Trek Fuel EX9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Kleine update: De Fuel bevalt nog steeds reuze goed, een échte allrounder. Hij heeft inmiddels meerdere Bikeparks gezien en houdt zich goed.

Wel ben ik nu bezig met het eerste echte puntje van onderhoud/reparatie. De Guide RS achterrem-hendel komt in hitte niet terug. Uiteraard internet maar eens uitgeplozen, grote kans dat het in de hendel zelf zit, daar zit een witte zuiger in die in hitte klem kan komen te zitten. Dus een service set besteld, en enthousiast de boel uit elkaar gisteravond.

Maar na een half uur ruzie met dit veerringtje ga ik vandaag eerst maar langs de bouwmarkt voor een juiste tang om het kakding er uit te krijgen :D

Bonusfoto in de avondzon:
Afbeelding

:bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Bokmaaa schreef: vr 28 juni 2019, 09:26 Kleine update: De Fuel bevalt nog steeds reuze goed, een échte allrounder. Hij heeft inmiddels meerdere Bikeparks gezien en houdt zich goed.

Wel ben ik nu bezig met het eerste echte puntje van onderhoud/reparatie. De Guide RS achterrem-hendel komt in hitte niet terug. Uiteraard internet maar eens uitgeplozen, grote kans dat het in de hendel zelf zit, daar zit een witte zuiger in die in hitte klem kan komen te zitten. Dus een service set besteld, en enthousiast de boel uit elkaar gisteravond.

Maar na een half uur ruzie met dit veerringtje ga ik vandaag eerst maar langs de bouwmarkt voor een juiste tang om het kakding er uit te krijgen :D

Bonusfoto in de avondzon:
Afbeelding

:bier:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad (bij alle temperaturen behalve vriezer) alleen ik heb schuurpapier gebruikt op die witte zuiger :D
Wel heb ik ook zitten kloten met dat irritante veertje. Ik heb een veertangetje besteld maar die was weer iets te dik om er helemaal in te gaan dus heb ik die met een dremel ook nog eens smaller eerst moeten maken. Ik overigens bij de hendels nu het gevoel dat het veertje en klem minder goed zit aangezien ze een beetje trillen. Blijft natuurlijk dramatisch dat zoiets door een beetje hitte blijft vast zitten.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Victor1977 schreef: vr 28 juni 2019, 11:20
Bokmaaa schreef: vr 28 juni 2019, 09:26 Kleine update: De Fuel bevalt nog steeds reuze goed, een échte allrounder. Hij heeft inmiddels meerdere Bikeparks gezien en houdt zich goed.

Wel ben ik nu bezig met het eerste echte puntje van onderhoud/reparatie. De Guide RS achterrem-hendel komt in hitte niet terug. Uiteraard internet maar eens uitgeplozen, grote kans dat het in de hendel zelf zit, daar zit een witte zuiger in die in hitte klem kan komen te zitten. Dus een service set besteld, en enthousiast de boel uit elkaar gisteravond.

Maar na een half uur ruzie met dit veerringtje ga ik vandaag eerst maar langs de bouwmarkt voor een juiste tang om het kakding er uit te krijgen :D

Bonusfoto in de avondzon:
Afbeelding

:bier:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad (bij alle temperaturen behalve vriezer) alleen ik heb schuurpapier gebruikt op die witte zuiger :D
Wel heb ik ook zitten kloten met dat irritante veertje. Ik heb een veertangetje besteld maar die was weer iets te dik om er helemaal in te gaan dus heb ik die met een dremel ook nog eens smaller eerst moeten maken. Ik overigens bij de hendels nu het gevoel dat het veertje en klem minder goed zit aangezien ze een beetje trillen. Blijft natuurlijk dramatisch dat zoiets door een beetje hitte blijft vast zitten.
Ja absurd dat het nog steeds een probleem is.. bij zoeken naar dit probleem kom je op berichten van jaaaaaren geleden uit, waar exact datzelfde witte onding problemen geeft.

Hopen dat ik een goeie tang kan vinden, ik neem het borgringetje uit de service kit mee naar de bouwmarkt, kijken of ze iets hebben wat er in past :')
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een setje Deores (of SLX / XT als het luxer moet/mag) lost al je problemen op, kun je fietsen ipv klooien ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Contact opnemen met Sram, krijg je nieuwe remhendels onder garantie.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nou dikke kak. Aan de fiets klussen is leuk, dus ik dacht de Fuel eens even fijn een complete remmen overhaul te geven. Het volleidge binnenwerk van de remhendels, en de remklauwen vervangen. Best een klusje, maar gelukt. Dacht ik. Na 2x bleeden nog steeds slappe remmen, dus nog maar een keer... en na het bleeden, met de kant van de klauw dicht, tover ik zo allemaal dikke bellen uit de remhendel kant als ik de spuit vacuum trek. Ergens een lek dus! Balen :(
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Maar gelukkig is het bijna weekend, dus heb je twee dagen de tijd om heerlijk te klussen :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Meegs schreef: vr 5 juli 2019, 09:57 Maar gelukkig is het bijna weekend, dus heb je twee dagen de tijd om heerlijk te klussen :-q
Ware het niet dat ik eigenlijk had willen fietsen ipv klussen.... Maar goed, het is net anders. Ik had een ochtendje een route pakken met m'n vrouw op het programma, dat zijn snelheden die ik op alleen de voorrem ook wel red :bier:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

:-{

Laat dit geen jaarlijkse traditie worden.... maar er zit wéér een scheurtje in mijn frame. Op een andere plek deze keer:

Afbeelding


Dus weer contact opgenomen met 12GO, die op hun beurt trek hebben benaderd. En weer, alleen op basis van mijn foto's heeft Trek een vervangend frame, inclusief demper, verstuurd naar 12GO. Zij hebben er een trapas in geperst, en as we speak is het ding onderweg naar mij. Binnenkort dus uitvoering 3 van de Fuel!

Het nieuwe Fuel frame is gebouwd om een 140mm vork in te stoppen, ik heb een 130mm. Er zitten dus nog wel kosten aan te komen om dat om te (laten) bouwen, of misschien zelfs een nieuwe vork. Dat laatste zit ik niet echt op te wachten.... :(

Binnenkort in dit theater dus in ieder geval weer vers beeldmateriaal!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

1.) goeie service. Zullen ze verplicht zijn maar dan nog :-q
2.) wat is deze :o :-{ :~ hoe dan...
3.) of je het leuk vind of niet, Trek houdt je wel lekker bezig met bouwprojektjes zo.
Vervelend van die vork maar 10mm minder travel, ietsje meer sag achter en geen hond die er wat van merkt?
Brackethoogte kan een ding worden dan..
Ik roep zomaar wat maar zou zomaar niet een honderdje of 5-6 er tegenaan gooien voor die 10mm.

Benieuwd wat je voor fraais krijgt nou.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Balen, hoor. Ondanks dat het goed opgelost wordt, zit je hier natuurlijk niet op te wachten.

Weet niet wat voor vork je hebt maar*Edit, ik zie een Fox34, toch? Is een andere airshaft geen optie? Kost iig stukken minder dan een complete vork.

https://www.bike24.com/p2306684.html
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Jan Willem schreef: vr 20 september 2019, 12:39 1.) goeie service. Zullen ze verplicht zijn maar dan nog :-q
Zeker weten!! Niets dan lof voor zowel Trek als 12GO. Het contact verloopt soepel, ze denken mee en werken snel. Top!
Jan Willem schreef: vr 20 september 2019, 12:39 2.) wat is deze :o :-{ :~ hoe dan...
Het vermoeden van zowel trek als 12GO is dat mijn frame(s) te klein waren. Ik had een 18,5" en ben 182cm. Het verhaal is dat het zadel dat te ver uit het frame steekt, wat een grote hefboom is bij hobbels enzo. Vind ik geen argument, zolang ik de zadelpen netjes binnen de marge heb ingebouwd moet het frame er maar tegen kunnen. Niet geheel toevallig is in het 2020 model de zadelbuis verstevigd.
Jan Willem schreef: vr 20 september 2019, 12:39 3.) of je het leuk vind of niet, Trek houdt je wel lekker bezig met bouwprojektjes zo.
Vervelend van die vork maar 10mm minder travel, ietsje meer sag achter en geen hond die er wat van merkt?
Brackethoogte kan een ding worden dan..
Ik roep zomaar wat maar zou zomaar niet een honderdje of 5-6 er tegenaan gooien voor die 10mm.

Benieuwd wat je voor fraais krijgt nou.
Ja, die vork heeft ook geen haast. Ik zet hem er eerst in, stel alles optimaal af en kijk hoe dat gaat. naar 140mm zou wel mooi zijn, maar is 'nice to have'.

Ondertussen een appje van het thuisfront:
Afbeelding

:D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s wel heel snel, 32 minuten :lol:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

TenZNL schreef: vr 20 september 2019, 13:11 Da`s wel heel snel, 32 minuten :lol:
Ja dat is een flinke postduif geweest :D

Het eerste fotootje van het frame is binnen, ik ben super enthousiast over de kleur! Maar die deel ik nog niet tot ik alles zelf even in de handen heb gehad :bier:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Doe niet zo flauw joh, we zijn niet voor niks zo meelevend hoor :winkie:
Ik voel me lotgenoot maar was toch wel meer open in dat soort dingen dan jij, merk ik.
Maar gelukkig is het vrijdag :bier:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie