Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

skyalloy schreef: wo 22 januari 2020, 22:26 Ik "ben bang" dat je het verschil van Debonair niet heel erg gaat merken. Wat ik lees in reviews is "gerommel in de marge".

Dus tenzij je het er makkelijk zelf in kunt zetten en je daar handig genoeg voor bent, zou ik het achterwege laten.

Ik heb toevallig dezelfde LBS als jij. Misschien zou je kunnen overwegen een keer een Alma carbon te proberen of..... een Terra wat een gravelfiets is van Orbea.

Ik heb zelf naast mn specialized Epic en BMC racefiets, beide carbon, recent een alu Terra gekocht voor duurtraining op de weg in de wintermaanden en voor gravelritten. De omgeving waar jij veel op pad bent is fantastisch voor een gravelfiets. Die kan jou veel KOM op strava opleveren ipv veel kleine updates aan de huidige fiets.

Iedereen besteedt tijd en geld aan hobby zoals je wil maar moraal van mn advies: maak een goed doordachte lange termijn keuze. En, zoals al eerder aangeraden, kijk eens breder dan enkel Alu hardtail.
Persoonlijk ben ik niet als ik al een gravelbike ga kopen om op verharde weg te rijden ik doe allee bijna offroad en soms mixed surfance.
De volgende keer wil ik voor een Carbon en dan ga ik waarschijnlijk de mx20 te koop zetten op markplaats denk ik.
Ik doe mijn meeste weg training onder werk tijd heen en terug van mijn werk.
PaganiProductions

Preview van mijn nieuwe wielset
Lekker breed sterk en lichter.
Met een beetje geluk zal hopelijk de fiets onder de 12 kg grens duiken of ieder geval heel dicht bij de grens.
Mijn oude canyon was 12.2 kg in gewicht.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Mooie spullen!
PaganiProductions

Prulleman schreef: vr 24 januari 2020, 22:48 Mooie spullen!
Zeker en heb Oranje naven gepakt om het frame ook Oranje is van kleur.
En de velgen wegen echt niks.
Moet de voorvork opnieuw worden afgesteld met de nieuwe wielen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

PaganiProductions schreef: vr 24 januari 2020, 22:57 .... heb Oranje naven gepakt om het frame ook Oranje is van kleur.
Maarrrrrr....is het ook dezelfde tint oranje? Persoonlijk vind ik zoiets alleen mooi als de kleur exact overeen komt.

Buiten dat wordt het wel een mooie set wielen. :-q
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef: vr 24 januari 2020, 23:15
PaganiProductions schreef: vr 24 januari 2020, 22:57 .... heb Oranje naven gepakt om het frame ook Oranje is van kleur.
Maarrrrrr....is het ook dezelfde tint oranje? Persoonlijk vind ik zoiets alleen mooi als de kleur exact overeen komt.

Buiten dat wordt het wel een mooie set wielen. :-q
Hopelijk anders komt het wel in de buurt denk ik.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Waarom denk je dat een verende voorvork opnieuw afgesteld moet worden als je een andere wielset monteerd?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat hoeft niet.
Mooie set :-q
PaganiProductions

skyalloy schreef: vr 24 januari 2020, 23:51 Waarom denk je dat een verende voorvork opnieuw afgesteld moet worden als je een andere wielset monteerd?
Omdat de fiets een stuk lichter is geworden misschien en anders reageert ofzo.
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: vr 24 januari 2020, 23:52 Dat hoeft niet.
Mooie set :-q
Dank je ben erg trots
Alleen de velgen kunnen max 3.1 bar anders knallen de velgen uit mekaar.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hoger dan 2.5 wil je toch niet rijden.
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: za 25 januari 2020, 00:05 Hoger dan 2.5 wil je toch niet rijden.
Ik zit meestal onder de 2 bar.
Die 3.1 bar is alleen maar op de banden op de wielen te krigen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Om een band te ploppen zal een velg bij 3.1 bar echt niet knappen.

Maar dat wordt een mooie set, Wouter.
Het gewicht zou niet het belangrijkste moeten zijn waar je je op richt. De stijfheid van de wielset (mits goed gebouwd) gaat je veel meer opleveren. Ik had ‘t al vaker gezegd, maar een goeie handgespaakte wielset is voor mij nog steeds de beste upgrade ooit geweest.
Laatst gewijzigd door Marco79 op za 25 januari 2020, 08:37, 2 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: vr 24 januari 2020, 23:58
skyalloy schreef: vr 24 januari 2020, 23:51 Waarom denk je dat een verende voorvork opnieuw afgesteld moet worden als je een andere wielset monteerd?
Omdat de fiets een stuk lichter is geworden misschien en anders reageert ofzo.
Nee, het voorwiel is niet geveerd want zit aan de andere kant van de vering dan jij. Sowieso die paar honderd gram maakt echt niet meer verschil dan een keer goed kakken. Je stelt ook niet opnieuw af als je een keer heel veel kleding draagt voor de kou.

Als je zelf 5kg of meer afvalt, dan stel je het opnieuw af!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan ben ik ook een rare.....ik verstel de voorvork wel nagelang het gewicht :-? Daar draait het bij goede veerweg toch allemaal om....en zo ook met droog en nat, veel stenen, wortels of alleen zand ondergrond :-D
En uiteraard bedankt voor de tip :-q ik zal voortaan de instellingen gewoon vast laten staan en niet meer gebruiken de laatste alinea is natuurlijk gejokkebrok van mij :winkie:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten