Hightower

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De demper kraakte bij mij in het begin ook.
Geprobeerd wat te smeren, is eigenlijk vrij snel over gegaan, en niet terug gekomen.
Heb trouwens ook 2 "chips" verf er af, met aan draaien van de achterrem en bij het balhoofd.
Ook een beetje slordig.

Als er een goede handleiding bij zat, had ik het nog niet erg gevonden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wat bedoel je met goeie handleiding? Bij mij zat er een boekje van Derby Cycles bij (niet ingekeken tbh) en alle torque waarden staan netjes bij SC op de website.

Lakschade is ook heel slordig inderdaad.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ging er zelf vanuit dat een frame van zo'n merk rijklaar is.
Nu moet je het dus zelf ontdekken, en op zoek gaan naar de info.
Ik had zelf dus in eerste instantie ook alleen gekeken of het bovenste boutje vast zat, en ging er daardoor vanuit "Dat het vast zat".
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Je hebt helemaal gelijk, bij die prijzen en bekendheid van het merk moet ie eigenlijk gewoon rijklaar geleverd worden.

Achja, ik heb vantevoren met redelijk wat mensen gepraat die een HT rijden en iedereen is er toch gewoon heel erg over te spreken. Dus ik hoop dat ik deze kleine dingen snel weer ben vergeten, mits alles nu gewoon vast blijft zitten :)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En met nieuwe wielset. (Waarvan het voorwiel al weer stuk is)
Fiets bevalt super, klimt zelfs ook nog aardig.
Hij is nu ook zo goed als af :)

Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ik vind 'm eigenlijk best heel goed klimmen voor een 29'er trail-fiets met ~135mm veerweg en redelijk slack balhoofd. :)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Voorwiel nu al weer stuk? Stuurfoutje of iets anders?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Spaken gebroken.
Ben ook heel benieuwd naar het hoe of wat.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

odp schreef:Ik heb mijn nieuwe Hightower ook binnen en had meteen speling op de achterbrug. Voor de eerste ride alles met de torque wrench gecheckt, bleek dat geen een bout met de correcte torque vast zat. De dag erop begon na 30 km in de Aachener Wald en Vijlen alles onder mijn kont wat te "piepen". Gisteren samen met een mechanic nog een keer alles los en vast, ook de demper er helemaal uit en met nieuwe Loctite weer vast gezet. Zal helaas vanwege het komende onweer vandaag waarschijnlijk pas dit weekend kunnen testen of het nu verholpen is.

Toch wel een beetje jammer van een merk als Santa Cruz.
Duur betaalde rommel :-{
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

tiewrap schreef:Spaken gebroken.
Ben ook heel benieuwd naar het hoe of wat.
WTF?

Nou ja, als het maar zo opgelost wordt dat je vertrouwen in de fiets houdt.
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Jurriaan schreef:
odp schreef:Ik heb mijn nieuwe Hightower ook binnen en had meteen speling op de achterbrug. Voor de eerste ride alles met de torque wrench gecheckt, bleek dat geen een bout met de correcte torque vast zat. De dag erop begon na 30 km in de Aachener Wald en Vijlen alles onder mijn kont wat te "piepen". Gisteren samen met een mechanic nog een keer alles los en vast, ook de demper er helemaal uit en met nieuwe Loctite weer vast gezet. Zal helaas vanwege het komende onweer vandaag waarschijnlijk pas dit weekend kunnen testen of het nu verholpen is.

Toch wel een beetje jammer van een merk als Santa Cruz.
Duur betaalde rommel :-{
Heb de laatste 4 jaar ongeveer 20 verschillende mtb's gehad, waaronder 7 santa cruz fully modellen. Nooit geen problemen mee gehad. Voor mij de best gemaakte frames die ik heb gehad.

Heel mooie hightower. Prachtige kleur. Zelf veel goesting om een hightower lt te kopen, maar gaat dan toch weer bijna niet gebruikt worden
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rubenv schreef:
Jurriaan schreef: Duur betaalde rommel :-{
Heb de laatste 4 jaar ongeveer 20 verschillende mtb's gehad, waaronder 7 santa cruz fully modellen. Nooit geen problemen mee gehad. Voor mij de best gemaakte frames die ik heb gehad.
Net zo goed als pakweg Giant... .


Denk dat je gewoon pech hebt gehad als er meteen onderdelen los lopen. En dat je dealer de controle op de onderdelen/frame niet goed heeft gedaan voor het afleveren... . (Hoewel dat bij een los frame dan weer ongebruikelijk is, maar blijkbaar dus toch zou moeten!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Meerdere Santa Cruz eigenaren onderschrijven al hier loszittende lagers. Komaan voor een dergelijke duurbetaalde mtb zou ik enkel het beste van het beste verwachten. En dat er dan ook lak afspringt..
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Jurriaan schreef:Meerdere Santa Cruz eigenaren onderschrijven al hier loszittende lagers. Komaan voor een dergelijke duurbetaalde mtb zou ik enkel het beste van het beste verwachten. En dat er dan ook lak afspringt..
de meeste die ik had waren 2de hands en heb altijd alle lagers losgedaan en ingevet. Voordeel van santa cruz lagers is dat je ze perfect zelf kan demonteren, invetten en monteren. Alle momenten staan op de site. Bij een nieuw frame zou normaal alles perfect moeten staan, maar het is niet dat er iets moet vervangen worden.
Bij santa cruz heb je tenmiste nog altijd bsa draadlagers, interne carbon kabelgeleiding en dus zelf monteerbare lagers. Ideale frames om dus zelf te monteren :-D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Meest ideaal was het als de kabels ook buitenom zaten
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie