Pyga One Ten, belofte maakt schuld Kermit! P8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

https://www.strava.com/activities/1958830814

Dit is het ritje die we laatst gereden hebben met de nieuwe delen er in.
De nieuwe trails beginnen na het segment Meander Zuid-Noord.
Segmenten van de nieuwe trials zijn ook aangegeven met MTB Zuid Veluwe 2.0
Wat ik tot nu toe gereden heb vind ik top. :-q :-q
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Klinkt goed! Ik zal het binnenkort eens even proberen.
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

sama schreef: do 22 november 2018, 23:09 Klinkt goed! Ik zal het binnenkort eens even proberen.
:-q
Vanaf de oude gele bordjes moet je over gaan op de rode bordjes en dan komt het helemaal goed.
Eerste deel is voorzien, als je de N224 oversteekt even weer geel volgen voor 100mtr ofzo en dan zie je de nieuwe trail vanzelf links af naast het bospad weer verder gaan.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zo, even een update.
Inmiddels is er redelijk wat veranderd aan mijn fietsje.

De X01 shifter en derailleur hebben plaats gemaakt voor Shimano XTR 12 speed componenten. Dit omdat ik nooit echt heb kunnen wennen aan Sram. Het was trouwens verrassend hoeveel moeite het heeft gekost om de X01 setup goed werkend te krijgen, en hoe weinig moeite dit koste bij Shimano, dat ging echt vlekkeloos. Ook qua schakelgedrag ben ik er erg over te spreken, het is mooi meegenomen dat het ook goed werkt op een Sram cassette.

Eerder al had ik de remmen vervangen voor Hope, voor 4 zuigers en achter de V2. Dit in combinatie met 180 mm schijven.

Verder is de voorvork vervangen door een Fox 34 factory sc vork. Deze had ik overgenomen van Kermit. Het was wel een projectie, want de vork was zilvergrijs, en de stuurbuis te kort. Ik heb de vork overgespoten met een zwarte 2k lak, en de vorkbuis verlengd met een stukje vorkbuis, wat ik verlijmd heb met een buisje er binnenin. Ik heb de vork afgemaakt met stealth stickers van Slik Graphics. De vork is net klaar, dus ik ben nog een beetje aan het finetunen, maar de eerste indruk is prima!

De wielen zijn niet veranderd, maar die vind ik wel het vermelden waard naar JW, ondanks een paar deuken die opgelopen zijn in Winterberg op de Black Line en de Downhill, zijn ze nog kaarsrecht! Mooi vakwerk dat zelf spaken.

Maar het is hier show your stuff, dus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Mooie fiets :-q

De vork is alleen geen sc versie :wink:
Bij de 34 SC versie is het onderste gedeelte van de vorkpoten smaller gemaakt aan de buitenzijde. Zie foto (bij de 32 zit die versmalling aan de binnenzijde)
Afbeelding
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

slapbandje schreef: za 7 december 2019, 19:17 Mooie fiets :-q

De vork is alleen geen sc versie :wink:
Bij de 34 SC versie is het onderste gedeelte van de vorkpoten smaller gemaakt aan de buitenzijde. Zie foto (bij de 32 zit die versmalling aan de binnenzijde)
Afbeelding
Aha, oké, dan had Kermit er de verkeerde stickers opgeplakt :lol:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

sama schreef: za 7 december 2019, 19:32
Aha, oké, dan had Kermit er de verkeerde stickers opgeplakt :lol:
Dan heb je wellicht ook teveel betaald voor de vork :lol:
:winkie:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

slapbandje schreef: za 7 december 2019, 19:35
sama schreef: za 7 december 2019, 19:32
Aha, oké, dan had Kermit er de verkeerde stickers opgeplakt :lol:
Dan heb je wellicht ook teveel betaald voor de vork :lol:
:winkie:
:lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

