Specialized Stumpjumper Comp 2019 Bye bye Stumpy!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vette pics zeg! :-q En gave bak! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Inmiddels alweer een paar maanden onderweg met de Stumpjumper, en bevalt nog steeds prima. Lekker speels. Echter merkte ik toch dat ik het stuur wat te hoog vond. Ik zag bij stif een niner alu stuur met 5mm rise voor €33, dus maar besteld. Maar denk dat er iemand lag te slapen, want ze hebben me een carbon variant opgestuurd. Mij hoor je niet klagen, het rood vloekt wat maar stoort me niet. Ook is onder garantie nog mijn achtervelg vervangen. Zat een scheur in de las, waardoor bij geen lucht meer vasthield.

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hoe heb ik deze kunnen missen, mooie actieplaatjes hierboven :-q

Remco aan de carbon trailbike, wie had dat gedacht. En de Stumpie heeft het er voorspelbaar zwaar mee als ik teruglees. Over dat stuur, volgens mij heb jij best een lange binnebeenlengte. Frappant is dat ik net een hoger stuur heb gezet op de Vendetta. ik voel veel minder noodzaak om laag te gaan met de moderne long en slack bikes. Anders gezegd, met een hoger stuur kan ik door de ellebogen te buigen toch nog flink druk voor geven als het nodig is. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Het is geen carbon hoor. Maar gewoon alu. Mijn binnenbeen lengte is relatief kort, maar de head tube van dr Stumpy is 140mm, wat echt wel hoog is, misschien is dit stuur met 5mm wel wat laag, maar zo kan ik wel wat spelen met de spacers, het vorige stuur met 27mm rise, zat al op het laagst.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

En toch weer een ander stuur, met het carbon voelde ik mij niet vertrouwd en kon niet vol uit gaan. Aangezien ik een gelukje had met het carbon stuur (had dus een alu besteld) Nu een Renthal Fatbar v2 10mm rise. Waardoor ik nu echt perfect zit. Zonder dat het heel gek lijkt met een spacer toren op de vork.

Afbeelding
⛧⛧⛧
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

xRemcox schreef: vr 28 september 2018, 14:41 Gister een poging gedaan om een rondje te fietsen, maar bleek dat er teveel ruimte op de bushing van de demper zat. Waardoor het leek alsof ik op een Kona Stinky uit 2002 in Chatel aan het dhen was, zo enorm veel gerammel. Meteen terug gegaan, is nu opgelost door de dealer. Vanmiddag poging 2.

Inmiddels al wel de banden tubeless gemonteerd in een record tijd van 10 minuten ;) Daarnaast het stuur een stuk lager gezet en het zadel nog weer hoger. Want het voelde alsof ik op een kinder fietsje zat.
Is de XL wel groot genoeg? Hoe lang ben je eigenlijk? Zijn de demperproblemen inmiddels verleden tijd?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Xl is prima, de geo is voor specialized redelijk met de trends mee, maar volgens de long low slack Geo ideeën is het heel conservatief. Ik ben op goede dagen 1.96, maar kan verschillen ;)

Ik vind hem prima zo, alhoewel er wel wat van het gewicht af mag en een langere dropper mooier zou zijn.

Demper mount problemen zijn netjes opgelost door de dealer.
⛧⛧⛧
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Bedankt voor de info. Wat het hoge gewicht betreft: ik lees net in een test dat de Carbon ST versie al 14,4 kilo weegt, een kilo meer dan de gemiddelde gewicht van het testveld. Weet niet waar het extra gewicht zit, ik gok in de wielen.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Wielen, cassette, banden, standaard stuur ;)
⛧⛧⛧
gido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: do 17 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: Stumpjumper ST 29
Contacteer:

Rij sinds 2 weken een Stumpjumper ST carbon. Wat een super strakke bak. Los van het design, het frame is super stijf, is deze fiets bloedsnel voor een trailfiets. Elke pedaalslag is raak. Bergop klimt ie bijna vanzelf, bergaf super stabiel en zeer wendbaar. Ik ben er meer dan enthousiast over.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gido op do 28 februari 2019, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Innovate or Die
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ha, jij hebt ook last van NFS :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
gido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: do 17 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: Stumpjumper ST 29
Contacteer:

hellup...NFS...?!
Innovate or Die
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hij doet nog wel meer fout:
gido schreef: do 28 februari 2019, 16:18 ..., is deze fiets bloedsnel voor een trailfiets. ...
Spreekt Aurelius tegen.


En skinwalls zorgen meteen voor een plekje op de zwarte lijst bij bepaalde moderatoren.



Maar ik vind het goed :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Deze vind ik erg fraai en de skinwalls staan hem goed zo met die matte kleuren.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Plestik vervuiling is overal :D
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie