Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Druk verlies zit em ook in het type band (merk, compound, leeftijd, ...). Bij mijn eerste tubeless set had ik de eerste paar weken ook druk verlies, en zelfs 1 of 2 keer echt plat na een paar dagen stilstand. Dit waren velgen en banden die al wel gebruikt waren, misschien dat dat ook scheelt.
Bij mijn nieuwe wielset icm met nieuwe banden totaal geen drukverlies de eerste week, zelfs zonder erop te rijden (wel goed geschud en op zijn kant laten liggen etc). Dus drukverlies is zeker geen feit bij tubeless.
Ik denk dat ik mij wel nieuwe achterband ga kopen omdat ik met mijn Schwalbe achterbanden al lek heb gereden die dus waarschijnlijk niet meer gaan werken als tubeless band.
Waarschijnlijk eentje met een sneller profiel en minder grof dan Barzo en een van Vittoria en redelijk licht.
Vandaag eens een route met de gps rijden.
novaterra schreef: ↑za 2 maart 2019, 19:23
Ook voor tubeless nog prima te gebruiken!
Ja we zullen zien,
Kan best dat ik nog een achterband besteld en die Schwalbe houd voor reserve/winter.
Waarschijnlijk word het deze in 2.25 breed als achterband.
Natuurlijk tubeless ready https://www.vittoria.com/us/peyote-cross-country.html
Marco79 schreef: ↑zo 3 maart 2019, 00:12
De combi Barzo voor en Peyote achter is prima. Bestel wel de TNT versie.
Een non-TNT peyote achter slijt erg snel. Is dat met de TNT beter?
Ik zou gaan voor de Mezcal achter. Erg fijne allround combinatie met een Barzo voor.
Wat is snel. De gang dat Pagani zijn meters maakt zal het hard gaan. In principe is de Peyote de “kale” Barzo en daardoor erg voorspelbaar en rijdt superlicht.
Een non-TNT peyote achter slijt erg snel. Is dat met de TNT beter?
Ik zou gaan voor de Mezcal achter. Erg fijne allround combinatie met een Barzo voor.
Wat is snel. De gang dat Pagani zijn meters maakt zal het hard gaan. In principe is de Peyote de “kale” Barzo en daardoor erg voorspelbaar en rijdt superlicht.
Mwoah, na een 100km zie je toch al echt slijtage... Ik vind m ongeschikt voor achter.
Wat is snel. De gang dat Pagani zijn meters maakt zal het hard gaan. In principe is de Peyote de “kale” Barzo en daardoor erg voorspelbaar en rijdt superlicht.
Mwoah, na een 100km zie je toch al echt slijtage... Ik vind m ongeschikt voor achter.
De Alma is bij de lbs voor groot onderhoud.
En dan kan ik weer vooruit met die fiets voor de komende tijd.
Alleen laat ik laat tubeles verhaal effe achterwege en andere achterband ook nog kan altijd later.