Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben nog geen enkele wielenbouwer tegen gekomen die bij het zien van een Roval set spontaan riep: "wat een goede wielen!" Ik heb ze wel heel vaak het tegenovergestelde horen roepen....;-)
@Pagani: ik zou Lars een berichtje sturen, die heeft vast wel iets moois voor je dat langer heel blijft gok ik zo. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Lars TB schreef: za 22 december 2018, 10:46
superrob schreef: za 22 december 2018, 05:14 Hoeveel ervaring heb jij met Specialized wielen? Ik heb hier 7 Specialized mtb’s staan en heb dus iets ervaring met het spul. Spreek jij uit ervaring?
Ja.


En logisch als je 7 sets hebt staan dat je minder problemen hebt: je gebruikt ze ook maar 1/7-de van de tijd... .
Daar heb je wel een punt. Maar ondanks mijn beperkte tijd heb ik wel ervaringen met de wielen, goede ervaringen maar ook slechte ervaringen. De verhouding tussen de goede en slechte ervaringen geeft mij een algemeen beeld over Specialized wielsets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In de basis zijn de Roval's goed en goed doordacht. Alleen in de praktijk is de afwerking slecht, vooral de spaakspanning is niet goed (verdeeld). En dan lopen spaken los, wordt er aan geprutst, of niet en gaan er zelfs velgen scheuren.

Dus als je een dealer hebt die de wielen toch nog even nakijkt voor ze de deur uit gaan, dan voorkom je al een hoop problemen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: za 22 december 2018, 15:11 In de basis zijn de Roval's goed en goed doordacht. Alleen in de praktijk is de afwerking slecht, vooral de spaakspanning is niet goed (verdeeld). En dan lopen spaken los, wordt er aan geprutst, of niet en gaan er zelfs velgen scheuren.

Dus als je een dealer hebt die de wielen toch nog even nakijkt voor ze de deur uit gaan, dan voorkom je al een hoop problemen... .
Misschien ga ik er wel voor sparen of rijd ik de huidige wielen wel op.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 24 december 2018, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: ma 24 december 2018, 17:22
Lars TB schreef: za 22 december 2018, 15:11 In de basis zijn de Roval's goed en goed doordacht. Alleen in de praktijk is de afwerking slecht, vooral de spaakspanning is niet goed (verdeeld). En dan lopen spaken los, wordt er aan geprutst, of niet en gaan er zelfs velgen scheuren.

Dus als je een dealer hebt die de wielen toch nog even nakijkt voor ze de deur uit gaan, dan voorkom je al een hoop problemen... .
Misschien ga ik er wel voor sparen.
Wordt je fiets wel specialer van en dan maak je meer kans bij een BOTY!

Maar eigenlijk moet je dan iets hebben met bijvoorbeeld gouden naven!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: ma 24 december 2018, 17:26
PaganiProductions schreef: ma 24 december 2018, 17:22

Misschien ga ik er wel voor sparen.
Wordt je fiets wel specialer van en dan maak je meer kans bij een BOTY!

Maar eigenlijk moet je dan iets hebben met bijvoorbeeld gouden naven!
We zullen zien hopelijk word alles eerlijker.
Kan nog een andere fiets in de strijd gooien komend jaar.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Hoe kan het eerlijker? Iedereen mocht stemmen, eerlijker kan het niet.

En dacht je echt dat je gewonnen in de XC klasse met die 2 fietsen van peerdepiet in de lijst??
PaganiProductions

japie carbon schreef: ma 24 december 2018, 17:51 Hoe kan het eerlijker? Iedereen mocht stemmen, eerlijker kan het niet.

En dacht je echt dat je gewonnen in de XC klasse met die 2 fietsen van peerdepiet in de lijst??
Misschien er komt een al een Carbon Zadelpen op
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 24 december 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

PaganiProductions schreef: ma 24 december 2018, 18:35
japie carbon schreef: ma 24 december 2018, 17:51 Hoe kan het eerlijker? Iedereen mocht stemmen, eerlijker kan het niet.

En dacht je echt dat je gewonnen in de XC klasse met die 2 fietsen van peerdepiet in de lijst??
Misschien.
Klassiek Ding an sich :-?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: ma 24 december 2018, 17:27 We zullen zien hopelijk word alles eerlijker.
Kan nog een andere fiets in de strijd gooien komend jaar.
Als je nog tips moet hebben, dan spreken we van de zomer iets af! Ik weet hoe je een fiets op het podium moet krijgen! En ook hoe je vals kunt spelen!



(en anders heb ik nog wel een motorblok liggen, die vallen er bij mij altijd onderuit :-{ )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: ma 24 december 2018, 23:17
PaganiProductions schreef: ma 24 december 2018, 17:27 We zullen zien hopelijk word alles eerlijker.
Kan nog een andere fiets in de strijd gooien komend jaar.
Als je nog tips moet hebben, dan spreken we van de zomer iets af! Ik weet hoe je een fiets op het podium moet krijgen! En ook hoe je vals kunt spelen!



(en anders heb ik nog wel een motorblok liggen, die vallen er bij mij altijd onderuit :-{ )
Lars, doe nou niet.... iedereen weet dat je je Banshee frame, wat je al minstens een jaar hebt, in een nieuw jasje hebt gestoken en dus als 2018 aanwinst hebt aangemeld. ;).
Bovenal heeft Wouter er meer aan dat ie met beide benen op de grond wordt gehouden en niet onnodig geld gaat uitgeven om zogezegd kans te maken in zoiets als BOTY. Hij kan beter zijn tijd en moeite steken in het leren onderhouden van zijn bikes.

Wouter, belangrijkste van dit alles is dat jij tevreden bent met je fietsen. Je hebt de bikes voor jezelf, niet voor anderen en zeker niet om een verkiezing te kunnen winnen op een forum. Hoe leuk zo’n verkiezing ook is. Mocht dat wel je doelstelling zijn, dan raad ik je aan om inderdaad Lars aan zijn voorstel te houden. En dan nog is het niet zeker dat je de winnaar zal zijn. Overigens, dat je een merk niet of nauwelijks tegenkomt (al heb ik hier in de omgeving al wel een aantal keer een Orbea gezien) wil niet zeggen dat het automatisch iets bijzonders is of in jouw specifieke geval een BOTY winnaar.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

PaganiProductions schreef: ma 24 december 2018, 17:27
Lars TB schreef: ma 24 december 2018, 17:26

Wordt je fiets wel specialer van en dan maak je meer kans bij een BOTY!

Maar eigenlijk moet je dan iets hebben met bijvoorbeeld gouden naven!
We zullen zien hopelijk word alles eerlijker.
Kan nog een andere fiets in de strijd gooien komend jaar.

Je kan ook een LOSSSMTSBXCBOTY organiseren.
Voor wie de afkorting niet kent: Limbo,s-Only-Spaanse--Standaard-Maar-Toch-Speciale-Betaalbare-XC-Bike-Of The-Year. :bier:
Volgens mij maak je daar best een redelijke kans voor het podium.
Helemaal als je zelf de stemmen telt :winkie:

Serieus, je hebt 2 fietsen waar jij veel lol mee hebt, who cares wat anderen ervan vinden.
Ik vond andere fietsen ook mooier als de jouwe, maar dat is een kwestie van andere smaak en doet niks af aan de lol die jij ermee hebt.
Voor wat het waard is, ondanks dat de Demo winnaar is geworden op de looks denk ik dat niet veel mensen erop zouden willen fietsen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Goed gesproken Marco en Jurf :-q :bier:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Sterker nog, ik deed ook mee aan de boty en heb er niet eens aan gedacht om op mijn eigen fiets te stemmen.
Er zat veel teveel ander moois tussen.

Maar ik weet wel zeker dat ik op mijn eigen bike meer lol heb dan de bikes waar ik op gestemd heb.
En dat is uiteindelijk wat telt. Want dat is een deel van de emotie, het ding moet lekker rijden.
Mijn opa zei altijd al: van een mooie tafel kun je niet eten.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wat een mooie woorden weer, zo voor kerst.

Het jammere is dat mooi spul ook snel went.
Na een tijdje is ook het duurste gewoon een fiets.
Hier thuis staat de dure fiets t meest stil, en fiets ik het meest op een 2dehands Chinees ding.

Jouw topics zijn al veruit het meest actief, jouw fietsen krijgen al de meer aandacht dan welke boty winnaar dan ook !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gesloten