Niner RKT 9 RDO.--> New Wheels

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bonanza schreef:
ivocare schreef:...Ik heb een 370mm Niner zadelpen en heb nog een centimeter speling, dus zit nog niet aan de limiet...
Is dat de limiet die op de pen is aangegeven? Ongeacht wat daarop staat zou ik een pen nemen die zo lang is dat hij tot en met de aanhechting bovenbuis-zitbuis in het frame steekt. Dit is bij veel frames een kritisch punt (als frames scheuren is het vaak in het zadelpenbereik) en een diep in het frame zittende pen is veel gunstiger voor de krachten die optreden.

Zeker als je zadelpen ver uitsteekt is de hefboomwerking groot. Maar je ontkomt er vaak niet aan, al helemaal niet als je zelf lang bent.

Dus t/m de onderste buisverbinding:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

kermit schreef:Is dat de limiet die op de pen is aangegeven? Ongeacht wat daarop staat zou ik een pen nemen die zo lang is dat hij tot en met de aanhechting bovenbuis-zitbuis in het frame steekt. Dit is bij veel frames een kritisch punt (als frames scheuren is het vaak in het zadelpenbereik) en een diep in het frame zittende pen is veel gunstiger voor de krachten die optreden.

Zeker als je zadelpen ver uitsteekt is de hefboomwerking groot. Maar je ontkomt er vaak niet aan, al helemaal niet als je zelf lang bent.

Dus t/m de onderste buisverbinding:
Afbeelding
Ik snap je punt. Ik volg de aanbeveling van Niner zelf en die geeft aan dat het kan. Ook bevestigd door hen zelf in de US. Ik heb al een aantal Alu frames gescheurd gekregen, zelfs met een Shannon 500mm zadelpen. Mijn Carbon Niner Hardtail gaat al meer dan 8000km mee, geeft geen krimp, ook een Niner RDO zadelpen en dat frame heeft meer op zijn donder gekregen dan de 4 alu frames bij elkaar. (of ik zit veel actiever op de fiets ;)). Ik heb wel vertouwen in Niner carbon

Ik zal nog eens nakijken, maar de pen komt dacht ik aardig diep in het frame.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Still going strong! De Eagle cassette heeft 6500km gepasseerd en kan nog steeds wel even mee :-D
Heb 3 tokens in de SID gedaan, bevalt erg goed.
Ik heb ook nog een Magura dropper voor de uitstapjes waar het wat technischer wordt, had ik veel eerder moeten doen.
De 100mm stuurpen is vervangen voor een 110mm. Zit en stuurt toch wat beter met mijn lange lichaam
Super fiets waar ik nog steeds heel blij van wordt als ik er op rijd.

Afbeelding

Afbeelding
kurtGS
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 14 december 2019, 12:49

Hi Bonanza,
gave fiets!

Mag ik vragen wat de afstand is van midden trapas tot bovenkant zadel?
Als 2m lange medemens zou ik dat graag weten ;-).

Grtz!
Kurt
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Hey!

87/88cm
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Na wat advies te hebben gevraagd;

viewtopic.php?f=9&t=148816

uiteindelijk toch voor een Monarch gekozen. Gelijk een Debonair aircan erop laten zaten. Vandaag het lokale rondje Sleen gereden en hij doet prima zijn werk. Nou nog een beetje finetunen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De postNL bezorgster heeft mij vanmorgen blij gemaakt. Rondje Sleen gedaan en de eerste indruk is meer dan goed. Wel lekker zo die dikkere poten.

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

35mm Sid staat hem goed :-q

120mm? Vind dit een van de meest interessante XC vorken van de laatste paar jaar.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Heckler40 schreef: za 20 februari 2021, 17:53 35mm Sid staat hem goed :-q

120mm? Vind dit een van de meest interessante XC vorken van de laatste paar jaar.

Enjoy!!
Heb hem op 110 laten zetten. Ik had een SID Worldcup van 100mm. de RKT wordt ook verkocht met 120mm, dus laat ik er lekker tussenin gaan zitten 😇.

Had hoge verwachtingen en hij stelt niet teleur. Hopelijk kunnen we snel weer richting het buitenland. Wil hem graag uitlaten in het Teutoburgerwald
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Nieuwe wielen!

Onder het genot van een kop koffie en een enthousiaste boxer :-D in Ede, met Jan de Man mijn wensen doorgenomen. Paar weekjes geduld en tadaa :-q

Erase naven, 30mm intern. Ook een nieuw stuur van Thor.

Afbeelding

Afbeelding

De Garmin houder is inmiddels vervangen voor 1 van K-Edge. Deze zit wat vlakker tegen het stuur.

Afbeelding
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Nice!

Past bij het Thor stuur geen mount onder het stuur, zodat je Garmin voor je stuur zit?
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

R1Phrankey schreef: za 2 oktober 2021, 19:07 Nice!

Past bij het Thor stuur geen mount onder het stuur, zodat je Garmin voor je stuur zit?
Nee, alleen bovenop
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bonanza schreef: za 2 oktober 2021, 18:23 Nieuwe wielen!

Onder het genot van een kop koffie en een enthousiaste boxer :-D in Ede, met Jan de Man mijn wensen doorgenomen. Paar weekjes geduld en tadaa :-q

Erase naven, 30mm intern. Ook een nieuw stuur van Thor.

Afbeelding

Afbeelding

De Garmin houder is inmiddels vervangen voor 1 van K-Edge. Deze zit wat vlakker tegen het stuur.

Afbeelding
Altijd gaaf, een nieuwe wielset! Vooral als ie op maat gemaakt is! Proficiat! En, merk je veel verschil?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Mijn vorige wielset was gebouwd door Ernie Frieke en dat reed uiteraard al super. Waarom dan weer een nieuwe wielset? Er is een nieuw hardtail frame onderweg en de Frieke set gaat naar de hardtail. Heb vandaag alleen wat gravelpaadjes in NL en Dld gereden, dus kan nog niet echt een verschil merken. Verwacht ook geen grote verschillen. De Erase naaf heeft wel een lekker geluidje. :D
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

ik denk er nu ook over om een Thor stuur te kopen , ik heb vandaag mijn Thor zadelpen ontvangen. Ik dacht eerst aan de Synchros Fraser , misschien is dit wel een goeie optie. ziet er niet verkeerd uit!
Plaats reactie