Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

Lars TB schreef: di 11 augustus 2020, 16:15 Dat zeg ik: je hebt geld teveel.
Ik ben geen zuinige hollander lol.
Geld vind ik geen goed argument.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Mijn maat heeft bij meerdere bedrijven een meting laten doen en het verschil met de hoogste en laagste zadel stand was 7 Cm!

Sindsdien geloof ik er echt niet meer in, tenzij je echt niet lekker op de fiets zit en/of klachten heb zou het een nieuw startpunt kunnen zijn. Maar daarna moet je toch weer een en ander aanpassen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

japie carbon schreef: di 11 augustus 2020, 17:46 Mijn maat heeft bij meerdere bedrijven een meting laten doen en het verschil met de hoogste en laagste zadel stand was 7 Cm!

Sindsdien geloof ik er echt niet meer in, tenzij je echt niet lekker op de fiets zit en/of klachten heb zou het een nieuw startpunt kunnen zijn. Maar daarna moet je toch weer een en ander aanpassen.
7 cm ??? 😳 7 mm kan ik nog begrijpen maar als ik mijn zadel 7 cm laat zakken kom ik de straat niet eens uit....😄
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

japie carbon schreef: di 11 augustus 2020, 17:46 Mijn maat heeft bij meerdere bedrijven een meting laten doen en het verschil met de hoogste en laagste zadel stand was 7 Cm!

Sindsdien geloof ik er echt niet meer in, tenzij je echt niet lekker op de fiets zit en/of klachten heb zou het een nieuw startpunt kunnen zijn. Maar daarna moet je toch weer een en ander aanpassen.
Heb eenmaal een meting laten doen en daar de fiets op aangepast. Geen succes. Het moet ook nog prettig zitten en daar was absoluut geen sprake van. Daarna inderdaad op het oog wat gekocht en dat gaandeweg aangepast. Die maten heb ik gebruikt voor alle opvolgende fietsen met een goed resultaat. Natuurlijk steeds weer kijkende naar de geometrie. Meten is weten is goed, vertrouwen is goed maar controle is beter, ook prima. Maar de kans blijft groot dat een meet uitslag helemaal niets zegt in relatie tot de fiets die je wilt kopen. In dat kader vind ik ook dat hele proefrit gebeuren wat overtrokken. Het geeft een indicatie, maar pas na individuele aanpassingen en enige ervaring op de nieuwe fiets weet je of de keuze juist was. Bij mij heeft het tweemaal geleid tot een “miskoop” met doorverkoop als gevolg. Slechte nieuws is de afschrijving, maar die viel tweemaal mee, goede nieuws is toch dat je je weer Kunt oriënteren op een nieuwe fiets en dat blijft toch leuk.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

PaganiProductions schreef: di 11 augustus 2020, 16:07[…] meten is weten.
Moet je wel weten wat je meet.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Peter243 schreef: di 11 augustus 2020, 18:24
japie carbon schreef: di 11 augustus 2020, 17:46 Mijn maat heeft bij meerdere bedrijven een meting laten doen en het verschil met de hoogste en laagste zadel stand was 7 Cm!

Sindsdien geloof ik er echt niet meer in, tenzij je echt niet lekker op de fiets zit en/of klachten heb zou het een nieuw startpunt kunnen zijn. Maar daarna moet je toch weer een en ander aanpassen.
Heb eenmaal een meting laten doen en daar de fiets op aangepast. Geen succes. Het moet ook nog prettig zitten en daar was absoluut geen sprake van. Daarna inderdaad op het oog wat gekocht en dat gaandeweg aangepast. Die maten heb ik gebruikt voor alle opvolgende fietsen met een goed resultaat. Natuurlijk steeds weer kijkende naar de geometrie. Meten is weten is goed, vertrouwen is goed maar controle is beter, ook prima. Maar de kans blijft groot dat een meet uitslag helemaal niets zegt in relatie tot de fiets die je wilt kopen. In dat kader vind ik ook dat hele proefrit gebeuren wat overtrokken. Het geeft een indicatie, maar pas na individuele aanpassingen en enige ervaring op de nieuwe fiets weet je of de keuze juist was. Bij mij heeft het tweemaal geleid tot een “miskoop” met doorverkoop als gevolg. Slechte nieuws is de afschrijving, maar die viel tweemaal mee, goede nieuws is toch dat je je weer Kunt oriënteren op een nieuwe fiets en dat blijft toch leuk.
Daarom wil ik meeting ook laten doen voor dat ik een nieuwe fiets koop dan die nieuwe fiets op aanpassen en maar een meeting niet bij 4x verschillende.
En niet voor mijn huidige Alma.
PaganiProductions

Alien schreef: di 11 augustus 2020, 18:26
PaganiProductions schreef: di 11 augustus 2020, 16:07[…] meten is weten.
Moet je wel weten wat je meet.
Dat klopt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: di 11 augustus 2020, 16:16
Lars TB schreef: di 11 augustus 2020, 16:15 Dat zeg ik: je hebt geld teveel.
Ik ben geen zuinige hollander lol.
Geld vind ik geen goed argument.
Alle andere argumenten heb ik je al gegeven. Daar heb je geen antwoord op, dus wil je gewoon voor de gek gehouden worden en van je geld af geholpen worden. Prima dat je de economie draaiende houdt :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Laat. Los. Lars. :wink:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef: di 11 augustus 2020, 20:46
PaganiProductions schreef: di 11 augustus 2020, 16:16

Ik ben geen zuinige hollander lol.
Geld vind ik geen goed argument.
Alle andere argumenten heb ik je al gegeven. Daar heb je geen antwoord op, dus wil je gewoon voor de gek gehouden worden en van je geld af geholpen worden. Prima dat je de economie draaiende houdt :-q
Je hebt dit topic nog niet helemaal doorgelezen begrijp ik? :winkie:

Overigens halen anderen uit deze discussies nuttige informatie, dus helemaal voor niets zijn ze niet.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

PaganiProductions schreef: di 11 augustus 2020, 16:16
Lars TB schreef: di 11 augustus 2020, 16:15 Dat zeg ik: je hebt geld teveel.
Ik ben geen zuinige hollander lol.
Geld vind ik geen goed argument.
Als geld geen goed argument is koop dan een IOZ TR
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is natuurlijk een hele kromme vergelijking.
Als PP het geen probleem vindt om geld uit te geven aan een fitting, heeft dat toch niks te maken met het kopen van een duurdere fiets.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

PaganiProductions schreef: di 11 augustus 2020, 20:26 Daarom wil ik meeting ook laten doen voor dat ik een nieuwe fiets koop dan die nieuwe fiets op aanpassen en maar een meeting niet bij 4x verschillende.
En niet voor mijn huidige Alma.
Deze meeting kan ik je van harte aanbevelen viewtopic.php?t=143548
Daar zetten ze je kosteloos en geheid goed op je fiets!
'BUILT not Bought '
Gesloten