Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

Lars TB schreef: di 8 oktober 2019, 18:42 Toch jammer dat Wouter niet toehapt. Ik had gehoopt op zijn kosten te leren hoe je wielen moet bouwen. Als het mis zou gaan, dan zou het toch niet opvallen, want Wouter sloopt sowieso alles!
Precies daarom doe ik het niet.
:-q
PaganiProductions

mtfuji schreef: di 8 oktober 2019, 18:38
Hoe kan ik zonder water of schoonmaak middelen fietsnaven schoonmaken zonder ze uit elkaar te halen.
Is dit probleem ondertussen opgelost met een doek, of toch het zekere voor het onzekere genomen en de zandstraler eropgezet? :P
ik heb met een nat doekje schoon gemaakt verder geen problemen meer.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Toch jammer dat Wouter niet toehapt. Ik had gehoopt op zijn kosten te leren hoe je wielen moet bouwen. Als het mis zou gaan, dan zou het toch niet opvallen, want Wouter sloopt sowieso alles!
mmm, dan had Wouter je toch door... :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
PaganiProductions

mtfuji schreef: di 8 oktober 2019, 18:48
Toch jammer dat Wouter niet toehapt. Ik had gehoopt op zijn kosten te leren hoe je wielen moet bouwen. Als het mis zou gaan, dan zou het toch niet opvallen, want Wouter sloopt sowieso alles!
mmm, dan had Wouter je toch door... :)
:D :D de aap komt uit de mouw.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: di 8 oktober 2019, 18:42 Toch jammer dat Wouter niet toehapt. Ik had gehoopt op zijn kosten te leren hoe je wielen moet bouwen. Als het mis zou gaan, dan zou het toch niet opvallen, want Wouter sloopt sowieso alles!
Lars, ik denk dat enig sarcasme Wouter compleet ontgaat. :wink:

Wouter, Lars neemt je nu in de zeik. Lars bouwt gewoon goeie wielsets. Zelf zou ik zonder twijfelen een set door hem laten bouwen, mocht ik daar aan toe zijn.
“Old, not obsolete”
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

PaganiProductions schreef: di 8 oktober 2019, 17:45
Marco79 schreef: di 8 oktober 2019, 12:38

Punt 6: "Ik ben zo eigenwijs, dat ik toch alle goeie raad en hulp naast me neerleg."
Punt 7: "Ik laat me graag onnodig geld uit de zak kloppen."

Wouter, gezien de ervaring van Lars in de wielerbranch en hoe vaak mensen al wat van hem hebben gekocht zonder dat er gezeur is, zou ik geen moment twijfelen om een wielset door Lars te laten bouwen. Denk dat Lars ze beter bouwt dan menig "bedrijf" of "fietsenmaker". Je hebt het over garantie... bij de "bedrijven" heb je fabrieksgarantie op de onderdelen, wat je dus ook bij Lars zou hebben (mits je nieuwe onderdelen gebruikt), crashreplacement bij de "bedrijven" zou ik me niet teveel van voorstellen. Wanneer jij je wiel dubbelvouwt betaal je bij de "bedrijven" nog steeds een significant bedrag. Overigens een goed gebouwde wielset, afgestemd op de gebruiker en het gebruik, heeft naderhand niet veel aandacht nodig, behalve passend onderhoud. Wat je bijvoorbeeld van een Mavic fabriekssetje niet kan zeggen.
Dat zal best heb jezelf ook wielen laten bouwen bij hem?
Dat Mavic setjes was als voorbeeld bedoeld.
En ik denk mijn wielsetje op basis van 25mm velgen ga laten bouwen.
Ik rijd een setje van Lars en die zijn super ja.. vreemd genoeg alleen met Wolfpack banden trouwens... met Schwalbes ga je constant op je plaat... 8) :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: wo 9 oktober 2019, 12:02
Lars TB schreef: di 8 oktober 2019, 18:42 Toch jammer dat Wouter niet toehapt. Ik had gehoopt op zijn kosten te leren hoe je wielen moet bouwen. Als het mis zou gaan, dan zou het toch niet opvallen, want Wouter sloopt sowieso alles!
Lars, ik denk dat enig sarcasme Wouter compleet ontgaat. :wink:
Dat weet ik, maar ik had de behoefte om toch te reageren, uit een soort frustratie.

Marco79 schreef: wo 9 oktober 2019, 12:02 Wouter, Lars neemt je nu in de zeik.
Ach, Wouter neemt zichzelf nu in de zeik. Ik zit er hooguit mee dat ik probeer te helpen en een super-aanbod afgeslagen wordt. En zoals de rest van de wereld gelukkig wel door heeft, houdt geen van zijn argumenten stand.


Dacht ook nog wel enige punten gescoord te hebben bij Wouter door op zijn Ride te verschijnen en hem na De 5 van LV thuis te hebben gebracht.

Maar goed, genoeg anderen die wel geholpen willen worden :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Je heb het nog bewonderenswaardig lang uitgehouden om positief te zijn :D
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Hij kan best wel een wielset gaan kopen bij de LBS, dan kan je gewoon elke keer terug als er wat mis mee is.
Als je een goede wielset laat bouwen, dan hoef je er niet mee terug, die blijft goed. :-D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

japie carbon schreef: wo 9 oktober 2019, 21:51 Je heb het nog bewonderenswaardig lang uitgehouden om positief te zijn :D

Inderdaad. Als een soort van "Forum-Padre". 8)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: wo 9 oktober 2019, 21:11
Marco79 schreef: wo 9 oktober 2019, 12:02

Lars, ik denk dat enig sarcasme Wouter compleet ontgaat. :wink:
Dat weet ik, maar ik had de behoefte om toch te reageren, uit een soort frustratie.

Marco79 schreef: wo 9 oktober 2019, 12:02 Wouter, Lars neemt je nu in de zeik.
Ach, Wouter neemt zichzelf nu in de zeik. Ik zit er hooguit mee dat ik probeer te helpen en een super-aanbod afgeslagen wordt. En zoals de rest van de wereld gelukkig wel door heeft, houdt geen van zijn argumenten stand.


Dacht ook nog wel enige punten gescoord te hebben bij Wouter door op zijn Ride te verschijnen en hem na De 5 van LV thuis te hebben gebracht.

Maar goed, genoeg anderen die wel geholpen willen worden :bier:
Sommige mensen willen niet geholpen worden en zijn niet tot hun geluk te dwingen. :wink:
“Old, not obsolete”
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wouter hoeft toch niet perse de adviezen op te volgen die hier gegeven worden? Laat staan een dure wielset te kopen gemaakt via een forummer die hij niet kent.
Laat Wouter lekker zijn eigen ding doen, lijkt wel alsof hij gedwongen wordt om op het aanbod van Lars in te gaan :~

Persoonlijk zou ik ook geen wielset gemaakt door iemand die ik niet ken kopen.
En dan kunnen de wielsets gemaakt door Lars nog zo goed zijn, mensen willen ook met een soort van vertrouwen iets kunnen kopen.

Hoeveel wieltopics zijn hier al geweest en wat zou het percentage zijn dat ingaat op een wielset van Lars, of op advies een bepaalde set koopt?
Uiteindelijk koopt het gros toch hetgeen waar hij zich goed bij voelt en wat hij mooi vind (en waar hij zijn zinnen op heeft gezet).
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Rayb81 schreef: do 10 oktober 2019, 01:39 Wouter hoeft toch niet perse de adviezen op te volgen die hier gegeven worden? Laat staan een dure wielset te kopen gemaakt via een forummer die hij niet kent.
Laat Wouter lekker zijn eigen ding doen, lijkt wel alsof hij gedwongen wordt om op het aanbod van Lars in te gaan :~

Persoonlijk zou ik ook geen wielset gemaakt door iemand die ik niet ken kopen.
En dan kunnen de wielsets gemaakt door Lars nog zo goed zijn, mensen willen ook met een soort van vertrouwen iets kunnen kopen.

Hoeveel wieltopics zijn hier al geweest en wat zou het percentage zijn dat ingaat op een wielset van Lars, of op advies een bepaalde set koopt?
Uiteindelijk koopt het gros toch hetgeen waar hij zich goed bij voelt en wat hij mooi vind (en waar hij zijn zinnen op heeft gezet).
+1

Ik heb het gevoel dat wat sommige schrijven als "wet" moeten worden beschouwd en men haast gepikeerd zijn als dit advies niet wordt opgevolgd ....

Het zijn Wouter zijn centen en hij geeft het uit, als hij er goed gevoel bij/over heeft .....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: do 10 oktober 2019, 01:39 Wouter hoeft toch niet perse de adviezen op te volgen die hier gegeven worden? Laat staan een dure wielset te kopen gemaakt via een forummer die hij niet kent.
Laat Wouter lekker zijn eigen ding doen, lijkt wel alsof hij gedwongen wordt om op het aanbod van Lars in te gaan :~

Persoonlijk zou ik ook geen wielset gemaakt door iemand die ik niet ken kopen.
En dan kunnen de wielsets gemaakt door Lars nog zo goed zijn, mensen willen ook met een soort van vertrouwen iets kunnen kopen.

Hoeveel wieltopics zijn hier al geweest en wat zou het percentage zijn dat ingaat op een wielset van Lars, of op advies een bepaalde set koopt?
Uiteindelijk koopt het gros toch hetgeen waar hij zich goed bij voelt en wat hij mooi vind (en waar hij zijn zinnen op heeft gezet).
Je moet wel lezen hè :roll:

Ten eerste ken ik Wouter een klein beetje en hij mij dus.

Wat ik hem heb aangeboden is dat we samen een wielset gaan bouwen. Waarschijnlijk gewoon bij hem, thuis! Waarbij ik hem dus laat zien wat je doet en hoe je een wiel af maakt. Eindcontrole door mij. Zodat hij eventueel zelf aan een nippeltje kan draaien als hij eens een probleem heeft.

-hij heeft nooit gevraagd hoe en wat. Dus prijs is niet besproken, onderdelen zijn ook niet besproken. Hij leest waarschijnlijk topics maar half en heeft dus niet begrepen dat ik half betrokken ben bij RAD15, het nieuwe velgenmerk, maar vraagt in dat topic wel om een set testwielen. Wat ik hem dus een soort van aan kan bieden. Sowieso al voor een heel mooi prijsje. Nee, ik heb hem niet specifiek RAD15 velgen aangeboden, als hij een ander setje wil, dan zou dat best kunnen. Kan ik echter niet voor een spotprijs regelen. Maar daar hebben we het dus niet over gehad. En als er iets mis gaat wil ik natuurlijk helpen dat probleem op te lossen. Fabrieksgarantie staat.

-hij heeft nooit gevraagd naar hoe goed mijn wielen zijn. Wederom denk ik daar dat hij sowieso geen ranking heeft wie waar kijk op heeft op dit forum. Dus dan kun je kritisch zijn. Maar ook informeren of ik eigenlijk wel wielen kan bouwen. Onbescheiden zeg ik dat ik de beste wielen van het forum kan bouwen. Ooit eens een uurtje extra tegen een wiel aangegooid en de afwijking in spaakspanning binnen 1% gekregen en hoogte- en zijslag binnen 0,1 mm. Realistisch is 5% en 0,3, dan heb je al een topwiel. Maar Jan de Man of eenieder die serieus bezig is met wielen bouwen kan dat ook, dus uniek ben ik niet. Hooguit weet ik wat je moet doen om daar te komen en wil die kennis ook delen.


Mij maakt het niet uit of Wouter iets wel of niet wil, maar nu krijg ik dus ook al ongefundeerd commentaar van medeforummers :evil: Het gaat er om dat de reden die Wouter geeft nergens op slaan. Als hij zegt "ik voel me er niet zo goed bij", geen probleem. Maar als hij reden gaat opsommen die gewoon gelogen zijn - waar een aantal dus wel doorheen prikken! - dan stemt dat op zijn minst droevig. Zoals meerderen hier is mijn aanbod om Wouter te helpen precies dat: helpen. Dat soort aanbiedingen heeft hij meermaals afgeslagen. Dus in dat opzicht maak ik mij ook geen illusies.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef: do 10 oktober 2019, 08:01 Ik heb het gevoel dat wat sommige schrijven als "wet" moeten worden beschouwd en men haast gepikeerd zijn als dit advies niet wordt opgevolgd ....
Je gevoel bedriegt je en je bent nu weer mensen aan het beledigen.

Als ik ik zeg zijn het meestal feiten. En als dat minder bekende feiten zijn leg ik uitvoerig uit wat de achtergrond is. Dus inderdaad leg ik uit waarom iets zo zit. En aangezien daar zelden onderbouwt commentaar op komt, kun je er van uit gaan dat het dus daadwerkelijk klopt. Hooguit aan de hand van zo een feit probeer ik iemand te sturen. Ik zeg nooit dat iemand iets moet, je mag op basis van de feiten altijd zelf een keuze maken. En natuurlijk heb ik ook wel eens een mening en zelfs die onderbouw ik.

Andere veelposters leggen ook meestal goed uit waarom ze tot een uitspraak komen. Gebaseerd op feiten of ervaring. En die ervaring hebben ze rijkelijk.

En nee, dan is het geen wet, maar wel verstandig om er minstens kennis van te nemen. En het is altijd goed als mensen tegendraads zijn en af en toe het tegendeel bewijzen. Maar sorry voor jou, in de praktijk zijn veel van de adviezen van de veelposters gewoon goed.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gesloten