Als je Sonder bike zit, moet je toch wat...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Heb contact gehad met Alpkit, er zit een (licht) aangepast frame aan te komen, waarschijnlijk in november.
Ben benieuwd wat de wijzigingen zijn, daar wacht ik i.i.g. even op.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Cool, wijzigt de geometrie dan? Of laten ze zich daar niet over uit? Kan in ieder geval betekenen dat de "oude" Camino weer in de ramsj gaat :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Volgens mij zijn dan bredere banden mogelijk maar wordt niet echt iets over gezegd. Alleen dat het waarschijnlijk nog 6 weken duurt en via nieuwsbrief en/of social media wordt er straks meer bekend gemaakt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zou kunnen - zou dan dus ook best een andere voorvork kunnen komen, daar waren ze een tijdje terug ook al mee bezig. Ik zou eerlijk gezegd, voor mijn gebruik, niet weten wat er nog anders aan zou moeten. Het ding stikt nu ook al van de nokjes om te kunnen bike-packen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Tot welke breedte aan banden passen er nu in?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

40mm moet sowieso kunnen (op 28" velgen). Ik heb er nu 38mm Riddlers op, met ruimte om breder te gaan. 42 zal ook wel moeten gaan. OP 650b velgen zeggen ze volgens mij 46mm, maar dat moet je in de specs wel kunnen vinden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Wat vind jij van de Apex 1?
Ik vind de Giant Revolt ook een toffe fiets en die is voorzien van Tiagra 2x10 maar heb zelf geen idee of 1x11 beter is of juist niet.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij kunnen we beter bellen :lol:

Ik heb niks te klagen over Apex11 - het schakelt feilloos, in elk type weer. Er zijn geloof ik geluiden over een derailleur die na verloop van tijd z'n accuraatheid verliest, maar dat zie ik dan welk weer - die is zo te vervangen voor wat anders. Het verzet van 40x40 is voor mijn gebruik op de UHR in ieder geval prima. Mocht je richting buitenland gaan, dan is een kleiner voorblad ook geen issue waar ik wakker van zou liggen. 2x10 bied je wel meer mogelijkheden in bereik, maar ik wilde toch de eenvoud van 1x11. Ik ga er vooralsnog niet mee naar het buitenland, dus voor mij geen issue.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

1x zou ook zeker mijn voorkeur hebben. Wat een genot was dat toen die voorderrie op mn MTB ineens verdwenen was. Dan maar wat grotere stapjes en minder bereik, het gemak wint.
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Kapitein Iglo schreef: di 1 oktober 2019, 13:13 Volgens mij kunnen we beter bellen :lol:
LOL

Ik wacht even op de nieuwe uitvoering, misschien inderdaad de oude in de uitverkoop of interessante nieuwigheden. Wie weet.
Mocht ik een Camino gaan bestellen zou ik misschien nog wel even met jou willen bellen :D :D

Voor nu nog 1 vraag: hoe bevalt het stuur? Voor zover ik kan zien is dat breder als een racefietsstuur en waarschijnlijk ook een andere bocht erin?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kollie schreef: wo 2 oktober 2019, 09:30
Kapitein Iglo schreef: di 1 oktober 2019, 13:13 Volgens mij kunnen we beter bellen :lol:
LOL

Ik wacht even op de nieuwe uitvoering, misschien inderdaad de oude in de uitverkoop of interessante nieuwigheden. Wie weet.
Mocht ik een Camino gaan bestellen zou ik misschien nog wel even met jou willen bellen :D :D

Voor nu nog 1 vraag: hoe bevalt het stuur? Voor zover ik kan zien is dat breder als een racefietsstuur en waarschijnlijk ook een andere bocht erin?
Ik heb niet dat stuur met die brede flare erin. Lijkt best op een gewoon racestuur, loopt wel een beetje wijd onder in de bocht, en zit niet heel diep. Nu heb ik vrij grote handen en ik zou juist onderin die beugels een iets grotere diameter wensen, het voelt wat ielig. Iets wat misschien nog wel te ondervangen is met een ander stuurlint, maar zó vaak zit ik nou ook weer niet in die beugels. Voor tochten van een paar uur voldoet dit echt prima!

Stuur tegen de tijd dat je een keuze gaat maken anders maar een PB-tje :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Kapitein Iglo schreef: wo 2 oktober 2019, 09:34 Stuur tegen de tijd dat je een keuze gaat maken anders maar een PB-tje :-q
Doe ik, bedankt voor de info.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 1 oktober 2019, 13:13 Volgens mij kunnen we beter bellen :lol:

Ik heb niks te klagen over Apex11 - het schakelt feilloos, in elk type weer. Er zijn geloof ik geluiden over een derailleur die na verloop van tijd z'n accuraatheid verliest, maar dat zie ik dan welk weer - die is zo te vervangen voor wat anders. Het verzet van 40x40 is voor mijn gebruik op de UHR in ieder geval prima. Mocht je richting buitenland gaan, dan is een kleiner voorblad ook geen issue waar ik wakker van zou liggen. 2x10 bied je wel meer mogelijkheden in bereik, maar ik wilde toch de eenvoud van 1x11. Ik ga er vooralsnog niet mee naar het buitenland, dus voor mij geen issue.
Ik heb op Rival1 een 11-46 XT cassette liggen, net wat beter klimverzet en rest vd stapjes zijn gelijk aan 11-42.
Zou op Apex misschien ook kunnen ?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Geen idee - daar duik ik wel in als ik eens naar het buitenland zou gaan ;). Maar het zou een 2x10 setup wel weer wat overbodiger maken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ondertussen komt de Camino weer vaker van stal, omdat het nu te donker wordt voor de parcoursen, ‘s avonds. Gelukkig heb ik inmiddels een tweetal rondjes met best veel “legal-after-dark” stukken erin. En gisteren reed ik op een rondje van 35km zomaar een gemiddelde van 29. Vond ik al okee van mezelf, maar helemaal van de fiets. In het donker, op gravel... blijkbaar voel ik me erop thuis. Kan alweer gaan vieren dat ik ‘m een jaar heb :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie