Mijn Haibike power 26er Hardtail mtb klaar voor nu nieuwe foto´s 20 4 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Op het linker pedaal en de rechterkant van een BSA bracket na, gaat ALLE schroefdraad op een fiets op dezelfde manier los :wink:
Laatst gewijzigd door asphaltdude op do 25 oktober 2018, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Everybody bought a new bike!
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Nu de crank eraf is, draai even met je vingers aan de trapas, als dat soepel loopt, prima. Hapert of schokt het bij het ronddraaien? Andere er in.

Daar kun je het speciale gereedschap voor kopen, maar als je het maar 1x in je leven dat type trapas gaat vervangen, kun je beter naar de lbs gaan. Kruipolie voor het demonteren van een trapas is altijd een goed idee.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goed bezig! Dingen gedemonteerd en zelf foto's om het topic :-q
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

PaganiProductions schreef: do 25 oktober 2018, 20:33 Er komen toch nieuw crankstel erop
Waarom zou je er een nieuw crankstel op zetten?

Marco79 schreef: do 25 oktober 2018, 20:25 Uhm.... Gewijzigd op 20 oktober 2018. Lijkt me een recente advertentie. ;).
Oeps, overheen gelezen :oops:
In dat geval zeg ik: niet twijfelen.

zeroground schreef: do 25 oktober 2018, 23:36 Nu de crank eraf is, draai even met je vingers aan de trapas, als dat soepel loopt, prima.
Volgens mij is de crank er niet af hoor.
Everybody bought a new bike!
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

De bout staat los op de foto, dan is het tijd voor een cranktrekker. Als je die niet hebt kun je die gerust kopen, die gebruik je ook als je tandwielen vooraan vervangt bij vierkante assen of octalink.

Let er dan wel op dat de trekker voor allebei geschikt is.

voorbeeldje
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Hee, deze had ik ff gemist..een nieuwe pagani, gezellig :bier:
PaganiProductions

Volgende ga ik de week fiets brengen naar lbs zodat ik weet past op de fiets zodat ik geen onnodige onderdelen ga kopen wat misschien niet pas op de fiets.
En wil alle lagers door lbs laten doen.
De body van het achterwiel draait nog en loopt niet stroef en draait nog soepel en misschien de spaken na laten spannen.
Heb nog 650 tubeless binnenbanden liggen maar die passen niet in de 26er wielen of niet
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wouter, als je nou eens de onderdelen die je wilt monteren hier op t forum post, dan zijn er vast genoeg die je kunnen vertellen of het gaat werken op jouw fiets.

Mocht je de fiets toch wegbrengen, laat dan eerst de algehele staat onderzoeken of het überhaupt wel haalbare kaart is om het ding enigszins in orde te krijgen.
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

Marco79 schreef: vr 26 oktober 2018, 21:23 Wouter, als je nou eens de onderdelen die je wilt monteren hier op t forum post, dan zijn er vast genoeg die je kunnen vertellen of het gaat werken op jouw fiets.

Mocht je de fiets toch wegbrengen, laat dan eerst de algehele staat onderzoeken of het überhaupt wel haalbare kaart is om het ding enigszins in orde te krijgen.
Van de fiets is nu alleen nog voorvork overen frame over de wielen zijn eruit verder ga ik ook niet meer strippen.
Daarom ga ik die fiets ook wegbrengen voor de algehele staat te checken.
Wil morgen misschien de fiets nog en misschien wat aan de roest op de voorvork.
Persoonlijk denk dat de fiets niet zo slecht is dan het de moeite waard is om er wat van te maken.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Oke. Snap je verder wel. Maar een tip; zet voor jezelf straks een op een rijtje wat de spullen/reparaties gaan kosten. Als dat ook maar in de buurt komt van €300,- - €400,- ga voor dat geld dan op zoek naar iets leuks wat al wel goed is.
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

Marco79 schreef: vr 26 oktober 2018, 21:58 Oke. Snap je verder wel. Maar een tip; zet voor jezelf straks een op een rijtje wat de spullen/reparaties gaan kosten. Als dat ook maar in de buurt komt van €300,- - €400,- ga voor dat geld dan op zoek naar iets leuks wat al wel goed is.
Doe ik er zoveel mogelijk 2dehands spullen gebruiken ervoor.
Maar dingen die goed moeten zijn nieuw.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

PaganiProductions schreef: wo 24 oktober 2018, 19:21
Rayb81 schreef: wo 24 oktober 2018, 16:35 Ik ben bang dat deze fiets binnenkort bij de dealer staat en dat die mag uitzoeken wat er allemaal aan versleten is en evt mag opknappen.
Zo ging dat ook haast bij de Merida.
Je kan weleens ongelijk krijgen.
Niet dus.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuke klant. :-)
Beste fietsenmaker. Kan je kijken wat er versleten is en wat ik ergens anders ga kopen, zodat ik het er zelf op ga zetten. :-D
Maar goed, zijn fietsenmaker weet ook wel dat ie een week later huilend op de stoep staat dat het niet lukt en hij de onderdelen er alsnog op mag zetten en een rekening kan geven. :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmmm, Wouter, beter hier inderdaad betere foto's plaatsen, dan kunnen wij inderdaad zeggen wat wel of niet past. Scheelt je een hoop geld en dat kun je weer steken in nieuw gereedschap! En je leert er een hoop van!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

PaganiProductions schreef: do 25 oktober 2018, 21:56
Dice Oldskool schreef: do 25 oktober 2018, 21:38 Ik blijf mij verwonderen. Een topcap weet je geen raad mee en een cassette trek je er wel af. :roll:
En heb helemaal zelf gegaan en dit is mijn eerste keer.
Ik denk hier toch dat bepaalde mensen hun eigen woorden op aan het eten komen als ik zo doorga.
Ja nog ff en dan demonteer je ook nog de pedalen aan beide kanten en schroef je er een nieuwe bel op. Moet niet veel gekker worden.
Plaats reactie