Mooi rood is niet lelijk...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat is heel wat anders dan een starre bike! Genoeg tuningspotentie!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

En ik moet weer leren schakelen :tong

Dat doet hij trouwens prima, Deore shifters, SLX Shadow achterderailleur. Ik reed voorheen bij voorkeur met Sram en was wel bekend met Shadow ed. maar het is prettig om te merken dat ook Shimano derailleurs niet meer je hele chainstay aan flarden klapperen.

De voorderailleur is een verhaal apart want een enkel voorblad is behoorlijk dominant aan het worden. Ik zie echter nog steeds voordeel bij een dubbel en dit is mijn eerste ervaring met de side swing derailleurs. Die werken inderdaad erg goed, veel beter dan voorheen. Je hoort en leest er alleen nauwelijks wat over, filmpje dus:

https://www.youtube.com/watch?v=Uii2OY3ad4c" onclick="window.open(this.href);return false;

Enige minpunt is dat ik het 22T voorblad te klein vind, de verhoudingen zijn voor mij net niet lekker, dat gaat dus tzt een 24T worden.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

George schreef:Nu nog wachten tot iemand met de opmerking komt dat het zadel te laag staat.
Waarom staat je zadel eigenlijk zo laag?
Heb je de fiets op de groei gekocht oid.?

George op een fully :-q Goed bezig :bier:

Shimano blijft nog wel eventjes bij de 2x hangen. Dus qua dat betreft hoef je je
geen zorgen te maken. Schakelt super he. Die sideswipe.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Supergoed :-q
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

George schreef:
kermit schreef:Deze wellicht?
https://www.slikgraphics.com/collection ... decals-fox" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets ja, alleen ik zie geen 34 stickers in zwart of rood, zijn er nog meer aanbieders bekend?
Je kan de kleurcombinatie van de stickers zelf kiezen daar :)
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ah, ok. Thx.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

En ze zijn echt VEEL beter dan de standaard stickers op wat voor een vork dan ook :)
Waar woke is, is vuur
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Iets minder wazige telefoon foto:

Afbeelding

Nog niet veel aan kunnen doen verder, alleen de remote omgebouwd naar een standaard KS remote die beter bij de shifter past. Omdat het kan heb ik daar meteen een paar ODI grips bij gemonteerd die ik nog had liggen. Ik had verwacht dat die ook een grotere diameter zouden hebben dan de standaard grips maar dat bleek helaas niet zo te zijn. Tzt komen er dus ESI's op, die bevallen me uiteindelijk beter.

Afbeelding

Ik ook weer even wennen aan alle spaghetti op mijn stuur, wat een rommeltje...

Met dank aan Kermit voor de remote, de wissel is onderweg :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik weet nog niet of het rood wordt... misschien wel zwart op zwart, of stickerloos... eerst de vork maar eens inbouwen :oops:

Vandaag wel weer even een ritje gemaakt en een beetje gespeeld, het begint al een beetje te wennen al heeft mijn brein af en toe wat moeite met al die hendels op links wat best grappige effecten heeft als je gaat klimmen :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi ding, hoor. Veel plezier ermee :-q
Zijn die Bontragers een blijvertje of komt er nog wat zwaarder geschut op?

En idd, je kan bij Slik je eigen kleurencombi en meer samenstellen. Dan moet je een custom order plaatsen, daar kan je je wensen aangeven en krijg je eerst een proofing via de mail voordat ze gemaakt worden. (ze hadden het toen wel erg druk, antwoord via de mail kostte gemiddeld 3 dagen)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi rood is inderdaad niet lelijk!
Zo'n Trekkie is een leuke fiets, mag best een pittig kleurtje hebben.

Grappig dat je zo gewend bent aan een fiets zonder al die broodnodige voorzieningen als versnellingen en een dropper dat je nu zit te stoeien met de knopjes als een beginner :D :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het frame is wel heel erg vet :-q
Je had natuurlijk ook geen droper op de ss?
Sneeuwmonster
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De Bontragers zijn prima voor lokaal gebruik maar voor in de bergen ligt er een setje Hans Dampf's klaar. Ik kan nog steeds schakelen maar het is goed om te werken dat Deore anno 2017 iets heel anders is dan de laatste keer dat ik Deore op een fiets had (een jaar of 12 geleden, voor ik overstapte naar Sram).

Geen dropper op de ss, nee. Ook niet echt nodig, ik heb nu alle steile/lastige stukjes opgezocht die ik kon vinden maar dat zijn er maar bitter weinig (helaas). Onderschat die ss ook niet trouwens, die is inmiddels een verlengstuk van mezelf geworden en ik denk zelfs dat ik op bijvoorbeeld de UHR op de ss gewoon vlotter rond ben omdat het zo'n vreselijk effectieve fiets is op XC rondes. LV/HV heb ik nog niet eens durven proberen met een overgedimensioneerde fiets als deze :lol:

De Fuel begint al wel een beetje te wennen, ik moet gewoon iets relaxter rijden dan ik gewend ben :winkie:

Hopelijk snel een uitstapje naar uitdagender terrein.
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Sjors, erg mooie fiets man! Heel mooi!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Alpenklaar:

Afbeelding

Fox 34
203mm schijf voor
Hans Dampf's 2.35 voor en achter (trailstar/pacestar)
ESI grips

Her en der wat extra bescherming en een verse lik vet. Vanavond nog even de banden tubeless maken en dan donderdag richting de bergen. Ik denk overigens dat ik de ketting ook maar weer monteer anders heeft al die schakelrommel ook niet veel zin :lol:

Thx. voor de sternoot, Chris. Dat maakt het allemaal net even af :-q
Plaats reactie