sama schreef: za 7 december 2019, 18:54 Verder is de voorvork vervangen door een Fox 34 factory sc vork. Deze had ik overgenomen van Kermit. Het was wel een projectie, want de vork was zilvergrijs, en de stuurbuis te kort. Ik heb de vork overgespoten met een zwarte 2k lak, en de vorkbuis verlengd met een stukje vorkbuis, wat ik verlijmd heb met een buisje er binnenin. Ik heb de vork afgemaakt met stealth stickers van Slik Graphics. De vork is net klaar, dus ik ben nog een beetje aan het finetunen, maar de eerste indruk is prima!
Verlijmt met? En zit de stermoer niet in de weg?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heb nog eens foto's bekeken, maar zie nergens een "SC" bij mijn stickers? (Die ik destijds zelf heb laten printen, ze vielen wat groter uit dan de originele omdat ik niet gemeten had... :D Ik was die stickers toen op mijn werk aan het tekenen maar had natuurlijk geen fiets/vork in de buurt om op te meten...).

Het is dus deze vork:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

kermit schreef: zo 8 december 2019, 15:25 Heb nog eens foto's bekeken, maar zie nergens een "SC" bij mijn stickers? (Die ik destijds zelf heb laten printen, ze vielen wat groter uit dan de originele omdat ik niet gemeten had... :D Ik was die stickers toen op mijn werk aan het tekenen maar had natuurlijk geen fiets/vork in de buurt om op te meten...).

Het is dus deze vork:
Afbeelding
Waarschijnlijk lijd ik aan verstandsverbijstering dan :tong

Er moest een stukje van 3 cm bij komen om genoeg lengte te halen, ik heb eerst de starnut iets dieper geslagen, toen een buisje van 6 cm genomen die er mooi in past, erin gelijmd met een industriële 2k lijm die onder andere ook gebruikt word bij de assemblage van vliegtuigen en auto's. Hierover heen heb ik weer een stukje vorkbuis van 3 cm gelijmd. Het geheel zit prachtig vast nu. Overigens klemt het onderste deel van de stem nog op het onderste deel van de vorkbuis. Om de topcap aan te kunnen draaien had ik natuurlijk wel een langere bout nodig, hadden ze zo liggen bij de plaatselijke doe het zelf winkel :-q

Het geheel draait inmiddels al een paar ritjes, en ik ben er erg tevreden over.
Sneeuwmonster
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Creatieve oplossing - en de stem, klemt die nu alleen om het verlijmde deel of ook nog een deel(tje) originele vorkbuis? Ik vind het wel slim, zo geef je de vork op een eenvoudige manier een tweede leven nadat ze door de Kermits van deze wereld een kopje kleiner werden gemaakt :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Kapitein Iglo schreef: ma 9 december 2019, 09:47 Creatieve oplossing - en de stem, klemt die nu alleen om het verlijmde deel of ook nog een deel(tje) originele vorkbuis? Ik vind het wel slim, zo geef je de vork op een eenvoudige manier een tweede leven nadat ze door de Kermits van deze wereld een kopje kleiner werden gemaakt :wink:
Het onderste gedeelte van de stem klemt om de originele buis, het bovenste gedeelte om het aangelijmde stuk.
Sneeuwmonster
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

sama schreef: ma 9 december 2019, 09:13 Er moest een stukje van 3 cm bij komen om genoeg lengte te halen, ik heb eerst de starnut iets dieper geslagen, toen een buisje van 6 cm genomen die er mooi in past, erin gelijmd met een industriële 2k lijm die onder andere ook gebruikt word bij de assemblage van vliegtuigen en auto's. Hierover heen heb ik weer een stukje vorkbuis van 3 cm gelijmd. Het geheel zit prachtig vast nu. Overigens klemt het onderste deel van de stem nog op het onderste deel van de vorkbuis. Om de topcap aan te kunnen draaien had ik natuurlijk wel een langere bout nodig, hadden ze zo liggen bij de plaatselijke doe het zelf winkel :-q

Het geheel draait inmiddels al een paar ritjes, en ik ben er erg tevreden over.
Klinkt als een degelijke oplossing :-q

Ik kom een mm of 6 te kort. Had nog een stukje stuurbuis liggen dus dat zit er nu los in. Verlijmen is een elegantere oplossing. Bovendien kan ik dan gaan voor een stukje stuurbuis van 16mm. Kan ik een angle set monteren 8)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@sama Klinkt goed, en geeft nog een iets geruster gevoel denk ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie