Nieuwe racemachine: Giant Anthem Advanced

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Strakke mtb (en nog strakker zonder al die stickers. Laat staan die hele verhalen die Maxxis op de wangen van de banden geschreven heeft. Het waarom fabrikanten dit doen?).

Wel typisch dat Giant er voor kiest om een demper met lock-out te monteren. Met dit veersysteem volledig overbodig. Kan er zo afgeschroefd worden, scheelt weer 50 gram.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik vind de kleur accenten wel mooi, maar ik heb ook zitten denken om de velg stickers eraf te halen. Die zijn net te veel. Maar ja, misschien dat er nog wel andere wielen inkomen, eerst maar eens een tijdje zo rondrijden.

Ergens snap ik het wel, die lockout. Met het echte XCO werk is het af en toe wel fijn. Maar ik gebruik hem weinig. Ik schat zo in dat ik hem alleen zal gebruiken op asfalt stukken als ik in een groep rijd, al dan niet in een wedstrijd. Dan is het wel fijn te kunnen reageren op versnellingen zonder dat de geo veranderd door deinende vering.
v_schultinge

De fiets ziet er in actie ook goed uit. Kon prima achter je aan in de afdaling. :lol:
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Haha, de fiets lag het niet aan gisteren! De voorvork had wel moeite met die gigantische remknippen.. denk dat er nog wel iets lucht uit mag.
Ryan_86
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 12:53
Mijn mountainbike: 2023 Cannondale Scalpel

Erg mooie fiets! Ik vind de gestickerde velgen juist wel mooi maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk..
- 2023 Cannondale Scalpel Carbon 2
- 2022 Trek Procaliber 9.8 (retired)
-2021 Trek Supercaliber 9.7 (retired)
-2018 Specialized Epic Comp (retired)
- 2017 Canyon Neuron AL 6.9 (retired)
- Merida Big Seven 100 (retired)
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De Maxxis Ikon banden had ik nog nooit mee gereden maar ik vind ze erg erg fijn. Beetje smal maar wel goed voorspelbaar qua grip. De voorkant van deze fiets hapt behoorlijk als je goed hard een bocht in kegelt, dus ik denk dat 'ie ook wel blij wordt van iets meer nop aan de voorkant. Misschien een keer mee experimenteren
De Anthem Advanced Pro 1 was één van de kanshebbers om mijn (hoog)bejaarde Stevens carbon team 26" op te volgen. Toen ik een exemplaar in de juiste maat met maar liefst 25% korting voorbij zag komen was de keuze gauw gemaakt.

Het luistert idd nauw om de vork / demper goed in balans te krijgen. Maar....dan heb je ook wat. De talloze lovende reviews van deze bike kan ik alleen maar (vet) onderstrepen :-q

Ik merk eveneens dat de Maxxis Ikon aan de voorkant af en toe te kort schiet wat grip betreft. Niet zo verwonderlijk natuurlijk met de relatief kleine noppen.
Rij jij nog steeds met de originele set-up ? Ik ben me aan het oriënteren maar heb geen idee wat een goede vervanger van de voorband zou kunnen zijn.
De keuze is reuze bij Maxxis....Rekon - Forekaster - Aspen - Ardent...
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik rijd nog steeds met dezelfde banden ja. De grip aan de voorkant (of ja het gebrek daar aan) wilde ik nog niet gelijk de voorband de schuld van geven. Ik was en ben nog steeds wel aan het prutsen met mijn positie op de fiets. Voor hetzelfde geld had/heb ik gewoon wat te weinig gewicht op mijn voorwiel.

Op m'n vorige mountainbike had ik een redelijk voorwaartse positie. Op de Anthem staat m'n zadel een stuk verder naar achter, door de zitbuishoek en ook setback in de zadelpen. Ik ben er inmiddels wat meer aan gewend denk ik en heb eigenlijk weinig last meer van gebrek aan grip aan de voorkant. Mijn stuur is ook wat lager komen te staan over de afgelopen tijd, dat helpt. Ik denk dat hij misschien nog wel lager kan of anders wil ik hem misschien vervangen met een flatbar.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Stuur lager is voor mijn geen optie. Als ik te veel “omhoog” moet kijken krijg ik gegarandeerd last van mijn nek.

Maar misschien ben ik te voorbarig geweest over de grip van de Maxxis IKON. Het was natuurlijk ook idioot droog op de routes in NL ....niet echt een goede graadmeter.

Eerder deze week viel er hier (Venlo) eindelijk weer eens wat neerslag van betekenis. Gisteren voelde het al een stuk beter aan. Ik kijk het nog even aan...
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mooie bak! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Migie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 3 november 2018, 16:56

Als je moest kiezen tussen een Specialized epic carbon en een aluminium anthem 29er 1, wat zou je dan doen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Migie schreef: za 3 november 2018, 16:59 Als je moest kiezen tussen een Specialized epic carbon en een aluminium anthem 29er 1, wat zou je dan doen?
Is dit een vraag aan iedereen? Kun je er beter een poll van maken!

In mijn geval: 38x liever de Giant!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Migie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 3 november 2018, 16:56

Lars TB schreef: za 3 november 2018, 18:04
Migie schreef: za 3 november 2018, 16:59 Als je moest kiezen tussen een Specialized epic carbon en een aluminium anthem 29er 1, wat zou je dan doen?
Is dit een vraag aan iedereen? Kun je er beter een poll van maken!

In mijn geval: 38x liever de Giant!
Sorry, ben nieuw hier.
Vraag was eigenlijk voor de topic starter, maar elke antwoord is welkom.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Migie schreef: za 3 november 2018, 19:14
Lars TB schreef: za 3 november 2018, 18:04

Is dit een vraag aan iedereen? Kun je er beter een poll van maken!

In mijn geval: 38x liever de Giant!
Sorry, ben nieuw hier.
Vraag was eigenlijk voor de topic starter, maar elke antwoord is welkom.
Welkom, misschien je vraag stellen in “Bikeadvies”?
“Old, not obsolete”
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Migie schreef: za 3 november 2018, 16:59 Als je moest kiezen tussen een Specialized epic carbon en een aluminium anthem 29er 1, wat zou je dan doen?
Ik ben niet de beste persoon om dit te vragen want ik heb deze fiets al gekocht, dus ik koop nu niks meer :P. Maar de Epic was ooit wel een overweging die is het niet geworden. Dus dat zegt dan misschien wat.
Plaats reactie