Cotic BFe 275 - Stalen LTHT - 2e leven pg. 7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks! Haha jup, rondje van rond de 35 km met 1100 hm als ik het me goed herinner. Er is genoeg gezweet, dat is zeker :lol:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice! Hoeveel van de afdalingen van het rondje in nideggen zijn nog toegankelijk?

Laatste Keer dat ik er was waren er een heel aantal verboden of zelfs versperd....
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

paulus1981 schreef: di 2 juli 2019, 23:30 Nice! Hoeveel van de afdalingen van het rondje in nideggen zijn nog toegankelijk?

Laatste Keer dat ik er was waren er een heel aantal verboden of zelfs versperd....
Degene die wij gereden hebben waren allemaal te rijden. Alhoewel op sommige plekken wel duidelijk werd aangegeven dat je er niet mag fietsen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ondertussen is de fiets weer wat veranderd en heeft ie mooie nieuwe paden kunnen ontdekken.

Tijdje terug zijn de Formula's verkocht en is er een setje Sram Guide RS op de fiets gekomen. Echt een verademing betreft modulatie tov de Formula's. Nieuwe stuurpen en zadelpenklem ook, meer voor het zicht dan dat het nut heeft uiteraard (al moest ik nog van de QR af bij de laatste).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De remmen voor het eerst echt kunnen gebruiken tijdens een ritje Aachenerwald/3LP, en ze de afgelopen week kunnen teisteren in Nauders.
Voor dit laatste tripje ook achter een High Roller II gemonteerd in 2.3, met een Vittoria Airliner insert erin. Monteren was even iets meer moeite dan met enkel de band maar ik denk dat die insert me afgelopen week zeker een aantal keer heeft geholpen.

Heel erg genoten van een weekje gave trails rijden, mooie eerste echte ervaring in de bergen. Voornamelijk redelijk natuurlijke trails, veel technisch rijden met wortels en stenen. Af en toe best rammelen op een hardtail, maar ik en de fiets hebben het overleefd :tong. Van alle trails erg genoten, maar de Bunker-Etsch trail was wel echt een topper voor mij.

Uitzichtpunt op Reschenmeer vlakbij Bunkertrail
Afbeelding

Onderweg op de Bunkertrail
Afbeelding

Kreuzmoos/Gerry trail
Afbeelding

Wandelpad van bovenaan de Zirmbahn vlakbij de Bergkastelspitze
Afbeelding

Uitzicht bovenaan die Zirmbahn
Afbeelding
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ziet er goed uit hoor bijna spijt van dat ik niet mee ben gegaan. Gelukkig mag ik Zaterdag richting de bergen. :D
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

die foto op de bergtop met je fiets boven je is natuurlijk prachtig om te zien. King of the world feeling :D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha ja goed gelukte foto inderdaad. Had m bijna met een oerbrul in dat meer gegooid :P
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Victor1977 schreef: wo 4 september 2019, 09:45 die foto op de bergtop met je fiets boven je is natuurlijk prachtig om te zien. King of the world feeling :D
Heb daar afgelopen juni ook gestaan. Is minder bergtop dan het lijkt hoor :wink:
Maar is een erg gave plek met een paar mooie afdalingen. Ook de anti-tank obstakels vlak voor dit uitkijk punt zijn indrukwekkend.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klopt, de foto is natuurlijk wel zo genomen dat het er het spectaculairst uitziet :winkie: :bier: Je rolt/loopt zo die rots op. Als je helemaal vanuit het dal naar boven trapt voelt het wel als een bergtop denk ik, maar wij zijn uiteraard met de lift gegaan steeds.

Op deze foto's zie je wat meer de 'waarheid'.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ondanks die waarheid blijf ik het mooie plaatjes vinden :)

Ik krijg nu ook zin om mooie bergfotos te gaan schieten
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha snap ik, ik krijg ook zin om weer terug te gaan :lol:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ondertussen is de BFe aan een soort van 2e leven begonnen sinds kort. Aangezien ik een fully aan het opbouwen ben voor de wat heftigere trips mocht de BFe iets minder 'hardcore hardtail' worden. Alsnog blijft hij dat wel natuurlijk, maar gewoon iets minder extreem. Een paar dingen zijn verhuisd naar de fully dus die gaten moesten opgevuld worden.

De speclist:
Frame: Cotic Bfe 275 (M) 2016
Voorvork: Rockshox Pike RCT3 Solo 160 mm Suntour AION E45 140 mm
Aandrijving: Shimano SLX M7000 crank+shifter+der, KMC X-11, WorksComponents 30 Oval
Pedalen: SuperstarComponents Nano Tech FlatCrankbrothers Mallet E
Remmen: Sram Guide RS, Sram Centerline 200/180 mm schijven
Cockpit: Nukeproof Neutron Riser 780, Brand-X Enduro 60 mm, Ergon GE1
Zadel(pen): Kind Shock Lev 150 mm, WTB Volt
Wielset: DTSwiss M1700 Spline Two (30 mm)SuperstarComponents XX27 velgen, Fuel naaf (voor), Electro naaf (achter)

Verder wat lichtere bandjes erop, Forekaster 2.35/Ardent 2.25. Afgelopen zaterdag de eerste kilometers gemaakt, en ook al moet de vork nog wat nauwkeuriger afgesteld worden ben ik toch al heel tevreden. Werd er echt weer heel blij van, wat een leuke en fijne fiets dit toch eigenlijk is :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Mooi geworden zo hoor Floris, snel samen eens een ritje doen op de Hardtails! :-q :D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks Pieter, idd die groene roestbakken maar eens samen uitlaten :winkie:
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Die groene van mij ook mee dan! :winkie:
Hij is netjes geworden zo Floris :D :-q
Plaats reactie