Handbuilt steel: Snowdon MK4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Helemaal los van wel of niet stijver, ik ga niet blijvend met twee totaal verschillende wielen rondrijden.
Dus die boost-vork komt er bijna zeker terug in als ik genoeg heb uitgeprobeerd...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dutch schreef: wo 12 juni 2019, 13:18
mud mate schreef: wo 12 juni 2019, 13:10 met die mooie Crank Brother wielen
Dit noemt men een contradictio in terminis mud.
:lol: :lol: :lol: :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Recentelijk op vakantie geweest, en bij ons gaan dan altijd twee fietsen mee. Omdat het serieuze mountainbikewerk op de gezamenlijke vakanties zeer beperkt blijft en er relatief veel wegkm’s gereden worden is de Snowdon daarvoor de aangewezen fiets.

We zijn een week bij het meer van Serre Ponçon geweest (zuidkant Franse Alpen), en een week bij de Gorges du Verdon (grootste kloof van West-Europa, in de Provence). Samen hebben we twee ritten gemaakt en solo ben ik nog twee keer op pad geweest. Behalve de -best gave- mtb-route nr.23 bij Saint-Apollinaire heb ik alleen op de weg gereden.
Route 23 is maar 9km lang met 300hm, er zit een serieus afdalinkje in waar ik niet snel een beginner vanaf zou sturen.

Samen met mijn vriendin oa de Route des Crètes gedaan, dat kwam op 1.000hm wat ik best knap van haar vind gezien het weinige dat ze thuis fietst. Fysiek het pittigste ritje van de vakantie was de ronde om de kloof, die op 94km en bijna 1.700hm uitkwam, die heb ik alleen gedaan.

Mooie uitzichten genoeg zowel bij Serre Ponçon als bij de Gorges. Speelt het mountainbiken een belangrijke rol in je vakantie denk ik dat je beter af bent in de regio bij het meer dan bij de kloof, meer mogelijkheden. Redelijk wat routes en binnen redelijke afstanden ook bikeparkmogelijkheden.

En ja, de Performance Fox inclusief CB wiel is weer teruggeplaatst :wink:

Op pad voor een stukje biken:
Afbeelding

Uitzicht over het meer van Serre Ponçon vanaf de mtb-route bij Saint-Apollinaire:
Afbeelding

Stopje langs de Route des Crètes bij de Gorges, daar zijn meerdere uitzichtpunten die de moeite waard zijn:
Afbeelding

Blik op Trigance tijdens mijn ronde om de Gorges:
Afbeelding

En aan de andere kant (westzijde) van de Gorges ligt ook een meer, Lac de St. Croix:
Afbeelding


Na de vakantie heb ik eindelijk de te lange -niet zo fraaie- achterremleiding eens aangepakt. Ook de dropperkabel mocht iets ingekort worden dus ook dat meteen gedaan. Achteraf bezien had het spul nog een tikje korter gemogen, maar ik had geen zin de hele procedure nog eens te herhalen…

Omdat m’n Banshee niet als complete fiets verkocht was had ik nog een Race Face Deus crank over. Die is toch wat lichter dan de antieke Evolve die erop zat, dus dat puntje meteen even meegepakt. Met een ovaal (cheapass eBay) blad uit de voorraadbak erop om eens uit te proberen. Tijdens een kort ritje op straat voelde ik geen enkel verschil met het ronde blad, maar ik wil het ook nog testen op steil klimwerk waar het voordeel volgens sommigen wel merkbaar moet zijn. We'll see...

Afbeelding

Afbeelding

Helaas ook een eerste beschadiging opgelopen, maar HdB heeft nog wat lak over dus dit plekje wordt nog wel een keer bijgewerkt:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie gebieden, ziet er goed uit :-q Lekker zo'n late vakantie.....is bij mij al weer (te) lang geleden :-{
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vorige week zijn de "Snowdon brothers" -hardtails MKiv en MKv- nog eens een keer samen op pad geweest.
Geen spectaculaire bestemmingen, gewoon een relaxed rondje Stadsbos Tilburg onder een lekker najaarszonnetje :)

Blijft een mooi koppeltje samen!

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mis je dan niet de e-ondersteuning van de andere mtb? Het lijkt mij zo vreemd om alle performance zelf te moeten leveren.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is inderdaad pure nostalgie Jurriaan :D ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi koppel

En dat rood blijft maar van het scherm spetteren.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: di 24 september 2019, 10:13

Fysiek het pittigste ritje van de vakantie was de ronde om de kloof, die op 94km en bijna 1.700hm uitkwam, die heb ik alleen gedaan.


