Mijn Haibike power 26er Hardtail mtb klaar voor nu nieuwe foto´s 20 4 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Een sleutel om je bracket te vervangen is goedkopr dan het bracket laten vervangen.

Als je zelfs het vervangen van een bracket moet laten doen dan kan je beter stoppen met sleutelen. Dat is zo een beetje het simpelste klusje aan je fiets....
PaganiProductions

japie carbon schreef: do 22 november 2018, 15:23 Een sleutel om je bracket te vervangen is goedkopr dan het bracket laten vervangen.

Als je zelfs het vervangen van een bracket moet laten doen dan kan je beter stoppen met sleutelen. Dat is zo een beetje het simpelste klusje aan je fiets....
ok dan ga ik dat ook zelf doen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: do 22 november 2018, 15:03
MacReal schreef: do 22 november 2018, 15:02 Werkplaats tarief is vaak net zo duur als het gereedschap om simpele dingen zelf te doen :roll:
is ook weer daarom laat ik ze niet alles doen.
laat wel een lijst een maken allemaal nodig is en moet besteld en gekocht worden.
Als je die lijst nu eerst aan ons voor legt, dan kunnen wij je vast helpen nog veel meer geld te besparen!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Gereedschapkosten zijn vaak eenmalig. Sleutel van 25 euro en daarna kun je bij je andere fietsen die ook gebruiken. Nu betaal je 20 euro bij lbs omdat je de sleutel niet hebt. Yay 5 euro goedkoper uit denk je dan. Maar over 2 maanden heb je de sleutel bij je andere 2 mtb's nodig. Weer 40 euro door het putje.
Ik heb door de jaren heen voor een paar honderd euro aan gereedschap verzamelt, maar de lbsrekening was vele malen groter geweest als ik hem steeds wegbracht voor die kleinigheidjes. Ik ben ook geen monteur, heb gelukkig geen 2 linkerhanden maar moet ook alles leren. Lang leve Youtube. Ik onderhoud mijn motor ook zelf, wederom lang leve youtube en fora.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
PaganiProductions

welke sleutel heb ik daarvoor nodig om crankstel en bottembracket los te halen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

een bracket sleutel.....

Nee geintje (toch ook weer niet) Wat voor bracket en crank heb je?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

japie carbon schreef: vr 23 november 2018, 16:47 een bracket sleutel.....

Nee geintje (toch ook weer niet) Wat voor bracket en crank heb je?
Japie, ik verzeker je dat onze Pagani het schroefdraad van zijn bracket naar de bliksem draait door dat hij het spul er verkeerd om zet of verkeerd op het schroefdraad zet.
“Old, not obsolete”
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Doe je maar 1x en dan leer je er van. Hoop ik. Beter op dat wrak van 40 euro dan op zijn andere bikes.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
PaganiProductions

ik ga het vragen mijn lbs het voor te doen zodat ik het gelijk goed leer.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: za 24 november 2018, 13:45 ik ga het vragen mijn lbs het voor te doen zodat ik het gelijk goed leer.
Vraag dan meteen of je het daar zelf mag doen terwijl hij toe kijkt!!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: za 24 november 2018, 16:23
PaganiProductions schreef: za 24 november 2018, 13:45 ik ga het vragen mijn lbs het voor te doen zodat ik het gelijk goed leer.
Vraag dan meteen of je het daar zelf mag doen terwijl hij toe kijkt!!!
doe ik
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Al op youtube gekeken hoe het moet?? Ws niet......
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

Ik was nieuwsgierig naar de vele pagina's bij dit topic - heb ze ook allemaal gelezen en ik heb veel bewondering / verwondering voor PaganiProductions... MTB voor €40,00 en dan nog zoveel energie en plezier erin steken terwijl ik mij druk maak of ik een Fox Float X2 2019 achterdemper moet aanschaffen of toch maar voor de Fox Float DPX2 moet gaan... Denk dat ik te verwend ben...

Succes PaganiProductions met je bike en ben echt benieuwd wat het eindresultaat gaat worden! Laat je niet gek maken! :-q
PaganiProductions

Ben nog bezig met onderdelen verzamelen.
PaganiProductions

De fiets is nu bij de fietsenmaker en word opgebouwd op een budget.
En er hoeft niet zoveel aan de fiets te gebeuren als eerst gedacht.
Veel onderdelen kan ik nog her gebruiken.
En dat betekend dat ik binnenkort erop kan gaan rijden en niet in de schuur hangt.
Gearing word 32 16 en singlespeed.
Plaats reactie