Mooi rood is niet lelijk...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Omdat er plannen zijn om weer eens de bergen op te gaan zoeken ben ik voorzien van een nieuwe fiets. Na lang zoeken en wikken en wegen waarbij er nogal wat opties de revue passeerden heb ikde knoop maar doorgehakt en wat is beter om dat te vieren dan een wazige telefoon foto?

Afbeelding

Nou fiets ik wel eens wat en ook wel eens op verschillende fietsen maar mijn vaste fiets de afgelopen jaren was een starre singlespeed dus het is wel even, eh, wennen. Voor de shakedown heb ik Amerongen en Rheden gereden en dat was leuk maar niet het voornaamste doel van deze fiets. Deze moet mee naar de bergen en er staan dan ook wat aanpassingen op het programma. Naast kleine aanpassingen als andere handvatten ed. komt er eerdaags een andere vork in en ben ik natuurlijk lekker aan het experimenteren met het afstellen van de vering. Het belangrijkste nu is snel wat tripjes plannen om de fiets flink aan de tand te voelen en te kijken of ik het nog kan :lol:

Dit is alleen even een starter, ik hoop binnenkort wat meer te posten over de fiets, wat ik er van vind en wat betere foto's hopelijk ;)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Das even schrikken! Een dikke fully voor George :o Maar ziet er goed uit :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Thx. Het is inderdaad een tijdje geleden (2012) :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En rood is altijd goed! :-q Doorgaans mijn favoriete kleur voor een frame.
Wat zit er nu voor vork in dat je meteen gaat upgraden? (Naar een....?)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er zit nu een Revelation in, 130mm daar is op zich niets mis mee maar er gaat een Fox 34 in met iets dikkere pootjes. Dit met in het achterhoofd heel veel grote wortels en dikke keien. Ik verwacht daar wel wat winst uit te halen in die situaties. Ik hoop vandaag of morgen even te kunnen knutselen, het is er wel weer voor.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Vette fiets! #alzegikhetzelf ;) Is dat (upgraden) goedkoper dan direct de dikkere Trek kopen die daar standaard mee uitgerust is?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Idd een wazig fotootje. Dat verdient beter!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bokmaaa schreef:Vette fiets! #alzegikhetzelf ;) Is dat (upgraden) goedkoper dan direct de dikkere Trek kopen die daar standaard mee uitgerust is?
Als je de vork voor een goede prijs kunt kopen wel maar dat was niet de enige reden om voor deze fiets te gaan. Ik heb liever een dubbel dan een enkel voorblad en het is goedkoper (en makkelijker) om dan meteen ook een exemplaar met een dubbel te kopen. Ze zijn wel aan het uitsterven...

Mocht ik me toch nog bedenken of in een trendy bui zijn maak ik van een dubbel makkelijker een enkel dan andersom ;)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

mud mate schreef:Idd een wazig fotootje. Dat verdient beter!
Zeker, komt goed (ooit :winkie: )
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb een Revelation RCT3 met 130mm gehad, best een goede vork. Maar de Foxen 34 die ik nu heb voelen wel beter (de FIT4 maar ook de GRIP). Voor mijn gewicht (70kg) maakt die extra stijfheid in vergelijking met een 32mm vork nog niet zo heel veel uit maar ik merk wel dat de demping beter in staat is snelle klappen te volgen. Juist in Amerongen op de remknippen is dat goed te testen.
Dus ik denk wel dat je een stapje vooruit gaat met zo'n vork.
Mijn 34 Float Performance heeft trouwens rode stickers ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maar de nieuwe Revelation heeft toch al 35mm poten? Met 34 gaat er juist vanaf!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ga jij nu aan de hand van een wazige foto beoordelen wat de diameter van de poten is? :lol:

De fiets is een 2017 model en de Revelation die erin zit heeft 32mm poten. Ik ben maar een paar kilo zwaarder dan Kermit maar verwacht wel nog stevig de beuk erin te gaan gooien met deze fiets. Ik laat nog wel weten hoeveel ik van het verschil merk, misschien voel ik alleen tussen mijn oren maar dat helpt ook ;)

De stickers op de Fox zijn groen dus dat ga nog wel eens aanpassen, iemand een linkje waar ik die kan bestellen? Ik heb ze wel voorbij zien komen maar weet even niet meer waar...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze wellicht?
https://www.slikgraphics.com/collection ... decals-fox" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja, ik ben iets te kort voor mijn gewicht.
Maar gelukkig niet heel veel :-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

George schreef:Ga jij nu aan de hand van een wazige foto beoordelen wat de diameter van de poten is? :lol:

De fiets is een 2017 model en de Revelation die erin zit heeft 32mm poten. Ik ben maar een paar kilo zwaarder dan Kermit maar verwacht wel nog stevig de beuk erin te gaan gooien met deze fiets. Ik laat nog wel weten hoeveel ik van het verschil merk, misschien voel ik alleen tussen mijn oren maar dat helpt ook ;)

De stickers op de Fox zijn groen dus dat ga nog wel eens aanpassen, iemand een linkje waar ik die kan bestellen? Ik heb ze wel voorbij zien komen maar weet even niet meer waar...
Kalm, kalm... er stond geen info over, dus ik gooide er een aanname in.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

kermit schreef:Deze wellicht?
https://www.slikgraphics.com/collection ... decals-fox" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets ja, alleen ik zie geen 34 stickers in zwart of rood, zijn er nog meer aanbieders bekend?
Kapitein Iglo schreef:Kalm, kalm... er stond geen info over, dus ik gooide er een aanname in.
Ik kan er wel om lachten hoor, nu nog wachten tot iemand met de opmerking komt dat het zadel te laag staat en de fiets dus te groot is :winkie:
Plaats reactie