Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

aurelius schreef: di 22 september 2020, 10:01 Hoe heette die ook alweer, 'Schrypzo' of zoiets, die postte jaren geleden altijd van die mooie platen. Waardige opvolger :-q !
Schpytzyo ofzo. Waar was dat ook weer... Tsjechië...?

Kan net zo genieten van deze plaatjes ook!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Prachtig. Vorig jaar was ik van plan om ook zoiets te gaan doen maar het is er door omstandigheden -eind vorig jaar operatie en corona weerhield mij ook- weer bij ingeschoten.
Nog meer forum-gebruikers die volgend jaar gaan?
"This species has amused itself to death"
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

ongetwijfeld, 70% van gasten die bij De Bergerie een tocht hebben gereden komen er terug.
sommigen zelfs al 17 jaar.

ik persoonlijk ben wel weer voornemens volgend jaar weer een mooie trektocht bij Jos en Karin te boeken.
Het is te leuk om niet te doen
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Schitterende reportage, wat een mooie foto's :-q
Filmpjes zijn leuk maar foto's hebben toch wel duidelijk meerwaarde.
Een filmpje maken gaat eigenlijk vanzelf wel goed; het maken van foto's moet je meer bewust mee bezig zijn, je moet steeds weer willen stoppen voor het maken van een plaatje enz.
Het bewijs dat het bij zo'n trip niet alleen maar draait om km's, hm's en rondetijden maar vooral om die andere mooie(re) kant van de sport.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat om de belevenis.
Bij mij dan toch.

Ook altijd een beetje in tweestrijd. Tijdens het rijden wil ik eigenlijk niet stoppen om foto's te maken, eenmaal thuis zou ik willen dat ik veel meer foto's had ;)

Dus nu stop ik af en toe heel bewust.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Inderdaad mooie reportage :-q.

Maar over dat foto-gebeuren, ik snap dat je bij een georganiseerde tocht niet de tijd en ruimte neemt om het perfecte plaatje te schieten, maar als je de route bijvoorbeeld vastlegt met een telefoon of navigatie, dan kun je op enig ander moment dezelfde route weer rijden en dan wel de tijd en ruimte nemen voor goede foto's.
Wordt misschien alleen wat veel sjouwwerk als je ook nog een extra accu mee moet nemen en de statieven en camera met eventueel aparte lenzen. Ligt er maar net aan hoe professioneel je het wilt aanpakken.
Tijdens bergwandelingen doe ik dit weleens, waarbij ik eerst bijvoorbeeld de hele route / pad loop en dan eventueel een dag later een bepaald stuk (als de route te lang is) nog eens loop maar dan met een zware tas met fotospullen. Op de fiets dit nog niet gedaan, maar ik kan me zo voorstellen dat je het op dezelfde manier kan aanpakken. Bij wat kortere wandelingen neem ik dan voor lief dat ik er dan 2 uur langer overdoe vanwege het steeds stoppen om de juiste foto's te maken.

Waar een wil is, is altijd wel een weg te vinden en als mountainbiker vinden we altijd onze weg wel.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is een keus hè. Het fijnst is lekker doorrijden als je in de flow zit, soms doe ik dat ook. Maar ik vind het ook fijn wat beeldmateriaal te hebben om zo'n week te kunnen "herbeleven" :-D
Met de e-mtb klim je doorgaans toch wat sneller dan de anderen dus dan is een keer stoppen ook niet zo'n punt. Heeft naast de foto's nog meer voordelen: je kweekt meer goodwill dan wanneer je er altijd maar vandoor vlamt, en je fietst wat minder in je eentje :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 22 september 2020, 10:36
aurelius schreef: di 22 september 2020, 10:01 Hoe heette die ook alweer, 'Schrypzo' of zoiets, die postte jaren geleden altijd van die mooie platen. Waardige opvolger :-q !
Schpytzyo ofzo. Waar was dat ook weer... Tsjechië...?

Kan net zo genieten van deze plaatjes ook!
Dat waren foto's uit Slovenië
"Righty tighty, lefty loosey."
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Slovenië inderdaad :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

gijsje schreef: vr 18 september 2020, 23:00 Die foto's 😍 , de gedachte om er met een "niet e-bike" te moeten klimmen..😬
Het is daar fantastisch 🤩. Wij waren ooit met de mbt-tandem bij Gite La Bergerie en hebben daar onze grenzen verkend en af en toe overschreden ...... Over dat klimmen: als Jos zegt ‘het is wat steil’ bedoelt hij dat je tegen een muur op moet :winkie: en ‘nog een klein stukje’ is Jos-lingo voor ‘zeker nog een half uur omhoog’. Maar mooi en gaaf, driewerf geweldig!
ReneBrink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 20:31

..een paar filmpjes van dit jaar ... Trans Haut Maurienne 2020

https://www.youtube.com/watch?v=jVoLqzGG0TA

https://www.youtube.com/watch?v=wwfEMpbT_Dg&t=254s
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ook bij organisaties mag je best even tegen de gids zeggen dat je een foto wilt maken.
Het is er gewoon een belangrijk onderdeel van.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is hier sowieso nooit een probleem, aangezien je niet achter de gids aanhobbelt :) en meestal ook niet in één complete groep rijdt. Iedereen heeft zelf de route op gps, er vormen zich willekeurige groepjes en de gids rijdt meestal ergens achteraan. Mocht er dan wat gebeuren qua pech of vallen komt hij er nog voorbij.
Ik heb zowat elke dag met andere mensen samen gereden, maar net hoe het uitkwam met tempo, pauzes etc.

Denk dat ik volgend jaar wel wat meer achterin ga rijden, dat is goed voor het aantal foto's dat er van je gemaakt wordt :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ReneBrink schreef: za 26 september 2020, 15:11 ..een paar filmpjes van dit jaar ... Trans Haut Maurienne 2020

https://www.youtube.com/watch?v=jVoLqzGG0TA

https://www.youtube.com/watch?v=wwfEMpbT_Dg&t=254s
Beetje lang, maar geeft een goede indruk.
Helemaal gekeken. Wel lullig als je moet afstappen omdat er mensen voor je afstappen (zonder dropper met racedietshelm)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Haha, en dat was toch een van degenen die echt wel goed kon fietsen :D
Als hij op een trailbike met dropper gereden had hadden we hem alleen nog bij het eten gezien vrees ik... :oops:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie