Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

I_do schreef: za 4 juli 2020, 07:15 Ik denk dat je met een gravelbike erbij maar lol per euro koopt dan met veel van de upgrades die je hebt gedaan. Maar daar kom je nu zelf ook steeds meer achter, welke upgrade is het wel waard, welke niet?
Waarschijnlijk gaat het toch de gravelbike worden maar waar moet ik op letten bij aanschaf aangezien ik nog nooit een gravelbike heb gekocht.
Tussen deze 2 gaat het voor mij
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... 30-d-1x-20
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... a-h40-d-20
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ook ik heb nog nooit een gravel bike gekocht :D maar voor mij is het de Orbea terra geworden :-q alleen kreeg ik gisteren te horen dat ik 3 weken langer moet wachten :( :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Mario070 schreef: za 4 juli 2020, 11:25 Ook ik heb nog nooit een gravel bike gekocht :D maar voor mij is het de Orbea terra geworden :-q alleen kreeg ik gisteren te horen dat ik 3 weken langer moet wachten :( :wink:
Ok mooi
Beter laat dan nooit.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

PaganiProductions schreef: za 4 juli 2020, 11:27
Mario070 schreef: za 4 juli 2020, 11:25 Ook ik heb nog nooit een gravel bike gekocht :D maar voor mij is het de Orbea terra geworden :-q alleen kreeg ik gisteren te horen dat ik 3 weken langer moet wachten :( :wink:
Ok mooi
Beter laat dan nooit.
Jep :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mario070 schreef: za 4 juli 2020, 11:25 Ook ik heb nog nooit een gravel bike gekocht :D maar voor mij is het de Orbea terra geworden :-q alleen kreeg ik gisteren te horen dat ik 3 weken langer moet wachten :( :wink:
Mario aan de gravelbike, moet niet gekker worden
Ooit zei je dat je een titanium fully wilde hebben... :D
Maar in Portugal heb je meer gravel dan asfalt dus je gaat mooi kilometers maken daar :-q

Overigens is die Terra wel een leuke fiets.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Victor1977 schreef: za 4 juli 2020, 11:34
Mario070 schreef: za 4 juli 2020, 11:25 Ook ik heb nog nooit een gravel bike gekocht :D maar voor mij is het de Orbea terra geworden :-q alleen kreeg ik gisteren te horen dat ik 3 weken langer moet wachten :( :wink:
Mario aan de gravelbike, moet niet gekker worden
Ooit zei je dat je een titanium fully wilde hebben... :D
Maar in Portugal heb je meer gravel dan asfalt dus je gaat mooi kilometers maken daar :-q

Overigens is die Terra wel een leuke fiets.
Idd een gravel bike :lol: ik kan het zelf amper geloven :winkie: maar ik moet meer km's maken en gravel of onverhard rijden is hier beter te doen :-D dan alleen mtb'n :roll: 65 km op de mtb = 40 km gravel :roll: zo is eigenlijk het ieder onstaan :-D ook had ik foto's gepost van mijn rit in de Algarve :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

PaganiProductions schreef: za 4 juli 2020, 09:52
I_do schreef: za 4 juli 2020, 07:15 Ik denk dat je met een gravelbike erbij maar lol per euro koopt dan met veel van de upgrades die je hebt gedaan. Maar daar kom je nu zelf ook steeds meer achter, welke upgrade is het wel waard, welke niet?
Waarschijnlijk gaat het toch de gravelbike worden maar waar moet ik op letten bij aanschaf aangezien ik nog nooit een gravelbike heb gekocht.
Tussen deze 2 gaat het voor mij
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... 30-d-1x-20
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... a-h40-d-20
Is het voornaamste verschil dubbel of single? Ik zou zelf als ik kon kiezen op de gravel wel voor de dubbel gaan voor de langere stukken of verbinding over asfalt ed. Verder allebei prima schakel materiaal, hydrolisch remmen en erg mooi!
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

I_do schreef: za 4 juli 2020, 14:18
PaganiProductions schreef: za 4 juli 2020, 09:52
Waarschijnlijk gaat het toch de gravelbike worden maar waar moet ik op letten bij aanschaf aangezien ik nog nooit een gravelbike heb gekocht.
Tussen deze 2 gaat het voor mij
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... 30-d-1x-20
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... a-h40-d-20
Is het voornaamste verschil dubbel of single? Ik zou zelf als ik kon kiezen op de gravel wel voor de dubbel gaan voor de langere stukken of verbinding over asfalt ed. Verder allebei prima schakel materiaal, hydrolisch remmen en erg mooi!
Verschil in bereik valt reuze mee.

Afbeelding

Ik zou, vanwege de eenvoud voor de H30 met de 1x11 aandrijving gaan.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Pollekes schreef: za 4 juli 2020, 14:57
I_do schreef: za 4 juli 2020, 14:18

Is het voornaamste verschil dubbel of single? Ik zou zelf als ik kon kiezen op de gravel wel voor de dubbel gaan voor de langere stukken of verbinding over asfalt ed. Verder allebei prima schakel materiaal, hydrolisch remmen en erg mooi!
Verschil in bereik valt reuze mee.

Afbeelding

Ik zou, vanwege de eenvoud voor de H30 met de 1x11 aandrijving gaan.
Gaat niet alleen om bereik, ik rijd met een 32 single voor ook prima 30+, maar ook om de kleinere stapjes. 2x11 heb je één lichtere en één zwaardere en dan nog paar kleinere stappen tussendoor.
Eenvoud maakt me op gravel minder uit dan op de MTB.
Allebei prima keuze! Wel handige tabel, laat de verschillen goed zien!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ben voor 1×11 gegaan :-D maar heb wel 11/40 voor een 11/42 om laten zetten :oops: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Mario070 schreef: za 4 juli 2020, 16:09 Ik ben voor 1×11 gegaan :-D maar heb wel 11/40 voor een 11/42 om laten zetten :oops: :wink:
Ik weet dat ik voor mtb 1x11 of 1x12 fijner vind dat bijvoorbeeld 2x10.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Maar een gravelracer is geen MTB.
Vorsprung durch Pedantik.
PaganiProductions

Alien schreef: za 4 juli 2020, 20:16 Maar een gravelracer is geen MTB.
Het is vergelijkbaar met een oldschool mountainbike voor simple paden.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

🤨
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En ook de 40t kettingblad :-D gaat naar 38t :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten