Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

arjanvanwoudenberg schreef: ma 14 januari 2019, 21:28 Een steun op je stuur omdat je wedstrijden wil gaan rijden???
Tja, tis weer eens wat “anders”.
PaganiProductions

superrob schreef: ma 14 januari 2019, 22:17
arjanvanwoudenberg schreef: ma 14 januari 2019, 21:28 Een steun op je stuur omdat je wedstrijden wil gaan rijden???
Tja, tis weer eens wat “anders”.
Zo doen de meeste serieuse mtb's dat toch of niet.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zeker! Maar de meeste plaatsen er 2 voor het geval er 1 stuk gaat...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: ma 14 januari 2019, 22:29
superrob schreef: ma 14 januari 2019, 22:17

Tja, tis weer eens wat “anders”.
Zo doen de meeste serieuse mtb's dat toch of niet.
Ligt aan het soort wedstrijd wat je wilt rijden... .

Voor echte xc rijd je op een afgesloten parcours, tussen de linten en heb je echt geen navigatie nodig. Hooguit hebben de 'echte' jongens en meiden een hartslagmeter om of de registratie aan het stuur. Misschien dat een enkeling nog met een vermogensmeter op het stuur rijdt.

Bij marathons is de route meestal ook wel zo goed aangegeven, dus ook daar geen navigatie nodig.

Dan heb je (volgens mij vooral) in Engeland wel een soort van navigatietochten. Pakweg 100 km of soms zelfs 100 mijl waarbij je zelf gedeeltelijk de route moet vinden. Maar voordat je daar aan begint, moet je het navigeren echt op een hoog niveau hebben staan. (En je Engels en je fietstechniek ook!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Over fietstechniek gesproken: ga je dit jaar de clinics nog een vervolg geven?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: ma 14 januari 2019, 22:54 Over fietstechniek gesproken: ga je dit jaar de clinics nog een vervolg geven?
Moet mijn Oefeningen weer gaan doen daar heb ik niks mee gedaan sinds mijn val eind October.
Ja wel die zeker een vervolg gaan geven.
Wil dit jaar nog sneller en beter en met nog meer skills.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

PaganiProductions schreef: ma 14 januari 2019, 22:29
superrob schreef: ma 14 januari 2019, 22:17

Tja, tis weer eens wat “anders”.
Zo doen de meeste serieuse mtb's dat toch of niet.
Nee. Niemand.
PaganiProductions

ultimateme schreef: ma 14 januari 2019, 23:09
PaganiProductions schreef: ma 14 januari 2019, 22:29

Zo doen de meeste serieuse mtb's dat toch of niet.
Nee. Niemand.
Die hebben allemaal een gps op het stuur ik ga geen gps kopen als het ook met smartphone kan weer geld uitgespaard.
Hoef alleen maar een houder voor het stuur te kopen klaar.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Vooral fijn met je telefoon als je toevallig een schuivertje maakt. Weet je tenminste zeker dat ie kapot is...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: ma 14 januari 2019, 23:10 Die hebben allemaal een gps op het stuur ik ga geen gps kopen als het ook met smartphone kan weer geld uitgespaard.
Hoef alleen maar een houder voor het stuur te kopen klaar.
Zucht...
Lars TB schreef: ma 14 januari 2019, 22:53 Ligt aan het soort wedstrijd wat je wilt rijden... .

Voor echte xc rijd je op een afgesloten parcours, tussen de linten en heb je echt geen navigatie nodig. Hooguit hebben de 'echte' jongens en meiden een hartslagmeter om of de registratie aan het stuur. Misschien dat een enkeling nog met een vermogensmeter op het stuur rijdt.

Bij marathons is de route meestal ook wel zo goed aangegeven, dus ook daar geen navigatie nodig.

Dan heb je (volgens mij vooral) in Engeland wel een soort van navigatietochten. Pakweg 100 km of soms zelfs 100 mijl waarbij je zelf gedeeltelijk de route moet vinden. Maar voordat je daar aan begint, moet je het navigeren echt op een hoog niveau hebben staan. (En je Engels en je fietstechniek ook!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Hoe lang houdt je batterij het vol als je de telefoon als GPS gaat gebruiken? Op zijn best iets van 2-3 uur. Niet genoeg voor de echt grote tochten.

Ga gewoon lekker op zoek naar een goeie 2e hands Garmin Edge 800-810 o.i.d. En hou je telefoon veilig in je tas.
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

mwouters91 schreef: ma 14 januari 2019, 23:26 Vooral fijn met je telefoon als je toevallig een schuivertje maakt. Weet je tenminste zeker dat ie kapot is...
Een de 2de handse gps is nog niet zo slecht idee
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 15 januari 2019, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Geen idee.. ik zou persoonlijk voor iets gangbaarders gaan zoals een garmin, polar, wahoo.. ik denk dat je daar langer software updates en dergelijke kan verwachten (denk ook aan connectie met Strava enzo..). De enorme sensoren die erbij zitten lijken me ook niet ideaal om een MTB ivm met modder enzo.


Ik heb een tijdje terug bewust gekozen voor een simpele kleine GPS fiets computer met de volgende doelen:
- snel (zonder telefoon uit je (rug)zak te moeten halen) een rit starten en stoppen
- basis info snel kunnen aflezen (aantal km gereden, tijd gereden, klok)
- automatisch syncen met strava
- soms een GPS route volgen (bv in de Ardennen, in NL zijn ze goed genoeg uitgepijlt)

Ik heb voor de Edge 25 (+-120 euro) gekocht, en deze voldoet prima aan bovenstaande, de GPS tracks zijn op basis van een lijntje zonder kaart, in onbekend terrein moet je soms even stoppen om goed te kijken en heel soms moet je een stukje terug omdat je toch van de route bent, maar verdwalen gaat niet gebeuren. Ik vind het erg prettig dat ie klein en compact is! Hij kan ook overweg met hartslag, cadans en snelheids sensoren voor meer gegevens (snelheids meter voor meer precisie)

Wat ik jammer vind aan deze, is dat de accu in de winter niet al te best is.. in de zomer is het een uur of 5-6, als het echt koud is 3-4 uur. (maar in de praktijk heb ik em nooit tijdens een rit leeg gereden, dus een probleem is het voor mij niet)
verder is het niet mogelijk om de actuele ronde tijd te zien, dat vind ik ook wel een gemis, Als ik em thuis aanzet en bij bijvoorbeeld Dorst aankomt, start ik een nieuwe ronde bij de route, maar ik kan niet die tijd zien, alleen de tijd vanaf de start thuis, wellicht heb je met uitgebreidere computers meer info om te tonen.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik denk ik voor de edge 130 gaan (mooier, iets groter scherm, iets betere accu, en de gegevens worden iets duidelijker weergegeven), nog steeds niet voor een full map device, daar gebruik ik het te weinig voor en voldoet een klein scherm met een simpel gps lijntje.

Ik zeg niet dat de edge 25 of 130 voor jou de juiste keuze is, maar ik probeer je te laten inzien dat je eerst op een rijtje moet hebben waarvoor je het wilt gebruiken, om de juiste keuze te kunnen maken.

Als het voornamelijk makkelijk starten en stoppen van een strava rit is, dan is een wahoo elemnt mini misschien al voldoende (die heeft wel de GPS van je telefoon nodig in tegenstelling tot de edge 25 bv).
PaganiProductions

Deze is iets duurder zal een stuk beter zijn.
https://www.google.com/search?q=mio+200 ... ie=plaji-i
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 15 januari 2019, 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten