Je woont in Limburg toch? Genoeg ruigere dan xc te vinden daar, waar een trail bike en een dropper tot hun recht zouden komen. Heb je weleens met een dropper of een fully gereden?PaganiProductions schreef: ↑di 25 juni 2019, 17:21Hoef geen trailbike kan hier niks mee.Prulleman schreef: ↑di 25 juni 2019, 15:44 ok, ff een tip voor wouter..
je hebt nu 2 (of zelfs 3??) xc hardtails, met verschillende leeftijd/kwaliteit. Deze alma H20 is je beste fiets en die zou je ook zo moeten behandelen. Heb je zin om geld uit te geven, doe het dan aan deze fiets, nieuwe handvaten, shifter, zadel, dropper, ff sparen en nieuwe wielen, waar je zin in hebt.
Als je de keuze hebt, waarom zou je dan op een vergelijkbare (functioneel en qua geometrie) maar met een slechtere vork en andere componenten gaan rijden... Wat ik in je andere topic al zei, hou die andere als backup als deze bij de LBS staat en vervang alleen wat als het stuk is bij die andere (en dan gewoon simpele componenten, geen XT of carbon).
Als je echt met 2 fietsen wilt rijden wordt het pas interessant als het verschillende fietsen zijn (en dan dus niet verschillend in de zin van een goede en een slechte). Bijvoorbeeld een XC hardtail (H20) en een Trail (of als dat teveel is voor je een XC) fully. Maar als je niet aan de fully wilt, kan je ook een gravel bike kopen, ben je gelijk van die drang af om een vaste vork op 1 van je fietsen te zetten. Dus in plaats van je geld uitgeven aan minimale upgrades van je H20, of nutteloze upgrades van je backup fiets(en) kan je misschien beter sparen voor een 2e andere (dus geen andere xc hardtail) fiets. kunnen die andere 2 op marktplaats
En dropper heb ik hier niet nodig.
Vind xc hardtails nog erg leuk.
Misschien dat er ooit nog eentje weg gaat in plaats van een gravelbike en waarschijnlijk niet de Alma maar dan zit ik aan minimaal 2500 euro voor wat fatsoenlijks met goede afmontage of misschien een Carbon xc hardtail ofzo en full suspension komt er niet in vanwege de hoge kosten die ermee gepaard gaan,
Die paar lagers gaan het verschil in kosten ook niet maken.
Maar wellicht past een gravel bike beter bij je. Dat hoeft echt geen 2500 euro te kosten, je Alma blijft je main bike, dus een behoorlijke gravel bike kan best voor ~1200.
Ik heb er nu ook een racefiets naast, gebruik em niet veel, dus basic componenten is genoeg. Een 2e xc hardtail zou ik geen idee hebben wat ik er mee zou moeten doen. Een dikke fully zou ik best willen hebben, maar zou ik max 3 x per jaar echt gebruiken en is het mij niet waard..
Ieder zijn eigen ding, maar wel een beetje nadenken, anders verspil je geld