Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ze hebben me al meerdere keren zonder vragen nieuwe pedalen gestuurd. Die helpen je inderdaad prima! Een matige dropper is vervelend maar OneUp is wel een fabrikant die een hoop goed maakt op service.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kan je niet wel gewoon alvast de buitenkabel monteren zonder dropper, en dan de motor weer vastzetten? Of kan de kabel met motor zo weinig schuiven dat zelfs bij het verwijderen van de zadelpen de motor er altijd uit moet?
Vrijwel alle merken werken met een standaard versnellingsbuitenkabel, dus als je die eenmaal op zijn plek hebt kan je daarna naar hartelust wisselen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat zou kunnen inderdaad, maar ik ben niet 100% zeker of de kabel lang genoeg is voor de nieuwe situatie (is nu krap/perfect).
En tot een paar dagen geleden ging ik er ook vanuit dat de BY eraan kwam :)

Ik heb van B-C al een retourticket gemaild gekregen, wat is nu wijsheid cq netjes om te doen... Hun de kans geven het op te lossen, ik heb daar verder geen haast mee want ik ga ervan uit de de BikeYoke eerder geleverd wordt.
Of toch meteen OneUp mailen, afgaande op jullie ervaringen gaan zij het netjes oplossen. En B-C gaat het regelen van mijn garantiegeval niet missen denk ik :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

One up mailen. Grote kans dat ze jou het onderdeel toesturen.
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

OneUp inmiddels gemaild, en van r2-bike reactie gehad.
Zij sturen het spul meteen weer terug naar mij zodra het bij hen binnen is.

Nu maar weer afwachten, en hopen dat DHL het wel voor elkaar krijgt het pakketje bij r2 af te leveren anders gaat het wel een heel lang verhaal worden :o :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, met die klantenservice is inderdaad niks mis...
Gisteren gemaild, vanochtend al antwoord (gisterenavond om 22.30u verstuurd) en ze sturen gewoon een nieuwe dropper op! No questions asked.

Dikke vette pluim voor OneUp dus :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: vr 19 juni 2020, 09:49 Nou, met die klantenservice is inderdaad niks mis...
Gisteren gemaild, vanochtend al antwoord (gisterenavond om 22.30u verstuurd) en ze sturen gewoon een nieuwe dropper op! No questions asked.

Dikke vette pluim voor OneUp dus :-q
En die oude moet je terugsturen of mag je die houden?
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Daar is niks over gezegd, maar ik heb fatsoenshalve wel om een retouradres gevraagd.
Zij behandelen mij netjes, ik wil niet stiekem profiteren. Maar als ze zeggen dat zo goed is vind ik het niet erg :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik moest alleen wel mijn serienr doorgeven.
Al ging het bij mij speling op de pen en kreeg ik overmaatse pennen voor niks toegestuurd.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: vr 19 juni 2020, 21:53 Daar is niks over gezegd, maar ik heb fatsoenshalve wel om een retouradres gevraagd.
Zij behandelen mij netjes, ik wil niet stiekem profiteren. Maar als ze zeggen dat zo goed is vind ik het niet erg :wink:
En als je die pen kan houden stuur je die retour naar B-C en laat je die onder garantie fixen :wink:

Maar nette service bij OneUp :-q
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik volg je sys topic al een tijdje, maar te lui om te reageren 😋 Tot nu toe ook erg leerzaam, want ooit moet mijn eOne twenty ook uit elkaar voor onderhoud. Weet je al wat je met die oude wielset gaat doen? DT Swiss heeft conversiekitjes voor de 350 naar micro spline en de prijs is redelijk, misschien een 12 speed project?
modder zuigt!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, nog niet echt verder over gedacht. Heeft ook geen noodzaak natuurlijk, die naven lopen niet weg :-D
Heb ze trouwens eens netjes schoongemaakt en de naven goed bekeken. Lagertjes draaien allemaal nog soepel, dus een beetje schoon vet tegen de troep aangebracht en ook de body er even af gehaald. Niks aan te zien, klein likje vet erbij en klik, weer terug.

Motor er onderuit stelt verder ook weinig voor hoor, drie (electrische) kabeltjes los, voorblad eraf en de boutjes waar de kettinggeleider mee vastzit iets lossen zodat je 'm uit de weg kunt draaien.

@Jurriaan, OneUp vraagt inderdaad wel om het serienummer. Als die pen vervolgens via Bike-Components alsnog bij hen op de werkbank terecht komt staat dat dus geregistreerd.
Maar de pen is gewoon bruikbaar, en als het luchtverlies op termijn meer zou worden kun je er altijd nog een nieuwe cartridge in kopen en dan is-ie weer als nieuw.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, de tank is klaar voor een beetje spelen in Winterberg :-D
Even een ingekorte zadelpen gemonteerd in afwachting van een dropper, veel zal ik daar niet hoeven trappen.

Verder de nieuwe Hope 35 wielen erin, daardoor ook nieuwe schijven nodig (6-bouts). Dat zijn Formula's geworden, die waren mooi geprijsd en iets dikker wat minder makkelijk vervormd als het spul heet wordt.
Magic Mary soft erop, probeerseltje omdat het qua prijs nogal scheelde met een Maxxis DHR.

Nog even kabeltjes inpluggen:
Afbeelding

Stofkap en crank erop:
Afbeelding

Nog geen 0.075mm na bijna 3.000km, prima toch?
Afbeelding

En klaar voor een dagje flowen... :-D
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik heb de originele dropper er nog in maar zit er ook over te denken om een andere aan te schaffen. De bikeyoke revive 160 zat ik aan te denken, is dat ook degene die jij besteld hebt? Benieuwd naar je ervaring!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik had een Divine besteld, maar omdat OneUp me een compleet nieuwe pen gestuurd heeft heb ik de BikeYoke bestelling gecancelled. Maar in mijn andere fiets heb ik wel een Revive en die doet het al drie jaar probleemloos. Het was ook niet voor niets dat ik weer aan een BikeYoke dacht... aanrader wat mij betreft.

Inmiddels mag ik weer aan de knutsel, de (hoofd)lagers van de achterbrug piepen... :roll:

Wordt een pokkeklusje met wederom dank aan de inwendige kabels. Zie plaatje (foto van twee jaar geleden, de boel zit nu gewoon in elkaar), de schakelkabel bestaat uit drie delen: een normale kabel van de shifter tot (diep) in het frame, dan het stukje wat je op onderstaande foto ziet met de "schakeltjes" (Alligator I-link?) en dan weer een stuk gewone buitenkabel tot aan de derailleur. Ik zie nu al op tegen het moment dat ik die ooit moet vervangen :-{
Ik twijfel daarom nog of ik de kabel los haal of dat ik de achtervork aan de kabel laat hangen, misschien toch methode 2 eerst maar eens proberen. Ook het kettingblad mag er weer af om bij de as te kunnen.
En dan maar eens zien of de boel alleen maar wat droog is of dat de lagers echt aan vervanging toe zijn...

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie