Heb contact gehad met Alpkit, er zit een (licht) aangepast frame aan te komen, waarschijnlijk in november.
Ben benieuwd wat de wijzigingen zijn, daar wacht ik i.i.g. even op.
Als je Sonder bike zit, moet je toch wat...
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Cool, wijzigt de geometrie dan? Of laten ze zich daar niet over uit? Kan in ieder geval betekenen dat de "oude" Camino weer in de ramsj gaat
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Zou kunnen - zou dan dus ook best een andere voorvork kunnen komen, daar waren ze een tijdje terug ook al mee bezig. Ik zou eerlijk gezegd, voor mijn gebruik, niet weten wat er nog anders aan zou moeten. Het ding stikt nu ook al van de nokjes om te kunnen bike-packen.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
40mm moet sowieso kunnen (op 28" velgen). Ik heb er nu 38mm Riddlers op, met ruimte om breder te gaan. 42 zal ook wel moeten gaan. OP 650b velgen zeggen ze volgens mij 46mm, maar dat moet je in de specs wel kunnen vinden.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Volgens mij kunnen we beter bellen
Ik heb niks te klagen over Apex11 - het schakelt feilloos, in elk type weer. Er zijn geloof ik geluiden over een derailleur die na verloop van tijd z'n accuraatheid verliest, maar dat zie ik dan welk weer - die is zo te vervangen voor wat anders. Het verzet van 40x40 is voor mijn gebruik op de UHR in ieder geval prima. Mocht je richting buitenland gaan, dan is een kleiner voorblad ook geen issue waar ik wakker van zou liggen. 2x10 bied je wel meer mogelijkheden in bereik, maar ik wilde toch de eenvoud van 1x11. Ik ga er vooralsnog niet mee naar het buitenland, dus voor mij geen issue.
Ik heb niks te klagen over Apex11 - het schakelt feilloos, in elk type weer. Er zijn geloof ik geluiden over een derailleur die na verloop van tijd z'n accuraatheid verliest, maar dat zie ik dan welk weer - die is zo te vervangen voor wat anders. Het verzet van 40x40 is voor mijn gebruik op de UHR in ieder geval prima. Mocht je richting buitenland gaan, dan is een kleiner voorblad ook geen issue waar ik wakker van zou liggen. 2x10 bied je wel meer mogelijkheden in bereik, maar ik wilde toch de eenvoud van 1x11. Ik ga er vooralsnog niet mee naar het buitenland, dus voor mij geen issue.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
LOL
Ik wacht even op de nieuwe uitvoering, misschien inderdaad de oude in de uitverkoop of interessante nieuwigheden. Wie weet.
Mocht ik een Camino gaan bestellen zou ik misschien nog wel even met jou willen bellen
Voor nu nog 1 vraag: hoe bevalt het stuur? Voor zover ik kan zien is dat breder als een racefietsstuur en waarschijnlijk ook een andere bocht erin?
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik heb niet dat stuur met die brede flare erin. Lijkt best op een gewoon racestuur, loopt wel een beetje wijd onder in de bocht, en zit niet heel diep. Nu heb ik vrij grote handen en ik zou juist onderin die beugels een iets grotere diameter wensen, het voelt wat ielig. Iets wat misschien nog wel te ondervangen is met een ander stuurlint, maar zó vaak zit ik nou ook weer niet in die beugels. Voor tochten van een paar uur voldoet dit echt prima!Kollie schreef: ↑wo 2 oktober 2019, 09:30LOL
Ik wacht even op de nieuwe uitvoering, misschien inderdaad de oude in de uitverkoop of interessante nieuwigheden. Wie weet.
Mocht ik een Camino gaan bestellen zou ik misschien nog wel even met jou willen bellen
Voor nu nog 1 vraag: hoe bevalt het stuur? Voor zover ik kan zien is dat breder als een racefietsstuur en waarschijnlijk ook een andere bocht erin?
Stuur tegen de tijd dat je een keuze gaat maken anders maar een PB-tje
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Doe ik, bedankt voor de info.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 2 oktober 2019, 09:34 Stuur tegen de tijd dat je een keuze gaat maken anders maar een PB-tje
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik heb op Rival1 een 11-46 XT cassette liggen, net wat beter klimverzet en rest vd stapjes zijn gelijk aan 11-42.Kapitein Iglo schreef: ↑di 1 oktober 2019, 13:13 Volgens mij kunnen we beter bellen
Ik heb niks te klagen over Apex11 - het schakelt feilloos, in elk type weer. Er zijn geloof ik geluiden over een derailleur die na verloop van tijd z'n accuraatheid verliest, maar dat zie ik dan welk weer - die is zo te vervangen voor wat anders. Het verzet van 40x40 is voor mijn gebruik op de UHR in ieder geval prima. Mocht je richting buitenland gaan, dan is een kleiner voorblad ook geen issue waar ik wakker van zou liggen. 2x10 bied je wel meer mogelijkheden in bereik, maar ik wilde toch de eenvoud van 1x11. Ik ga er vooralsnog niet mee naar het buitenland, dus voor mij geen issue.
Zou op Apex misschien ook kunnen ?
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Geen idee - daar duik ik wel in als ik eens naar het buitenland zou gaan . Maar het zou een 2x10 setup wel weer wat overbodiger maken.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ondertussen komt de Camino weer vaker van stal, omdat het nu te donker wordt voor de parcoursen, ‘s avonds. Gelukkig heb ik inmiddels een tweetal rondjes met best veel “legal-after-dark” stukken erin. En gisteren reed ik op een rondje van 35km zomaar een gemiddelde van 29. Vond ik al okee van mezelf, maar helemaal van de fiets. In het donker, op gravel... blijkbaar voel ik me erop thuis. Kan alweer gaan vieren dat ik ‘m een jaar heb
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7