Specialized Stumpjumper Comp 2019 Bye bye Stumpy!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
gido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: do 17 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: Stumpjumper ST 29
Contacteer:

Foto is genomen in Eben Emael in Belgie, net even over de grens bij Maastricht. Fort Eben Emael is een verdedigingswerk gebouwd rond 1935 en in 1940 ingenomen door de Duitsers met zweefvliegtuigen. Het Fort is op afspraak te bezoeken en abosoluut de moeite waard. Neem dan ook je bike mee om ter plekke de Cannerberg en St.Pietersberg te doen. Op de St.Pietersberg is sinds verleden jaar een pittige en technische route van 16km te vinden, die je ook mooie vergezichten geeft!
Enjoy!!
Innovate or Die
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Volgens mij wordt het toch wel tijd voor een eigen show your stuff...
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

maverick76 schreef: ma 25 maart 2019, 17:26 Ziet goed uit! Waar zit dat stukje ongeveer? Einde Dörenther klippen?
Zit aan een afsplitsing van een bestaand trailtje, vlakbij die "fitness/sport" toestellen. super steil, technisch en nog lekker vers :)
⛧⛧⛧
gido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: do 17 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: Stumpjumper ST 29
Contacteer:

Nog ff gegoogeld op Dörenther klippen. Lijkt me een heel mooi stukje natuur en bikepark. Zijn daar voorgeschreven routes?
Innovate or Die
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Nee, daar is het vooral zoeken. Je mag er officieel ook niet mountainbiken, behalve op de hermansweg zelf.
⛧⛧⛧
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

xRemcox schreef: ma 25 maart 2019, 22:34 Volgens mij wordt het toch wel tijd voor een eigen show your stuff...

:lol: :lol: :lol:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

xRemcox schreef: ma 25 maart 2019, 10:11 Gister even een tochtje rond Ibbenburen gemaakt, weer wat leuke nieuwe stukjes ontdekt.

Foto lijkt uiteraard weer niet zo steil, maar dat was het zeker wel.

Afbeelding
Das idd steil, eerste keer in de regen naar beneden gelopen/geklautert
Bird Aeris 9 blurple
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Dit had ik veel eerder moeten doen, wat een verschil met de stock set:

Afbeelding

Afbeelding

Ernie Frieke had wat wielsetjes in de aanbieding, dt 350 naven, dt comp spaken, dt 502 velgen.
⛧⛧⛧
Algarvemaniak
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 februari 2019, 18:45

Ik heb een zwarte ST, de aluversie. Heerlijke fiets. Moeders een paarse ST ook alu. Allebei supertevreden met ons speelgoed. In Portugal staat mijn carbon Camber evo weer op me te wachten.
Algarvemaniak
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 februari 2019, 18:45

Hoe bevallen de wielen, wat zijn de voordelen?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

De wielen bevallen zeer goed. Zijn iets lichter dan de stock set, maar vooral veel stijver en dat merk je. Sturen gaat strakker, geeft meer vertrouwen. Ik moet daardoor zelfs de demping wat aan gaan passen. Er ligt nu een demper klaar om ingebouwd te worden als de volume spacers binnen zijn.

Foto's daarvan volgen nog.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Een goede custom wielset is 1 van de beste upgrades die je je fiets kan geven. Mooie fiets, heb altijd wel een zwak gehad voor de big S-fullies.
Veel plezier met je nieuwe wielen :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Nieuwe demper, nadat de wielen waren vervangen kon ik geen vrienden meer worden met de stock demper.

Deze gekozen om de prijs en de toch goede reviews die de demper krijgt.

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
wllm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 7 januari 2005, 14:25

Zo dan, lekker bezig met upgraden. :-q En hoe bevalt je nieuwe demper?
Ik ben zelf sinds half maart in het bezit van de instap Stumpjumper ST en mijn upgrade is vanwege budgettaire redenen nog niet verder dan een paar Ergon grips :-D
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Demper weet ik eerlijk gezegd nog niet, alleen gemonteerd en een ritje op de oprit. Maar voelde al wat soepeler, maar wat meer mid support.

Volgende wordt denk ik de remmen, de guide's komen toch echt te kort, zat eerst te denken aan code's, omdat ik dacht dat de leidingen wel uitwisselbaar zouden zijn, maar helaas. Als ik dan toch de leidingen moet vervangen ga ik voor de Magura MT5.
⛧⛧⛧
Plaats reactie