Votec >>> Spot Mayhem pag 3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Apart gezicht moet ik ook wel zeggen....

Toch heb ik het combineren nog niet helemaal begrepen, ook al zou daar wel een logische verklaring voor zijn, het lijkt mij namelijk dat je vooral op je voorwiel de grip wilt hebben welke door de breedte van de band wordt beinvloed (breder meer grip) en daar zetten we dan een smaller wiel tegenover. Qua roll over snap ik het dan weer wel.

Laat voorop staan dat ik je er niet om veroordeel hoor, maar wel benieuwd wat jou gedachte hierin is en die van anderen.
Just do Ti, or did i die?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vlgs mij geeft het achterwiel juist de meeste rolweerstand en is bij de voorband grip en comfort het belangrijkst (?)
Ik stop dus nog wel eens een plusband voor icm normaal wiel achter en vind dat fijn rijden op een starre fiets. Maar andersom lees je ook wel eens wat, misschien dat je dan de grip klimmend beter hebt en comfortabel "verend" achterwiel icm voorvering ?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vojomag had er een tijdje geleden een artikel over.
https://www.vojomag.nl/dossier-29-inch- ... or-je-uit/

Zelf heb ik altijd in de motorwereld rondgelopen dus het voelt voor mij niet onlogisch maar daar komen natuurlijk wel heel andere vermogens op het achterwiel.
Voor is al voldoende comfort aanwezig vanwege de vering. En de Nobby Nic 2.25 voorop doet het wat mij betreft heel goed qua grip al wil ik daar nog wel een keer een 2.35 op hebben. Bij een starre fiets kan ik me voorstellen dat je voor voor een +band kiest.
Vandaag voelde ik ook nog dat met deze combinatie van wielen het nemen van los zand prima gaat. Je probeert dan je gewicht naar achteren te verplaatsen en het stuur losjes vast te houden. Echt mul is het nog niet maar de fiets loopt er mooi door.
Uiteindelijk geloof ik toch dat een 29 inch wiel met 2.25 of 2.35 band het makkelijkst zal rollen op een hardere ondergrond maar met het losse zand op de Veluwe is dit ook niet verkeerd. En hoe het er uit ziet vind ik van minder belang.
"This species has amused itself to death"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Als het past zou je eens aan 29x2.6 kunnen denken? Ik heb al een tijd 2.6 nobby nic voor, maar Vittoria Mescal of Bontrager hebben intussen snellere banden.die zeker geschikt zouden kunnen zijn.
Bv https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... D=1;page=2
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

M,n bracket wil ik eigenlijk niet lager hebben. Heb wel gemerkt dat een 2.25 of een 2.35 ook een mm of 6 in de hoogte scheelt. zie nu pas dat je het over 29x2.6 hebt. Zou ook een optie wezen maar m,n velg is daar te smal voor met i23,5.
"This species has amused itself to death"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

29x2.6 inderdaad, wordt je bb juist wat hoger. Ik heb ze op i30 , i23.5 is wat krap inderdaad...maar het kan evt wel. Vraag is of je er dan veel voordeel uit haalt tov 2.35 ?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Inmiddels is de Votec volledig gedemonteerd want er staat wat anders te wachten in de schuur. Stond op mp en had zelfs nooit van het merk gehoord. Wel goede reviews dus ben heel benieuwd naar het eerste ritje wat overigens nog wel even gaat duren.
Wie weet wat het is? :-D

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

VPP :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En nu nog het merk, en dat zonder jaartal is moeilijk....maar omdat je zegt, nog nooit van gehoord....dan gok ik het op de meiden afdeling van Santa Cruz.....Juliana... :wink: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dus die staat vanmiddag weer op MP :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

2016 Bronson kwam in dit kleurtje
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Neen heren, jullie zitten er naast incl Maverick. :-D
"This species has amused itself to death"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Spot!


Gaaf!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Afbeelding

Afbeelding

https://www.pinkbike.com/news/spot-mayh ... -2017.html


Sorry dat ik de lol verpest :oops:

Mooi concept. Hoe kom je daar nu aan?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

A kijk een Spot. Die zal je hier niet snel zien. Ik heb ooit nog eens een stalen Spot SS gehad.

Mooi ding!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie