Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En dergelijke foto’s mogen hier gewoon🙈 :winkie:

Ook tijdens deze tocht wissel je op de dag van accu? En lukt het je om s’nachts beide weer op te laden?
Laatst gewijzigd door Jurriaan op zo 20 september 2020, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Moet toch echt wel weer zeggen dat jij hier op het forum 1 van de weinige bent die een uitermate goede smaak heeft.

:winkie:
Afbeelding

:bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

kermit schreef: za 19 september 2020, 10:12 Verwacht geen enduro-tochten, het is "gewoon mountainbiken" oude stijl. Dus over de paden die er liggen omhoog en omlaag. Soms technisch, soms easy maar altijd door schitterende landschappen. Niet prestatiegericht ook, eigen tempo en genieten van biken in de natuur staan voorop. Door de hoogtemeters echter wel pittige inspanningen. En een trektocht betekent geen rustdagen, weinig gelegenheid tot kleding wassen e.d. Elke dag een andere overnachting is wel leuk, we hebben van slaapzaaltjes met stapelbedden tot tweepersoons kamers met eigen douche/wc gehad. Van berghut (rifugio) tot een oud klooster en een hotel. Ook de sfeer van het landschap verandert onderweg, van een snijdende wind op de pashoogte tot plakkerig zweetweer in een Italiaans dal...

Ik merk steeds meer dat ik dit toch de leukste manier van mountainbiken vind, al kan ik van alles op de fiets genieten, van een lokaal racerondje tot een dagje flowtrails in een bikepark.
Maar zo'n tocht heeft alles in zich: rijtechnische (en conditionele) uitdaging, waanzinnige landschappen, verrassingen, gezelligheid. En je hoeft amper iets zelf te regelen! :-q
Hoe herkenbaar... nu al heimwee naar de volgende tocht :wink: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: za 19 september 2020, 12:22 Moet toch echt wel weer zeggen dat jij hier op het forum 1 van de weinige bent die een uitermate goede smaak heeft.

:winkie:
Afbeelding

:bier:
Dat weet ik :wink: :D

@Jurriaan, opladen gaat prima: de minst lege accu meteen aan de lader als je aankomt, en dan voor je naar bed gaat nr.2 aan de lader. Nr.1 is dan echt wel vol. Heb zelfs twee keer een accu gewoon op de fiets laten zitten, die was zo weinig gebruikt aan het eind van de rit dat ik het niet nodig vond hem voor de volgende dag nog bij te laden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Ha Kermit, heel mooie foto's van een prachtige reis!

Ik was ook 1 van de gelukkigen die deze trektocht heeft mee mogen fietsen. Mijn eerste vakantie bij La Bergerie, maar hopelijk niet mijn laatste.
Volgend jaar ga ik graag weer terug. Sterker nog, ik zou nu wel weer in de auto willen stappen om die kant weer op te gaan :-D !

Het was inderdaad klimmen, heel veel klimmen. Deed wel af en toe zeer, maar als je boven stond was je dat eigenlijk ook meteen weer vergeten door de prachtige uitzichten en de daaropvolgende afdaling.

Tijdens de "welcome to the jungle" etappe ook mogen ervaren dat een e-bike ook niet geheel zaligmakend is :tong :wink: ! Die extra kilo's laten zich dan wel gelden.

Ik heb al met al een prachtige week gehad en vond het erg leuk met je kennis gemaakt te hebben.
Wellicht tot volgend jaar :-q !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Idem :-q
Was echt een leuke groep.

En ja, lopen en met name tillen is een drama met dit soort gewichten. Gelukkig is het meeste te fietsen, af en toe zelfs nog als de non e-bikers al aan het lopen zijn :wink:
Maar op dergelijke retesteile stukken wordt ook fietsen op een e-mtb een aardige inspanning die je niet onbeperkt volhoudt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dice Oldskool schreef: za 19 september 2020, 12:22 Moet toch echt wel weer zeggen dat jij hier op het forum 1 van de weinige bent die een uitermate goede smaak heeft.

:winkie:
Afbeelding

:bier:
Dice, dat shirt, fijn hè? ;).
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Helaas geen foto met mijn Rocday shirt gevonden... :D
(wel een ander als dat van Dice).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

mooie plaatjes Paul, ik was 1 van de gelukkige die deze tocht ook aan de lijve mogen ondervinden (op n niet e-bike),
en heb er ook enorm van genoten,.
ik wil hier geen reclame maken voor Jos en Karin (is er straks geen plek meer), maar t was echt fantastisch.
mooie trails, mooie (lange) beklimmingen, en een hele leuke groep.
ik heb je fiets op de bewuste (alternatieve) obstakel dag meerdere keren op mogen tillen, maar heb je ook minstens zo vaak met n brede grijns voorbij zien fietsen om vervolgens iedereen op de foto te zetten.

heb t nog (net) gered op mn "normale" Neuron, maar zal een E-bike zeker overwegen op t moment dat t te zwaar voor me wordt.
Het is te leuk om niet te doen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Helaas is die Neuron nog lang niet afgeschreven... dus je moet nog even door :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef: za 19 september 2020, 08:57 ...
maar inmiddels zou ik wel weer terug willen... :tong

Afbeelding
Snap ik ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nog een paar plaatjes waar ik zelf op sta, met dank aan onze gids ;-)
Vanwege de e-mtb rijd je vaak vooraan, maar dat betekent ook dat er maar weinig foto's zijn waar je zelf op staat...

Volgens mij zijn deze allemaal van dezelfde dag, waarop we richting het Lac de Mont Cenis reden. Qua uitzichten wat mij betreft de allermooiste rit, op het moment dat je een bocht om komt en dan ineens dat meer in de diepte ziet liggen... schitterend!

Op deze foto rijdt Adwin voorop, massah achter hem, de vierde is Sjef en ik ben de laatste. Het forum is goed vertegenwoordigd ;-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: di 22 september 2020, 09:32

Afbeelding
Dit is echt een hele mooie. Zoiets zou ik op metaal laten zetten en een mooi plekje geven. Echt fantastisch.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hoe heette die ook alweer, 'Schrypzo' of zoiets, die postte jaren geleden altijd van die mooie platen. Waardige opvolger :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb ook regelmatig gedacht dat het gaaf zou zijn met een fatsoenlijke camera (spiegelreflex) gericht eens wat foto's te schieten daar. Nu gaat het (iig in mijn geval) meestal zo dat ik een stukje vooruit ben, snel stop en de telefoon uit m'n rugzak trek, in de haast wat plaatjes maak van de anderen die me voorbij rijden en huphup weer op de fiets stap.

Waarbij ik het heel erg storend vond dat je op een telefoonscherm soms amper ziet wat je fotografeert, zeker bij bepaalde -felle- lichtomstandigheden. Door die haast en het slechte "zoeker"beeld is er van een fatsoenlijke compositie vaak geen sprake... het valt me nog mee wat er dan uiteindelijk aan foto's uit komt rollen.

Die laatste plaat vind ik ook erg mooi, maar hij zou nog wat beter worden als de rijder een paar meter verder was geweest en net iets minder aan de rand van het beeld zit. En zo zie ik dergelijke verbeterpuntjes ook bij veel van mijn eigen foto's.

Maar ach, het gaat vooral om het fietsen en de foto's zijn er om af en toe weer even te mijmeren over de mooie week die je daar gereden hebt... kwestie van prioriteiten stellen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie