Votec >>> Spot Mayhem pag 3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Deze had ik even gemist, wat een prachtig ding. Dit merk kende ik ook nog niet maar past zo te zien ook wel in mijn straatje.
Veel fun en veilige km`s en wellicht zien we `m op de 5 van HG?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

TenZNL schreef: ma 26 augustus 2019, 21:26 Deze had ik even gemist, wat een prachtig ding. Dit merk kende ik ook nog niet maar past zo te zien ook wel in mijn straatje.
Veel fun en veilige km`s en wellicht zien we `m op de 5 van HG?
Dat hoop ik wel ja. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

De Spot heeft er inmiddels een aantal lokale rondjes opzitten. Ben er helemaal aan gewend en dat beetje extra veerweg voelt goed tov de 100mm die op m,n andere fiets zit. Door de extra sag lijkt het alsof de wielen beter de ondergrond volgen wat veel grip geeft in de bochten. Nog wel een paar probleempjes, remmen en een kraak of tik. Toevallig lees ik op Mtbr een post van iemand die hetzelfde probleem beschrijft. Kon wel eens de bevestiging zijn van het kettingblad op de crank.
De remmen is een ander verhaal. Heb ik op mijn andere fiets xt 8000 met een verlopend drukpunt, op deze heb ik het vermoeden dat ze olie zweten via de zuiger. Las ergens dat Shimano een paar probleem-series heeft gehad? En dat terwijl iedereen hier pocht op Shimano. :(
Heb nu een slx dubbelzuiger besteld wat niet verkeerd is voor op de voorkant. Ziet er hetzelfde uit als de Zee of de xt aan de buitenkant. De enkele van voor verhuist dan naar de achterkant al vertrouw ik die ook niet helemaal. Even aanzien dus.
Volgende week naar Beek (Li) en die week erop 5x HG
"This species has amused itself to death"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Prachtige fiets!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi roze hoor :D
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kan niet meer schreef: za 14 september 2019, 21:54 ... En dat terwijl iedereen hier pocht op Shimano. :( ...
Je moet de goedkope Shimano's hebben: Deore of SLX! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Een machtige mooie editie van de Bike Boutique trail ride achter de rug.
Een beetje de vuurdoop voor de Spot die wat mij betreft heel goed doorstaan is. Mooi in balans qua vering, voorrem vervangen voor een vierzuiger Slx en Maxxis Rekon erop in 27,5 x 2,8. Helemaal tevreden mee voor dit moment.

Afbeelding

Afbeelding


Hier zitten we nog even te dubben wat we met plonske aanmoeten. :(
Uiteindelijk wel gereden maar helaas geen foto. M,n fietsmaat/neef staat er wel op en let op..... In lycra dames en heren. :-D :-D

Afbeelding

Afbeelding

Andere fietsmaat en ook weer neef.

Afbeelding

En de Spot nog een keer. Iets meer snelheid was beter geweest.

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Erg leuk, lekker technisch. Perfectie plek om je Spot in te wijden. En nu is je spot toch een heel klein beetje van mij (inside joke).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Die fraaie lichtblauwe Trek heb ik een paar keer voorbij zien komen, had dit topic nog niet eerder gezien dus jouw mooie Spot is me zondag helaas niet opgevallen..
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

maverick76 schreef: do 26 september 2019, 07:13 Erg leuk, lekker technisch. Perfectie plek om je Spot in te wijden. En nu is je spot toch een heel klein beetje van mij (inside joke).
Ik denk dat je die SC zeker een jaar moet houden en volgend jaar mee moet gaan. :D
Demoniac schreef: do 26 september 2019, 08:15 Die fraaie lichtblauwe Trek heb ik een paar keer voorbij zien komen, had dit topic nog niet eerder gezien dus jouw mooie Spot is me zondag helaas niet opgevallen..
Ah, dan hebben we bij elkaar in de buurt gereden. Wij waren om kwart voor 10 ongeveer vertrokken en om een uur of 4 terug.

Slx klauw in combinatie met een xt remhendel. Een fijn remmetje.
Afbeelding

4-12-2019
Had graag de Spot in de boty geplaatst met de nieuwe 29 wielen maar ze zijn nog niet klaar.
Ben bestaande wielen met Novatec naven aan het overspaken naar een bredere velg. (Wtb kom 23 naar DT 481 30 mm inw)
Op de manier zoals hier op het forum getipt, oude velg met een bandje vast aan de nieuwe en spaken overzetten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik lees dat de afmontage van de Spot niet veel waardering krijgt :( Ik snap dat het mooier kan maar ik heb nu eenmaal een praktische instelling. :-D
Wel heb ik nieuwe wielen maar ook weer eenvoudig, Novatec naven met dt 481 velgen. Ziet er wel veel beter uit.
En actiefoto,s van de trailtoer. :tong maar dat heeft weer niks met de boty te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kan niet meer op wo 18 december 2019, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Kwa afmontage is het natuurlijk de Skoda onder de fietsen: niets mis mee!

Maar frame+ vork is van hoog niveau, en ik vind hem er prima uit zien, zo met die nieuwe velgen!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

kan niet meer schreef: di 17 december 2019, 18:51 Ik lees dat de afmontage van de Spot niet veel waardering krijgt :( Ik snap dat het mooier kan maar ik heb nu eenmaal een praktische instelling. :-D
Wel heb ik nieuwe wielen maar ook weer eenvoudig, Novatec naven met dt 481 velgen. Ziet er wel veel beter uit.
En actiefoto,s van de trailtoer. :tong maar dat heeft weer niks met de boty te maken.

Afbeelding
Is altijd lastig zoiets, toch gewoon lekker afgemonteerd hoor!!
Het is toch vaak of shimano of sram.. dan zijn er wat merken met mooie vorkjes en dempers maar denk dat alles lekker spot onn is :bier:
Lekker genieten van die mooie bike, moet wel zeggen dat ik hem een stuk mooier vind in het echt!
kleur is maar lastig op foto te zetten is geloof ik.
En tot slot boty is natuurlijk wel echt een ding (maar lekker kunnen fietsen ook)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De afmontage is 100% functioneel en gewoon slim. Maar niet spannend (genoeg om de topSPOT in BOTY te krijgen). :kiss:


Mooie upgrade die velgen :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie