Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Giant-E schreef: ↑di 14 januari 2020, 22:05
Zo'n PR (overschat fenomeen) verbreek je straks dus eenmalig dankzij die lichtere wielset. En dan?
Die PR's vliegen straks om zijn oren. Zeker met een nieuwe wielset.
En 2x niet stoppen op een segment om foto's te maken van de fiets en je hebt weer een segment met een PR te pakken.
Maar ik hoop wel foto's te zien van de nieuwe wielen, ben wel benieuwd.
#flashback,
Vroeger kon ik ook ineens heel hard lopen met nieuwe schoenen toen ik een jaar of 5 was.
#Einde flashback
Mike123 schreef: ↑di 14 januari 2020, 23:17
PaganiProductions, Hoe lang moet je wachten op de nieuwe wielen?
Of heb ik dat hier gemist en niet gelezen?
Ze gaan eerst bestellen en niet dat ze deze week klaar zijn.
Mike123 schreef: ↑di 14 januari 2020, 23:17
PaganiProductions, Hoe lang moet je wachten op de nieuwe wielen?
Of heb ik dat hier gemist en niet gelezen?
Ze gaan eerst bestellen en niet dat ze deze week klaar zijn.
Ok. Ik dacht dat je ze misschien al had besteld.
We wachten af.
Je moet natuurlijk geen wonderen verwachten, je moet nog steeds zelf trappen. Maar met een andere set wielen heb ik wel veel PR's op Strava verbeterd. (~30 seconden op ~25 minuten, bij rondjes waar de andere factoren inmiddels wel bekend zijn en dus vergelijkbaar na 80 x hetzelfde rondje)
Jouw wielset is toch meer dan 1600 gram of niet.
Natuurlijk moet ik zelf trappen.
1575, met carbon velgen van 400 gram (26.5mm), 32 sapim dlight spaken, alu nippels, hope pro 4 achter en lefty voornaaf.
Je hebt minder maar zwaardere spaken, zwaardere nippels en zwaardere voornaaf. Denk dat je set op 1650 uitkomt.
Als ik het vanuit mijn set uit ga rekenen..
1575 met even zware velgen:
+30 gram voor dt comp vs sapim d-light
+30 gram voor messing vs alu nippels
-40 gram, 28 vs 32 spaken
+73 gram (hope voornaaf vs tune lefty (100 gram))
=1668
Misschien zit ik ergens wel wat naast, maar veel zal het niet schelen.
Als 1600 gram belangrijker voor je is dan bulletproof en duurzaam, dan kan je voor lichtere /dunnere spaken kiezen en voor alu nippels. Dan kom je aardig in de buurt van 1600 gram.
Maar ik denk dat je het verschil niet gaat merken behalve in de duurzaamheid, als je veel modder rijdt en af en toe door de pekel, ben je beter af met messing
Prulleman schreef: ↑wo 15 januari 2020, 14:02
Als ik het vanuit mijn set uit ga rekenen..
1575 met even zware velgen:
+30 gram voor dt comp vs sapim d-light
+30 gram voor messing vs alu nippels
-40 gram, 28 vs 32 spaken
+73 gram (hope voornaaf vs tune lefty (100 gram))
=1668
Misschien zit ik ergens wel wat naast, maar veel zal het niet schelen.
Als 1600 gram belangrijker voor je is dan bulletproof en duurzaam, dan kan je voor lichtere /dunnere spaken kiezen en voor alu nippels. Dan kom je aardig in de buurt van 1600 gram.
Maar ik denk dat je het verschil niet gaat merken behalve in de duurzaamheid, als je veel modder rijdt en af en toe door de pekel, ben je beter af met messing
Ondanks dat je post klopt, geef nou niet weer een reden om te twijfelen... Wouter is erg gevoelig voor die laatste gram. Het wielsetje is prima, Wouter vindt het de kosten waard, prima! Echt fouten maakt ie niet met de wielset.
Dat jij en ik het anders zouden doen klopt, Wouter doet het op deze manier en dat is ook prima.