Trek Fuel EX9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Uiteindelijk ben je er nu wel heel mooi op vooruit gegaan maar je hebt eigenlijk niks aan al dat gedoe.
Als de boel keurig netjes heel blijft en zijn werk probleemloos blijft doen, levert dat meer tevredenheid op.
Volkomen terecht dus, dat je er nu zo'n prachtig frame van overgehouden hebt :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja, ik heb niks te klagen over het frame dat ik nu heb, en over de garantieafhandeling. Maar het is iedere keer inderdaad gedoe, en brengt iedere keer kosten met zich mee. Verzendkosten, remleiding, veranderende remschijf formaten, divers klein spul. Daarom: ik wil nu wel weer een keer fietsen! Man, ik ben nog dikker geworden dan eerst! :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Bokmaaa schreef: do 3 oktober 2019, 09:20ik ben nog dikker geworden dan eerst! :D
Voor dit punt zijn er meer oorzaken die daarbij een belangrijke rol spelen (ervaringsdeskundige).
Mijn vrouw gelooft mij allang niet meer als ik de schuld aan te weinig fietsen geef.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Jan Willem schreef: do 3 oktober 2019, 09:37
Bokmaaa schreef: do 3 oktober 2019, 09:20ik ben nog dikker geworden dan eerst! :D
Voor dit punt zijn er meer oorzaken die daarbij een belangrijke rol spelen (ervaringsdeskundige).
Mijn vrouw gelooft mij allang niet meer als ik de schuld aan te weinig fietsen geef.
Lastig, dat kritische volk... maar toch, het is een mooie smoes om meer op de fiets te stappen. :bier:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Het eerste rondje is een feit! De kleine verschillen met het vorige frame zijn goed merkbaar. Ik merk dat ik harder moet werken om hem door krappe bochten te krijgen, en ik krijg 'm niet meer omhoog. Het voorwiel dan he, daar moet duidelijk meer energie in dan eerst.

Daar staat tegenover dat hij PLANTED is. Man, wat een solide, rustig gevoel. Ik had serieus niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. De maat past mij goed, dus zodra ik gewend ben kijk ik waarschijnlijk niet met heimwee terug. Verder is een deel van de opbouw inmiddels echt aan vervanging toe, dus binnenkort meer nieuws in dit theater.

Oh, en na een nazomer op magic mary & Slaughter te hebben gereden was mijn standaard XC setje wel even wennen :)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zoals een wijs man ooit zei in dit topic:
ThaSingleTrackMastah schreef: za 29 juni 2019, 14:30 Een setje Deores (of SLX / XT als het luxer moet/mag) lost al je problemen op, kun je fietsen ipv klooien ;)
Afbeelding

Alle guide spullen vervangen voor een complete set Zee. Het was de eerste keer dat ik zo'n ruil heb gedaan, maar de installatie viel me reuze mee. Beetje pielen met de interne kabel, maar dat was uiteindelijk ook goed te doen. Hopen dat het remgezeik nu klaar is!

Een dagje eerder nog een rondje Gieten gedaan, ik ben inmiddels wel gewend aan het grotere frame. Zelfs een PR gefietst op een heel smal en krap stukje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Wat een chique frame :bier:
Waar fiets je zoal? Ik zie Gieten voorbij komen. Woon je daar in de buurt?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Opperchief schreef: ma 28 oktober 2019, 14:40 Wat een chique frame :bier:
Waar fiets je zoal? Ik zie Gieten voorbij komen. Woon je daar in de buurt?
Ja, ik kom regelmatig op de route van Gieten. Ik woon in Groningen, dus het is 1 van de routes die op schappelijke afstand te vinden is.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s echt een serieus mooie kleurencombi, nu hopen dat deze heel blijft :-q
Bokmaaa schreef: ma 28 oktober 2019, 09:51 Zoals een wijs man ooit zei in dit topic:
ThaSingleTrackMastah schreef: za 29 juni 2019, 14:30 Een setje Deores (of SLX / XT als het luxer moet/mag) lost al je problemen op, kun je fietsen ipv klooien ;)
Alle guide spullen vervangen voor een complete set Zee. Het was de eerste keer dat ik zo'n ruil heb gedaan, maar de installatie viel me reuze mee. Beetje pielen met de interne kabel, maar dat was uiteindelijk ook goed te doen. Hopen dat het remgezeik nu klaar is!
Met de Zee`s weinig tot geen zorgen, qua uiterlijk niet de meest sexy remmen maar erg onderhouds vriendelijk en onopvallend betrouwbaar (zoals de meeste Shimano remmen)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi bike, veel geluk met deze versie :-q .

