Hightower

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5498
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Utrecht

wo 28 augustus 2019, 10:18

tiewrap schreef:
wo 28 augustus 2019, 10:05
Nu een Hope crank.

Het veergedrag.
Ik denk te progressief, of te weinig ingaande demping.
Zelf hou ik er wel van als vering meer lineair is.
Ik heb het idee de veerweg te weinig te gebruiken, terwijl de sag zeker niet weinig is.
Rebound heb ik meestal al vrij licht, draai ik die meer dicht stuitert het echt alle kanten op.
Het is wel in vergelijk met een Öhlins met 160 veerweg. (Eigenlijk mag je ze niet vergelijken)
Duidelijk dat de Öhlins een blijvertje is :-q

Na het nogmaals zien van de crank foto check ik toch nog maar even mijn crank na een stobbe gepakt te hebben (alu slx crank).
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

wo 28 augustus 2019, 10:22

Als een carbon crank breekt hoor je dat dus wel.
Klinkt als een brekende tak, dus als de stronk nog heel is...... :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10297
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

wo 28 augustus 2019, 12:05

tiewrap schreef:
wo 28 augustus 2019, 10:05
Het veergedrag.
Ik denk te progressief, of te weinig ingaande demping.
Zelf hou ik er wel van als vering meer lineair is.
Ik heb het idee de veerweg te weinig te gebruiken, terwijl de sag zeker niet weinig is.
Rebound heb ik meestal al vrij licht, draai ik die meer dicht stuitert het echt alle kanten op.
Het is wel in vergelijk met een Öhlins met 160 veerweg. (Eigenlijk mag je ze niet vergelijken)
Misschien met de DVO toch nog wat meer heen en weer afstellen. Het enige verschil tussen de vorken vind ik dat het middengebied iets beter gecontroleerd wordt bij de Öhlins, Waardoor ik juist een fractie minder veerweg gebruik met een Öhlins.
Datingexpert tussen rijder en fiets


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

wo 28 augustus 2019, 19:12

Ik zou eigenlijk niet weten wat.
Rebound geef ik al wel eens een klikje, maar dan wordt het beroerder.
Dan blijft alleen nog de LSC over (Als ik het goed heb.
Zou het beter worden als je die dicht draait ?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5498
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Utrecht

wo 28 augustus 2019, 21:54

Linear vs progressie worden toch eerst en vooral door de luchtkamer bepaald. Er zitten geen tokens meer in de DVO.
Hoe staat de OTT ingesteld? Die zorgwet is waar voor de eerste 30% van de veerweg kan desondanks de indruk van de vork beïnvloeden.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op do 29 augustus 2019, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

wo 28 augustus 2019, 22:07

Die staat amper open, maar daar durf ik ook niet echt meer aan te draaien :o
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5498
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Utrecht

do 29 augustus 2019, 23:01

tiewrap schreef:
wo 28 augustus 2019, 22:07
Die staat amper open, maar daar durf ik ook niet echt meer aan te draaien :o
Zal er niet stuk van gaan.

Wat ook leuk is om te doen, een Shockwiz huren (of kopen). Komen jouw instellingen overeen, ja dan zit je twee keer goed, of nee. Zo nee, wat brengen de instellingen die de Shockwiz aanbeveelt.
Mij bracht het op de vork niet heel veel. Op de demper, een Cane Creek, bracht het meer dan de punt op de i. Zeker ook omdat de variabele op een Cane Creek groot zijn.
Plaats reactie