wordt gecomplementeerd door nieuwe vorkdecals.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Weer een gemiste kans voor een prachtige actie foto/filmpje 😞

Wat maakt de kleur van dat stuur nou uit??
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: za 4 mei 2019, 20:20 Wat maakt de kleur van dat stuur nou uit??
Ik zou je moeten melden...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

:lol:

Ik dacht nog, waneer leest hij deze.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: zo 5 mei 2019, 19:47
maverick76 schreef: za 4 mei 2019, 20:20 Wat maakt de kleur van dat stuur nou uit??
Ik zou je moeten melden...

Jij hebt niet echt recht van spreken na het kannibaliseren van je Banshee. :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

maverick76 schreef: za 4 mei 2019, 20:20 Weer een gemiste kans voor een prachtige actie foto/filmpje 😞

Wat maakt de kleur van dat stuur nou uit??
Je doelt op de Ardennen lijkt me? Ja niet echt de moeite genomen toen/aan gedacht.
Marco79 schreef: zo 5 mei 2019, 22:51
Lars TB schreef: zo 5 mei 2019, 19:47

Ik zou je moeten melden...

Jij hebt niet echt recht van spreken na het kannibaliseren van je Banshee. :winkie:
:lol: burn..

Stuur kwam gisteren al binnen, zit er ook al op dus. Vorkdecals zijn onderweg.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: zo 5 mei 2019, 22:51
Lars TB schreef: zo 5 mei 2019, 19:47

Ik zou je moeten melden...

Jij hebt niet echt recht van spreken na het kannibaliseren van je Banshee. :winkie:
Hoho, het is gewoon een andere mooie uitvoering geworden.

Maar inmiddels is 'ie weer omgebouwd... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Het andere stuur/stickers zit er ondertussen alweer een poosje op. Laatst even gespeeld op pumptrack en afgelopen zaterdag met Pieter de warmte getrotseerd in Nideggen. In de klimmen afzien met de hitte en in de afdalingen soms lekker door elkaar gerammeld, maar wel genoten :-q . Van de week komt een rem-upgrade binnen als het goed is :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Gaaf ding!
Ben je in Nideggen naar boven gefietst met 30+? Ik krijg een zweet aanval als ik er aan denk ;)
Wel mooi fietsen daar met een stalen LTHT :)
Plaats reactie