Misschien een idee om een keer een Noordelijke Let's Ride te houden op Gieten.

En je moet op je remmen vertrouwen, Zee is een veilige keus. Ik heb zelf al jaren 2 sets Guides RSC die geen issues geven, ook deze zomer in de Alpen goed gegaan. Soms moet je ook een beetje geluk hebben. Guides zijn als nieuwe take-offs op Bikemarket.de spotgoedkoop trouwens.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Bokmaaa schreef: ma 28 oktober 2019, 16:01
Opperchief schreef: ma 28 oktober 2019, 14:40 Wat een chique frame :bier:
Waar fiets je zoal? Ik zie Gieten voorbij komen. Woon je daar in de buurt?
Ja, ik kom regelmatig op de route van Gieten. Ik woon in Groningen, dus het is 1 van de routes die op schappelijke afstand te vinden is.
Ah ok. Het is ook wel een mooie route. Kom er af en toe. Voornamelijk Assen, tenzij er meer tijd is. Dan Gieten of Appelscha etc.

@heckler40. Goed voorstel. Fix jij een topic :-q ?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Heckler40 schreef: di 29 oktober 2019, 00:15 Mooi bike, veel geluk met deze versie :-q .

Misschien een idee om een keer een Noordelijke Let's Ride te houden op Gieten.

En je moet op je remmen vertrouwen, Zee is een veilige keus. Ik heb zelf al jaren 2 sets Guides RSC die geen issues geven, ook deze zomer in de Alpen goed gegaan. Soms moet je ook een beetje geluk hebben. Guides zijn als nieuwe take-offs op Bikemarket.de spotgoedkoop trouwens.

Enjoy!!
Dank, hopen dat deze heel blijft :D Over de Guides was ik ook heel erg tevreden. Ik had de RS en vond het 'gevoel' heel fijn. Heb er een poos heel tevreden mee gefietst, maar toen het gedoe begon stopte het niet meer :( Hopen dat dat met de Zee's verleden tijd is.

Let's ride, goed plan! Gieten kan, maar we zouden er ook een 5x appelscha rood van kunnen maken.. Meer horeca ook :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

We zijn inmiddels wat ritjes verder, het nieuwe frame bevalt prima! Gisteren heb ik wederom een aantal PR's gereden, dus het grotere frame zit me zeker niet in de weg. Wel merk ik nog steeds (vooral op een paar rondjes pumptrack) dat ik er merkbaar meer moeite in moet steken om de fiets plat een (kom)bocht in te krijgen. Ook bunnyhops en dat soort strapatsen vergt meer input dan eerst.

De remmen bevallen prima, maar ik snap het 'aan-uit' gevoel dat mensen omschrijven. Het is niet zo dat de boel uit het niets op slot staat, maar er is een merkbaar punt waar de remmen ineens aangrijpen. Bij de Guides was dat veel geleidelijker en naadlozer.

Wishlist op het moment:
  • Nieuwe, langere dropper
  • Vork service en verlengen naar 140
  • Ketting, cassette en tandwiel vervangen
Maar dat kan nog wel even duren, de prioriteiten liggen eerst anders :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bokmaaa schreef: ma 11 november 2019, 12:11 Maar dat kan nog wel even duren, de prioriteiten liggen eerst anders :)
Nog een fiets! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Bokmaaa schreef: ma 11 november 2019, 12:11 Wishlist op het moment:
  • Nieuwe, langere dropper
  • Vork service en verlengen naar 140
  • Ketting, cassette en tandwiel vervangen
:D

Gisteren m'n vork retour ontvangen van Bike-suspension. De vork heeft een grote beurt gehad, en met een nieuwe demper heb ik nu 140mm veerweg ipv 130. Waar de 2020 Fuel op gebouwd is. Daarnaast was de vork al sinds de eerste framewissel stickerloos, daar met een Slik setje wat aan gedaan. Dit weekend ga ik ook de demper 'omstickeren', mn balhoofd en lagers een veeg verkopen nu de vork er toch niet inzit, en dan zijn we er weer klaar voor!

Afbeelding

Verder heb ik de kosten van het ombouwen naar 12speed thuis even in de week gelegd....
Afbeelding
Plaats reactie