Specialized Stumpjumper Comp 2019 Bye bye Stumpy!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Zelf rij ik alweer een hele poos met de 35mm Aion. Ook ik was en ben nog steeds aangenaam verrast.
“Old, not obsolete”
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: vr 27 september 2019, 20:02 Omdat ik al een Suntour achter demper had en ook de Fox 34 mij niet helemaal beviel een bijpassende Suntour vork gekocht. Het is een Suntour Auron35 RC2-PCS. Vandaag ook mijn eerste rit ermee gemaakt en het valt me zeker niet tegen, ik moet nog wat spelen met de luchtdruk en de volume spacers, maar zo uit de doos is hij wel enorm soepel. En ik kan normaal compressie instellen, zowel low als high speed. Dat miste ik dus echt op de Fox. 1 ding waar ik aan zal moeten wennen is het geluid. De demper klinkt als een verkouden hond bij wat hardere impacts. Is niet een probleem, maar zo werkt de demper (genoeg over te vinden op internet)

Daarnaast ook nog andere remmen gemonteerd. Ik ben geen vrienden met de Guide's, perfect doseerbaar, maar als het wat harder gaat en vooral wat langer en harder dan komen ze gewoon te kort. Voor een leuk bedrag Magura MT7 remmen gekocht, die oorspronkelijk van de fiets van Jamis Diablo kwamen. Heb op mijn vorige fiets altijd met MT5 gereden en die hebben me nooit in de steek gelaten.

Uiteraard wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooie upgrades :-q :-q
hoe heb je de achter remleiding door het frame gekregen van de nieuwe remmen?
ik heb zelf ook nieuwe remmen besteld en ga deze komende week monteren en was me al aan het afvragen hoe ik de remleiding van achter door het frame ga krijgen, of ik deze dan kan los halen van de remhendel en dan van achter beginnen in te voeren, heb je de leiding dan afgedopt met iets?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik heb de rem afgekoppeld, daarna de banjo eraf geknipt en gewoon zonder een touwtje door het frame gehaald. Punt is wel dat je de chainstays los moet halen om bij de tunnel in de bottombracket te komen. (Staat ook in de handleiding), daarna moet de leiding door een schuimrubberen tube en dan zo naar buiten. Niet heel lastig, maar wel veel handelingen. Daarna de rem ontlucht. Ik heb niks afgedopt, want het komt best precies met de geleiding en die schuimrubberen tube. Ik heb remmen met minerale olie, dus bijt niet kwa lak etc.
⛧⛧⛧
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: za 28 september 2019, 19:51 Ik heb de rem afgekoppeld, daarna de banjo eraf geknipt en gewoon zonder een touwtje door het frame gehaald. Punt is wel dat je de chainstays los moet halen om bij de tunnel in de bottombracket te komen. (Staat ook in de handleiding), daarna moet de leiding door een schuimrubberen tube en dan zo naar buiten. Niet heel lastig, maar wel veel handelingen. Daarna de rem ontlucht. Ik heb niks afgedopt, want het komt best precies met de geleiding en die schuimrubberen tube. Ik heb remmen met minerale olie, dus bijt niet kwa lak etc.

Dankjewel voor de How To,
maar ben je begonnen met het invoeren door de achterbrug bij de kleine doorgang bij de remklauw bevestiging. en vervolgens door het bottombracket naar boven richting balhoofd?
heb je de achterbrug ook gedemonteerd?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ja, vanuit achter begonnen. En chainstay moet echt even los, maakt het allemaal een stuk makkelijker. Die "tunnel" kan anders niet los. En de chainstay zit maar vast met 2 bouten.

Alleen crank moet er dan ook even af ;)
⛧⛧⛧
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: za 28 september 2019, 21:22 Ja, vanuit achter begonnen. En chainstay moet echt even los, maakt het allemaal een stuk makkelijker. Die "tunnel" kan anders niet los. En de chainstay zit maar vast met 2 bouten.

Alleen crank moet er dan ook even af ;)
ik ga het proberen zodra ik de onderdelen binnen heb :-q
hoe bevallen de MT7?? hoor van veel dat het Ankers moeten zijn
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Mt7 bevalt goed, lekker ankeren idd. Maar ben nog niet 100% over de achterrem, maar denk dat de blokjes wat vettig zijn.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Het frame en de zadelpen zijn verkocht. Tijd voor wat anders, komt als het goed is vandaag binnen, dus nieuw topic volgt.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Leuk! Ben benieuwd :-q
Plaats reactie