Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De fiets heeft trouwens wel wat krassen opgelopen vorige week. Eigenlijk zijn het de eerste na een jaar en 1.900km gebruik, dus ach...
Die op het frame en de crank zijn waarschijnlijk van toen ik uitgleed bij het omhoog sjouwen van de fiets tegen een steile rots op :-{ Toch eens bedenken of ik een volgende keer schoenen met profiel ga gebruiken ipv de gladde Five Tens. Die zolen werken prima op de pinnen van een flatpedal, maar minder goed op hellingen met losliggend gesteente, modder of los zand :-)

De motorbeschermer heeft zijn werk iig ook gedaan, die tik(ken) waren anders op de motor terecht gekomen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik fiets nog wel eens op Keen (berg/wandel) sandalen icm flatpedals, gaat erg.goed en loopt uitstekend. En wat minder warme voeten. Ik heb een waterproof leren versie, waarmee je ook nog gerust natte voeten kunt halen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ach ja, in dit geval zijn het best charmante battle scars, met ongetwijfeld mooie herinneringen!
liever dit dan bv cable rub plekken...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sandalen gaan het niet worden, dan ben ik continu bezig de troep uit m'n schoeisel te halen :)
Ook de bescherming is natuurlijk wat minder en we rijden toch wel serieus terrein. Heb niet voor niets beschermers aan...

Ik heb nog wel (lage) wandelschoenen, maar eens proberen of dat werkt. Het moet net goed uitvallen met de pinnen en het profiel dat je voeten niet steeds naar de verkeerde positie willen omdat de pinnen in het diepe gedeelte van het profiel gaan zitten.

Maar voor "thuis" blijf ik lekker de FT's gebruiken, op de fiets blijven het topschoenen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je zou eens naar vaude schoenen kunnen kijken. Die hebben onder de teen en hak een stukje profiel als een wandelschoen.
Waar het pedaal valt zijn ze alleen wel glad, zodat de pinnen daar netjes in kunnen happen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sandalen lijkt me gevaarlijk ivm steenslag (teenslag :winkie: )
Voor fietstochten op de weg kan ik me er iets bij voorstellen. (hoewel ik voor het dragen van sandalen ook eerst nog een jeugstrauma moet verwerken)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bergsandalen zijn dicht voor. Keen heeft zelfs een rubber neus en geeft rondom bescherming. Ze zijn gemaakt als wandelschoen......ik fiets niet met een paar slippers in de bergen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: do 11 juli 2019, 13:53 Sandalen gaan het niet worden, dan ben ik continu bezig de troep uit m'n schoeisel te halen :)
Ook de bescherming is natuurlijk wat minder en we rijden toch wel serieus terrein. Heb niet voor niets beschermers aan...

Ik heb nog wel (lage) wandelschoenen, maar eens proberen of dat werkt. Het moet net goed uitvallen met de pinnen en het profiel dat je voeten niet steeds naar de verkeerde positie willen omdat de pinnen in het diepe gedeelte van het profiel gaan zitten.

Maar voor "thuis" blijf ik lekker de FT's gebruiken, op de fiets blijven het topschoenen.
FT laten verzolen.....Deze zolen, Vibram, zijn net een tik beter dan de originele Vaude zolen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie tip :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zeker! Die ga ik ook even opslaan voor als mijn Vaude zolen versleten zijn :-q
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooie trip Kermit!
En die krassen geven alleen maar mooie herinneringen. Jij gebruikt je fiets tenminste :-q
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zou ‘m nog veel vaker willen gebruiken in terrein waar-ie voor bedoeld is maar helaas ontbreken daar enkele zaken voor (vakantiedagen met name :wink: ).

Met de Lyrik op deze fiets ervaarde ik eigenlijk een beetje hetzelfde probleem als met de Fox op m’n hardtail: op snelle hobbels kan de vork het allemaal niet optimaal volgen. Dat voel ik op de remknippen op sommige UHR routes, maar ik merkte het ook tijdens deze Alpenweek. Daar reden we een km’s lang pad met grove keien, licht dalend waardoor je een redelijke snelheid kon aanhouden. Ik reed samen met iemand op een 120mm Cube Stereo met een Fox Evolution vork. Die staan toch niet echt geweldig bekend, maar ik trilde zowat van m’n fiets om enigszins in de buurt te kunnen blijven…

Uit het topic dat ik over die Fox geopend had kwam naar voren dat het wellicht aan de (niet instelbare) high-speed compressiedemping zou kunnen liggen. Ik ben vrij licht en zit misschien wel aan de rand (net er buiten) van het instelbereik van deze vorken. Afgezien hiervan bevallen beide vorken me verder trouwens prima.

Anyway, lang verhaal om mijn nieuwe aankoop te rechtvaardigen :D
Dat is dus een DVO Diamond, ik zag ze voor acceptabele prijzen (acceptabel is een relatief begrip...) bij Winstanleys en kon me niet inhouden :oops: . Meteen een setje stickers bij Slik besteld die wat beter met de fiets matchen en afgelopen zaterdag de boel ingebouwd.

Dat was nog even schrikken, want het leek erop dat mijn rem niet paste? Na kort overleg met Lars bleek dat de Lyrik PM7 (voor 180mm schijf) discnokken heeft waar de DVO de meer gebruikelijke PM6 heeft (voor 160mm schijf als je geen adapter gebruikt).
Ondanks de opdruk “203mm” op mijn oude adapter paste die dus niet, maar wie wat bewaard heeft wat dus de passende adapter bleek gelukkig gewoon in mijn onderdelenvoorraadje te liggen :)

Gisteren een eerste ritje gemaakt om uit te proberen. Ik had gelezen dat TenZNL zijn nieuwe Propain de vuurdoop op Dorst ging geven dus fluks een appje gestuurd en gezellig samen gereden. Ik kwam nog iets te laat omdat ik mijn accu vergeten was… (daar kom je uiteraard pas achter als je al op driekwart richting Dorst bent :evil: :oops: ).

Dorst is natuurlijk geen rondje waar je alle facetten van zo’n vork uitgebreid kunt testen, maar genoeg om een eerste indruk te krijgen. En die is gelukkig heel positief!
Op internet las ik dat de aanbevolen settings van DVO vaak behoorlijk goed zijn dus die heb ik ook aangehouden. De enige afwijkingen daarop waren een klikje meer OTT (voor nog een tikje soepeler aanspreken) en de LSC helemaal open (op andere vorken bevalt me dat altijd het beste). Ik heb niet eens de sag gechecked :o :D

Ondanks dat de DVO (met deze settings) minder makkelijk veel veerweg pakt dan de Lyrik voelt hij toch comfortabeler aan, dat was al voelbaar binnen de eerste km. Ik vermoed dat dit met de OTT instelling te maken heeft waarmee je de aanspreek-gevoeligheid kunt variëren. Voor een rondje als Dorst (hele drieluik) lijken deze aanbevolen instellingen al vrijwel perfect!
Maar de test waar ik het meest benieuwd naar ben is toch volle bak op Harry Slinger aan komen stormen… (voor de niet ingewijden, een kombocht op Amerongen met remknippen ervoor). Dan wordt het misschien nog wat aanpassen aan met name de HSC en/of rebound settings.

Maar de eerste rit was in elk geval positief, wel zo prettig als je nieuwe aankoop niet meteen door de mand valt :tong

Vork en stickers net binnen:
Afbeelding

Snel twee plaatjes bij een stopje onderweg van Vrachelen naar Cadettenkamp:
Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Goede keuze! Ik heb laatst eenzelfde stap gemaakt (Pike Charger 2 -> Diamond)

Kan niet anders zeggen dan TOP! Harry Slinger approved :) (Op mijn snelheid ;) )
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dan zou ik maar snel naar Amerongen afreizen, want Harry Slinger bestaat binnenkort niet meer. Wordt hard gewerkt aan een nieuwe trail in het perceel links van Harry Slinger. (Wat ik gisteren zo zag is die ook al bijna af...)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op de Snakerun kan de test ook uitgevoerd worden :-D
Dus HS gaat weg, dat is wel jammer. Maar als ik de mensen achter de routes een beetje goed inschat komt er vast iets voor in de plaats wat ook zeker de moeite waard is!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie