Kona Private Jake 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

En de eerste aanpassingen dienen zich aan; allereerst dit (achteraf best wel heel glanzende) spatbordje van Riesel Design. Maar goed, rood is rood. soort van.
Afbeelding

Afbeelding
praktisch nog evenveel clearance als zonder. Maar dan zonder de modder in mn gezicht en balhoofd. fijn.

Afbeelding
In het goede licht matcht het nog best aardig. :roll:

Afbeelding
En omdat er ook best veel op de weg gefietst wordt, en je 'm op de vorige foto nog niet eens had zien zitten: een belletje!
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Interessant :) Zo'n spatbordje gaat ook bij mij in de bestelling (stealth dan wel)!
Wat voor bel is het? Ziet er netjes (onopvallend) uit zo!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Oh, deze had ik even gemist. Mooi ding idd Ronald!
floris500 schreef:Interessant :) Zo'n spatbordje gaat ook bij mij in de bestelling (stealth dan wel)!
Stealth is net wat minder opvallend idd:
Afbeelding
Maar ze hebben ook genoeg andere leuke printjes.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Super strakke fiets hoor! En dat spatbordje in is in mooi blauw ook niet lelijk ;)
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Haha nice one Merijn en Bokmaaa. Let wel dat de criss:cross specifiek voor niet-verende voorvorken is (en ook een stukje korter). En hij kan altijd nog binnenstebuiten/ondersteboven gemonteerd worden, dan issie helemaal mat zwart :-D

Het belletje zal iets van contec-achtig zijn, meeste fietsenzaken kunnen m zo wel bestellen, het is er iig een die aan een headset-spacer vast zit. zoiets:
Afbeelding
Deze is van Procraft zie ik net
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Merijn. schreef:Oh, deze had ik even gemist. Mooi ding idd Ronald!
floris500 schreef:Interessant :) Zo'n spatbordje gaat ook bij mij in de bestelling (stealth dan wel)!
Stealth is net wat minder opvallend idd:

Maar ze hebben ook genoeg andere leuke printjes.
Da's wat subtieler ja, past beter bij mijn Rove, daar moet hij juist niet opvallen door kleur/print.
FracKture schreef:Haha nice one Merijn en Bokmaaa. Let wel dat de criss:cross specifiek voor niet-verende voorvorken is (en ook een stukje korter). En hij kan altijd nog binnenstebuiten/ondersteboven gemonteerd worden, dan issie helemaal mat zwart :-D

Het belletje zal iets van contec-achtig zijn, meeste fietsenzaken kunnen m zo wel bestellen, het is er iig een die aan een headset-spacer vast zit. zoiets:
Afbeelding
Deze is van Procraft zie ik net
Thanks, zal er eens naar kijken :-q
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Kona blijft toch altijd een merk waar ze creatief blijven denken.
Dit is een prachtige "Do it all (allmost) " ik zou het spatbordje binnenstebuiten doen..;-)

Grtz en veel plezier!
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Na een tijdje met 28mm racebandjes te hebben rond gereden, kunnen we nu weer zeggen 'cross is coming!'
En dit jaar eens proberen hoe het als singlespeedcrossertje gaat!
Afbeelding
Ziet er al clean uit, toch?

Afbeelding
Dankzij de sliding dropouts (en het singlespeed-setje van Lars TB ) een simpele ombouw!

Afbeelding
Het ombouwen bestaat niet alleen uit een nieuw tandwiel en ketting en het weggooien dan de derailleur alleen, ik wilde graag ook de rest zo clean mogelijk hebben, vandaar het afdekken van de gaten in het frame met een tapeje. Scheelt hopelijk wat zooi.

Afbeelding
Om de operatie zo simpel mogelijk te houden, heb ik de buitenkabel vlak na het stuurlint afgeknipt. Voor nu zit er een dichtgeplakt dopje op, waardoor het overgebleven stukje kabel vochtvrij blijft. Als er weer versnellingen komen, plaats ik hier een barrel adjuster, en daarna weer de rest van de derailleurkabel!

Afbeelding
Om per ongeluk schakelen tegen te gaan, is ook de shifter voorzien van een stukje tape. (het zal nog wel een paar km wennen zijn)

Afbeelding
______Honzo ______ Jake______ Unit
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik heb hem ook tweede hands, vind zit, sturen, stabiliteit super.
Zitten bij mij 41mm knards onder.
Chainstays lopen idd flink uit, gaat met flatpedals en 5.10's in schoenmaat 45 niet goed, ingeklikt met Sidi wel gelukkig.
Ben geen grote fan van double tap, maar verder ook geen problemen mee.
Heerlijke fiets om beetje mee te dwalen.
Vind het alleen geen cx maar een gravelbike :bier:
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Oeh heb je foto's daarvan? en de clearance? Ik ben nog op zoek naar wat minder cx, meer gravel bandjes :-D

Ik vind double tap prima, maar is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. En de double tap is nu toch uit'geschakeld' :roll: :lol:
______Honzo ______ Jake______ Unit
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FracKture schreef: zo 30 augustus 2020, 11:29 Oeh heb je foto's daarvan? en de clearance? Ik ben nog op zoek naar wat minder cx, meer gravel bandjes :-D

Ik vind double tap prima, maar is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. En de double tap is nu toch uit'geschakeld' :roll: :lol:
Hi! Helaas geen foto"s en ik ben op moment in Oostenrijk (in een hotel in Salzburg de regen uitzitten :p). Maar het past echt makkelijk, weet alleen niet of je er dan nog een spatbord bij krijgt (daar ga ik van de winter eens mee puzzlen).
En ik vind double tap ook prima, het heeft alleen niet de voorkeur :tong . Vind mijn oude 105 net wat makkelijker, maar door de bank genomen moet voor mij een schakelgroep gewoon zonder gezeur de ketting op een ander tandwieltje leggen, en dat gaat prima :-q
Plaats reactie