Dat is wel een serieus ritje zo op een vakantiedag. :o


Foto's zien er mooi uit, behalve dan die van de beschadiging. :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat waren weliswaar wegkm's, maar ik was toch wel een beetje tamelijk moe toen ik terug was...
Heb datzelfde rondje om de kloof in 2006 ook eens gedaan, op m'n toenmalige 26er hardtail en semi slicks en toen was ik toch wel beduidend sneller. En dertien jaar jonger, zou dat er iets mee te maken hebben... :o :D

Die paintchip wordt nog een keer netjes bijgewerkt heeft HdB me verteld. Hij is zelf ook nog steeds enthousiast over de kleur elke keer als hij de fiets ziet. Net als ik, dit rood ziet er afhankelijk van het licht van donker en chic tot bijna fel en sportief uit. En van dichtbij bekeken zit er een diepte in de lak die je alleen maar met (meerdere lagen) candy lak kunt krijgen. Ik ben er zelf helemaal weg van. En zoals gebruikelijk is het niet helemaal over te brengen op een foto...

Maar dat blauw is ook echt fraai, de letters zijn identiek aan die op mijn fiets alleen met veel meer contrast tussen de beide kleuren.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

kermit schreef: di 24 september 2019, 10:13
Behalve de -best gave- mtb-route nr.23 bij Saint-Apollinaire heb ik alleen op de weg gereden.
Route 23 is maar 9km lang met 300hm, er zit een serieus afdalinkje in waar ik niet snel een beginner vanaf zou sturen.

Bekend terrein :-D . Is nr.23 de route die uitkomt bij het kleine meertje boven St. Apollinaire? Die heeft namelijk een paar mooie steile stukken erin zitten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, die route loopt langs het kleine meertje. Een aantal jaren geleden heb ik op de camping ernaast gestaan en heb toen ook die route een paar keer gereden. De afdaling naar het meertje is op enkele punten best steil met losliggend gesteente, in de loop van de afgelopen jaren is hij meer uitgesleten en groffer dan toen.
Destijds zag ik wandelaars die naar boven "liepen" terwijl ze houvast zochten aan boompjes om niet weg te glijden :D Geeft een beetje een indicatie van de steilte...

Vanaf die camping heb je een mooi uitzicht over het lager gelegen meer van Serre Ponçon en je kunt 's ochtends lekker dat rondje een keer of twee, drie fietsen terwijl je vriendin aan het meertje een boek leest. Zo hebben wij het toen iig gedaan :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: di 5 november 2019, 15:13 ... je kunt 's ochtends lekker dat rondje een keer of twee, drie fietsen terwijl je vriendin aan het meertje een boek leest. Zo hebben wij het toen iig gedaan :D

Prioriteiten stellen, dat doe je goed. :-q Zo probeer ik ook de vrede te bewaren tijdens onze vakantie. De ochtend is voor mij, de middag en avond ben ik er voor vrouw en kinderen.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

kermit schreef: di 5 november 2019, 15:13 Klopt, die route loopt langs het kleine meertje. Een aantal jaren geleden heb ik op de camping ernaast gestaan en heb toen ook die route een paar keer gereden. De afdaling naar het meertje is op enkele punten best steil met losliggend gesteente, in de loop van de afgelopen jaren is hij meer uitgesleten en groffer dan toen.
Destijds zag ik wandelaars die naar boven "liepen" terwijl ze houvast zochten aan boompjes om niet weg te glijden :D Geeft een beetje een indicatie van de steilte...

Vanaf die camping heb je een mooi uitzicht over het lager gelegen meer van Serre Ponçon en je kunt 's ochtends lekker dat rondje een keer of twee, drie fietsen terwijl je vriendin aan het meertje een boek leest. Zo hebben wij het toen iig gedaan :D
Geinig, heb ook meerdere jaren op die camping gestaan zo'n tien/twaalf jaar geleden. Prachtige plek inderdaad.

Paar keer met de lift naar de top 'boven' camping geweest vanuit Station de Realon en daarna op de xc fiets met v-brakes terug naar de camping. Dat was af en toe wel billenknijpen :-D
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Mooie vakantiepics :-q :-q :-q

In die hoek is ook het Bikepark Les Orres, zeker een aanrader. Daarnaast is het bikepark puy saint vincent ook erg leuk. Vanaf het meer wel een stukje verder rijden, maar een stuk kleinschaliger. Is een relatief goedkoop bikepark waar je je echt wel kunt vermaken op de trails die ze er gemaakt hebben.

Bij Guillestre en Risoul is ook de zwarte route van Risoul naar beneden erg gaaf. Deze is nog te verlengen door vanaf de lift rechtsaf de bergkam om hoog te fietsen en dan langs de zendmast het paadje langs het prikkeldraad te volgen en bij de Y-spliting rechts aan te houden, dan kom je uiteindelijk op de bestaande route uit. Dan heb je ongeveer 10 km downhill singletrack!!!
Plaats reactie