Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Ronner schreef: wo 1 juli 2020, 12:43 Ook al eens gedacht aan een 203mm schijf? Denk dat je daar voor veel minder betere prestaties krijg dan de overstap naar slx. Of wil je voor de 4 zuiger remmen gaan?
Wil het bij 2 zuiger remmen houden voor en achter met mijn huidige rem schijven die al slx schijven zijn.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Misschien eerst eens de clinic afwachten, lijkt me sterk dat je nu remkracht te kort komt of niet laat genoeg kan remmen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Iets nieuws kopen is ook gewoon leuk en Wouter heeft daar lol aan, ook als het misschien niet de nuttigste upgrade is.
Een set remmen kost je niet de kop, ook niet bij SLX en XT of een ander merk.

Let er wel op dat je inwendige remleidingen hebt en dat kan je nog wel eens flink wat arbeidsloon gaan kosten bij een bikeshop.
Een medeforummer in je omgeving zoeken die het voor een aardige fles wijn/whisky/whatever wil doen is denk ik wel slim.
Althans uit je eerdere verhalen lijkt jouw bikeshop niet de meest goedkope.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

japie carbon schreef: wo 1 juli 2020, 14:07 Misschien eerst eens de clinic afwachten, lijkt me sterk dat je nu remkracht te kort komt of niet laat genoeg kan remmen.
Precies dit. Als je niet durft om later te remmen dan zul je dat met nieuwe remmen ook niet doen.

Persoonlijk zou ik investeren in iets leukers dan een setje remmen. Tenzij je remmen heel slecht zijn.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Shimano MT500's volgens de specs, doet nauwelijks onder voor de duurdere, ze zijn vooral minder instelbaar.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
PaganiProductions

Rayb81 schreef: do 2 juli 2020, 14:58
japie carbon schreef: wo 1 juli 2020, 14:07 Misschien eerst eens de clinic afwachten, lijkt me sterk dat je nu remkracht te kort komt of niet laat genoeg kan remmen.
Precies dit. Als je niet durft om later te remmen dan zul je dat met nieuwe remmen ook niet doen.

Persoonlijk zou ik investeren in iets leukers dan een setje remmen. Tenzij je remmen heel slecht zijn.
Daar is de clinic ook voor.
PaganiProductions

Demoniac schreef: do 2 juli 2020, 17:09 Shimano MT500's volgens de specs, doet nauwelijks onder voor de duurdere, ze zijn vooral minder instelbaar.
ik heb vroeger slx remmen gehad op mijn Canyon altijd zeer tevreden over geweest.
Bovendien beginnen mijn remmen zo nu en dat lucht te lekken en die zijn al meer dan 3 jaar oud.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

En dan kun je beginnen met ontluchten, werkje van niks.
PaganiProductions

Elvander schreef: do 2 juli 2020, 17:21 En dan kun je beginnen met ontluchten, werkje van niks.
Dat is al gedaan.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

PaganiProductions schreef: do 2 juli 2020, 17:15
Demoniac schreef: do 2 juli 2020, 17:09 Shimano MT500's volgens de specs, doet nauwelijks onder voor de duurdere, ze zijn vooral minder instelbaar.
ik heb vroeger slx remmen gehad op mijn Canyon altijd zeer tevreden over geweest.
Bovendien beginnen mijn remmen zo nu en dat lucht te lekken en die zijn al meer dan 3 jaar oud.
Ik heb ook SLX remmen op mijn fiets, ben daar ook erg tevreden over. Maar dat maakt de MT500 nog geen slechte remmen. Die van mij zijn ook 3 jaar oud maar remmen nog als nieuw.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
PaganiProductions

Demoniac schreef: vr 3 juli 2020, 08:34
PaganiProductions schreef: do 2 juli 2020, 17:15

ik heb vroeger slx remmen gehad op mijn Canyon altijd zeer tevreden over geweest.
Bovendien beginnen mijn remmen zo nu en dat lucht te lekken en die zijn al meer dan 3 jaar oud.
Ik heb ook SLX remmen op mijn fiets, ben daar ook erg tevreden over. Maar dat maakt de MT500 nog geen slechte remmen. Die van mij zijn ook 3 jaar oud maar remmen nog als nieuw.
Ik ga de remmen niet upgraden waarschijnlijk eens kijken voor een andere fiets naast de Alma.
Gravel of mtb
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Probeer eerst voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wilt.

- heb ik een extra fiets nodig, waarom?
- op de trails die ik grotendeels rijd, wat komt daar tot zijn recht en wat niet?

Een nieuwe fiets is leuk maar hij moet wel gebruikt worden, iets kopen kan iedereen.

Zo behoed je jezelf voor een nutteloze aankoop.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik denk dat je met een gravelbike erbij maar lol per euro koopt dan met veel van de upgrades die je hebt gedaan. Maar daar kom je nu zelf ook steeds meer achter, welke upgrade is het wel waard, welke niet?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Kan je je fietsenmaker langzamerhand niet eens om een gratis upgrade vragen? :D
Jouw bike investeringen zijn een substantieel deel van zijn jaaromzet.... :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gesloten