Kingdom Vendetta X2 ready to rumble!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb dezelfde cockpit op mijn Dartmoor, en vind die decals ook te schreeuwerig.
Bij alu kan je aceton gebruiken maar dit is volgens mij een laklaag.
Ik denk dat je ook nog meer comfort uit de grips kan halen dan.
Ik heb deze en die bevallen erg goed, veel grip, demping en ondersteuning.

https://www.futurumshop.nl/ergon-ga2-fa ... aIEALw_wcB
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ One Only dat spatbord is wat Kermit zegt de Syncros trail fender, met twee boutjes vast, heel clean.
Is dus ook goed verkrijgbaar bij de webshops. Even kijken naar 32-34-36 is ook een topic over.

@Jamis Diablo Die Yeti logo grips rijd ik al een jaar of 10-12 mee of even zovele bikes bijna.
Ik vind ze brijant comforatbel en grippy. Ik heb ook ervaring met de Ergons, op mijn Ripley.
Ook die zijn prima, bijna Oranje Ergons op de Vendetta gezet, maar ben meer zwart gegaan.

Over het stuur nog, ik ben ooit van Aluminium 25,8? mm naar carbon 31,8mm overgegaan. Alleen de cockpit update verder dezelfde (full suspension) bike en dat was een verschil van dag en nacht in feedback e stuurgevoel. Nu dus van relatief van low end 35mm Aluminium naar high end carbon 31,8mm had ik verwachtingen, Die dus nog niet uitkwamen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Heckler en Kermit dank voor jullie antwoorden. Mooie oplossing dat voorspatbord helaas alleen beschikbaar voor een fox vork. Voor een Pike niet kunnen vinden. Ben altijd bang dat de tiewraps op termijn krassen veroorzaken op je vork...

Anyway, dank en weer verder over deze toffe bike :-D
edminton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 19 januari 2011, 23:06

Net je topic es even bekeken , en ik vind het echt een hele dikke gave fiets om te zien!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank Edwin,

Enne, die van jou ook even laten zien hier in SYS als hij af is, 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Waar ik over de Intense vooral veel nadenk en praat doet de Vendetta gewoon zijn rondjes. Noem het maar gewoon, en hij heeft ook een mooie upgrade gekregen: een setje Hope E4 remmen met een 203mm schijf voorop. Het zal de meningen wel verdelen, maar ik heb wat kleur toegevoegd, de schijven zijn blauw geanodiseerd naast het aanwezige oranje. Passend bij de knoppen op de vork en de pedalen.

Verder blijf ik experimenteren met de cockpit. De eerste build met 40mm pen en een Ragley Wiser 760mm stuur werkte eigenlijk prima. was altijd de bedoeling een keer te "upgraden" Maar ik kan geen carbon Wiser vinden, en toen ik een Renthal Fatbar en pen monteerde voelde dat eignelijk minder fijn. Kan atijd, de up- en back sweep zijn ook heel anders. Vandaag heb ik eens een iets langere 60mm klassieke Thomson X4 erop gezet om te proberen morgen. Eens kijken of het daar beter of slechter van wordt.

Mijn eerste ervaring met de Hope Tech 3 remgrepen, eik heb welal de oudere modellen. Ze voelen meteen al erg vertrouwd in ergonomie en ook in werking. Dat doet Hope goed. Affijn, SYS dus hier zijn de plaatjes. Deze weer eens met een (compacte) camera gemaakt dit keer, beeld is toch wel een stuk beter.

Afbeelding

Enjoy!!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik wil niet veel zeggen maar...

Dit nijgt toch wel naar perfectie, mooie upgrades. Ik heb de laatste tijd veel last van slapende duimen en ander doof gevoel in de vingers, zeker na een lange tijd in dezelfde houding.

Vroeger was ik vrienden met mijn stuurcombo maar de laatste tijd lijkt het maar niet te lukken en ik kan zo snel niet een reden vinden. Het enige wat ik merk is dat ik gevoelsmatig veel druk op de pinkzijde van mijn hand voel en dat dit misschien met teveel back of upsweep te maken heeft.

Misschien is het na morgen weer anders, ik denk dat ik morgen ook maar een ritje ga doen :tong
Just do Ti, or did i die?
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooie upgrades Heckler :-q

Eigenlijk zou ik m'n Vendetta sys ook eens bij moeten werken.. voor je het weet is de halve fiets weer verbouwd :lol:

@Deef, goed idee, morgen ga ik de Vendetta ook maar weer's uitlaten, wie weet wie ik tegenkom :bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ertje schreef: za 9 maart 2019, 20:18 Mooie upgrades Heckler :-q

Eigenlijk zou ik m'n Vendetta sys ook eens bij moeten werken.. voor je het weet is de halve fiets weer verbouwd :lol:

@Deef, goed idee, morgen ga ik de Vendetta ook maar weer's uitlaten, wie weet wie ik tegenkom :bier:
Gaat het morgen niet regenen dan? Ik wacht al anderhalve maand om mijn Bardino uit te laten. Het is dat jullie vast niet in de buurt zitten anders konden we een last minute mini titanium lets ride doen :D
Wie weet binnekort, als het wat mooier weer is.

Ontopic, deze blijft bruut en de upgrades maken het nog eens beter dan voorheen. :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Victor1977 schreef: za 9 maart 2019, 20:49

Gaat het morgen niet regenen dan? Ik wacht al anderhalve maand om mijn Bardino uit te laten. Het is dat jullie vast niet in de buurt zitten anders konden we een last minute mini titanium lets ride doen :D
Wie weet binnekort, als het wat mooier weer is.

Ontopic, deze blijft bruut en de upgrades maken het nog eens beter dan voorheen. :-q
Nou anderhalve maand? Hier hebben we al in korte broek gefietst met 18 graden. :wink:
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Inside information....

Ik weet dat er morgen heel wat titanium te vinden is op de bergweg in Amerongen om 13:00 uur op de parkeerplaats bij het asiel. :wink:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

kan niet meer schreef: za 9 maart 2019, 21:43
Victor1977 schreef: za 9 maart 2019, 20:49
Nou anderhalve maand? Hier hebben we al in korte broek gefietst met 18 graden. :wink:
niet op mijn vrije dagen helaas, en die ene keer dat ik een dag mooi weer had was ik ziek.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Big Deef schreef: za 9 maart 2019, 21:43 Inside information....

Ik weet dat er morgen heel wat titanium te vinden is op de bergweg in Amerongen om 13:00 uur op de parkeerplaats bij het asiel. :wink:
goed om te weten, wie weet wip ik langs :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Victor1977 schreef: za 9 maart 2019, 21:58
Big Deef schreef: za 9 maart 2019, 21:43 Inside information....

Ik weet dat er morgen heel wat titanium te vinden is op de bergweg in Amerongen om 13:00 uur op de parkeerplaats bij het asiel. :wink:
goed om te weten, wie weet wip ik langs :-q
Vooral doen, it is time for a Vendetta :winkie:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

:lol: een Vendeta in regenpak
Plaats reactie