Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

PaganiProductions schreef: di 25 juni 2019, 17:21
Prulleman schreef: di 25 juni 2019, 15:44 ok, ff een tip voor wouter..
je hebt nu 2 (of zelfs 3??) xc hardtails, met verschillende leeftijd/kwaliteit. Deze alma H20 is je beste fiets en die zou je ook zo moeten behandelen. Heb je zin om geld uit te geven, doe het dan aan deze fiets, nieuwe handvaten, shifter, zadel, dropper, ff sparen en nieuwe wielen, waar je zin in hebt.
Als je de keuze hebt, waarom zou je dan op een vergelijkbare (functioneel en qua geometrie) maar met een slechtere vork en andere componenten gaan rijden... Wat ik in je andere topic al zei, hou die andere als backup als deze bij de LBS staat en vervang alleen wat als het stuk is bij die andere (en dan gewoon simpele componenten, geen XT of carbon).

Als je echt met 2 fietsen wilt rijden wordt het pas interessant als het verschillende fietsen zijn (en dan dus niet verschillend in de zin van een goede en een slechte). Bijvoorbeeld een XC hardtail (H20) en een Trail (of als dat teveel is voor je een XC) fully. Maar als je niet aan de fully wilt, kan je ook een gravel bike kopen, ben je gelijk van die drang af om een vaste vork op 1 van je fietsen te zetten. Dus in plaats van je geld uitgeven aan minimale upgrades van je H20, of nutteloze upgrades van je backup fiets(en) kan je misschien beter sparen voor een 2e andere (dus geen andere xc hardtail) fiets. kunnen die andere 2 op marktplaats
Hoef geen trailbike kan hier niks mee.
En dropper heb ik hier niet nodig.
Vind xc hardtails nog erg leuk.
Misschien dat er ooit nog eentje weg gaat in plaats van een gravelbike en waarschijnlijk niet de Alma maar dan zit ik aan minimaal 2500 euro voor wat fatsoenlijks met goede afmontage of misschien een Carbon xc hardtail ofzo en full suspension komt er niet in vanwege de hoge kosten die ermee gepaard gaan,
Je woont in Limburg toch? Genoeg ruigere dan xc te vinden daar, waar een trail bike en een dropper tot hun recht zouden komen. Heb je weleens met een dropper of een fully gereden?
Die paar lagers gaan het verschil in kosten ook niet maken.

Maar wellicht past een gravel bike beter bij je. Dat hoeft echt geen 2500 euro te kosten, je Alma blijft je main bike, dus een behoorlijke gravel bike kan best voor ~1200.

Ik heb er nu ook een racefiets naast, gebruik em niet veel, dus basic componenten is genoeg. Een 2e xc hardtail zou ik geen idee hebben wat ik er mee zou moeten doen. Een dikke fully zou ik best willen hebben, maar zou ik max 3 x per jaar echt gebruiken en is het mij niet waard..

Ieder zijn eigen ding, maar wel een beetje nadenken, anders verspil je geld
PaganiProductions

Prulleman schreef: di 25 juni 2019, 17:41
PaganiProductions schreef: di 25 juni 2019, 17:21
Hoef geen trailbike kan hier niks mee.
En dropper heb ik hier niet nodig.
Vind xc hardtails nog erg leuk.
Misschien dat er ooit nog eentje weg gaat in plaats van een gravelbike en waarschijnlijk niet de Alma maar dan zit ik aan minimaal 2500 euro voor wat fatsoenlijks met goede afmontage of misschien een Carbon xc hardtail ofzo en full suspension komt er niet in vanwege de hoge kosten die ermee gepaard gaan,
Je woont in Limburg toch? Genoeg ruigere dan xc te vinden daar, waar een trail bike en een dropper tot hun recht zouden komen. Heb je weleens met een dropper of een fully gereden?
Die paar lagers gaan het verschil in kosten ook niet maken.

Maar wellicht past een gravel bike beter bij je. Dat hoeft echt geen 2500 euro te kosten, je Alma blijft je main bike, dus een behoorlijke gravel bike kan best voor ~1200.

Ik heb er nu ook een racefiets naast, gebruik em niet veel, dus basic componenten is genoeg. Een 2e xc hardtail zou ik geen idee hebben wat ik er mee zou moeten doen. Een dikke fully zou ik best willen hebben, maar zou ik max 3 x per jaar echt gebruiken en is het mij niet waard..

Ieder zijn eigen ding, maar wel een beetje nadenken, anders verspil je geld
Het meeste hier is goed met een normale xc hardtail te berijden mits je techniek goed is.
Woon wel in Midden Limburg niet in het zuiden.
Ik ziet dus geen noodzaak voor een trailbike.
Alles word bij wel gebruikt.
Heb geen interesse in het ruigere werk xc is nog ruig zat voor mij en nog steeds even grote uitdaging als jaren gelden.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik ben het wel eens met de mensen boven mij. Als je een 2e fiets wil hebben, dan kun je beter een fiets kopen die echt anders is. Dus inderdaad iets van een gravelbike of een racefiets als je op asfalt wil. En die fiets hoeft echt geen € 2500 te kosten. Mijn ATB heeft mij nog geen € 1000 gekost en daar fiets ik ook fluitend tochten als de Drenthe/Bartje 200 mee. Uiteraard is het jouw eigen geld, maar uiteindelijk kun je het maar 1x uitgeven en je kunt maar op 1 fiets tegelijk fietsen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Maar wat als je nou echt geen fully wilt, maar wel helemaal gek bent van de sport, er geld voor hebt en het er aan wilt uitgegeven. Dan zou ik ook twee hardtails kopen en die langzaam aan upgraden.
Het is wel handig om ze wijs te upgraden, dat dan weer wel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: di 25 juni 2019, 20:13 Maar wat als je nou echt geen fully wilt, maar wel helemaal gek bent van de sport, er geld voor hebt en het er aan wilt uitgegeven. Dan zou ik ook twee hardtails kopen en die langzaam aan upgraden.
Het is wel handig om ze wijs te upgraden, dat dan weer wel.
Hè, vat jij even 75 pagina's samen :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar Wouter, je mag mijn Rohloff hardtail wel een keer proberen! Twee vliegen in 1 klap: toch een xc-bike en ook nog eens super betrouwbaar!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Jamis Diablo schreef: di 25 juni 2019, 20:13 Maar wat als je nou echt geen fully wilt, maar wel helemaal gek bent van de sport, er geld voor hebt en het er aan wilt uitgegeven. Dan zou ik ook twee hardtails kopen en die langzaam aan upgraden.
Het is wel handig om ze wijs te upgraden, dat dan weer wel.
Dan zou ik één echt goede fiets kopen en die upgraden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Precies, de één doet dat, en de ander koopt er twee. Of drie. Of je hebt er opeens 15 in je schuur staan zoals ik 10 jaar terug had, omdat je een verzameltic hebt.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Dan is verzamelen de hobby en niet het fietsen :lol: Maar je hebt uiteraard gelijk, iedereen is anders.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gezien dat er ook nog wel eens een fiets bij Wouter stuk is zijn 2 fietsen ook weer niet verkeerd.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Voor de goede orde. Het interesseert mij niets of ie nou 1, 2 of 3 fietsen heeft of wilt.

Het gaat mij erom dat er een soort onzinnige post-drang lijkt te zijn waardoor Wouter weer eens even een handjevol paginas aan een handjevol topics toevoegt zonder enig effect.

"Ik wil nieuwe wielen want mijn ventiel is stuk"
4 pagina's en 40 adviezen verder. (de andere 20 post zijn van Wouter)
"Ik denk dat ik deze wielen toch maar oprijdt"
En (over)morgen weer een nieuw hoofdstuk in deze soap.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Bowiex schreef: wo 26 juni 2019, 08:29 Voor de goede orde. Het interesseert mij niets of ie nou 1, 2 of 3 fietsen heeft of wilt.

Het gaat mij erom dat er een soort onzinnige post-drang lijkt te zijn waardoor Wouter weer eens even een handjevol paginas aan een handjevol topics toevoegt zonder enig effect.

"Ik wil nieuwe wielen want mijn ventiel is stuk"
4 pagina's en 40 adviezen verder. (de andere 20 post zijn van Wouter)
"Ik denk dat ik deze wielen toch maar oprijdt"
En (over)morgen weer een nieuw hoofdstuk in deze soap.
Hij laat in ieder geval de afloop nog weten. :bier:
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Bowiex schreef: wo 26 juni 2019, 08:29 Voor de goede orde. Het interesseert mij niets of ie nou 1, 2 of 3 fietsen heeft of wilt.

Het gaat mij erom dat er een soort onzinnige post-drang lijkt te zijn waardoor Wouter weer eens even een handjevol paginas aan een handjevol topics toevoegt zonder enig effect.

"Ik wil nieuwe wielen want mijn ventiel is stuk"
4 pagina's en 40 adviezen verder. (de andere 20 post zijn van Wouter)
"Ik denk dat ik deze wielen toch maar oprijdt"
En (over)morgen weer een nieuw hoofdstuk in deze soap.
Spijker op de kop, verbaas me elke keer weer over de onzin en de reacties erop.
PaganiProductions

Lars TB schreef: di 25 juni 2019, 20:16 Maar Wouter, je mag mijn Rohloff hardtail wel een keer proberen! Twee vliegen in 1 klap: toch een xc-bike en ook nog eens super betrouwbaar!
Ja heb ooit eens een gereden met een Rohloff hardtail.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bowiex schreef: wo 26 juni 2019, 08:29 Voor de goede orde. Het interesseert mij niets of ie nou 1, 2 of 3 fietsen heeft of wilt.

Het gaat mij erom dat er een soort onzinnige post-drang lijkt te zijn waardoor Wouter weer eens even een handjevol paginas aan een handjevol topics toevoegt zonder enig effect.

"Ik wil nieuwe wielen want mijn ventiel is stuk"
4 pagina's en 40 adviezen verder. (de andere 20 post zijn van Wouter)
"Ik denk dat ik deze wielen toch maar oprijdt"
En (over)morgen weer een nieuw hoofdstuk in deze soap.
Maar dat weet je inmiddels toch.

Bij mij gaat het precies zo als bij Wouter. Het blijft alleen in mijn hoofd zitten. Wouter deelt het graag.

Dan moet je het gewoon niet lezen. Of in grotere stappen, want je ziet over de lange tijd dat er prima geluisterd is naar adviezen. De kennis neemt langzaam toe. Ook leuk om te zien.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gesloten