McKing Number One

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tinnieman schreef: ma 26 november 2018, 20:59 Ik denk echt dat dat wel eens anders kan uitpakken maar zoals ik al aangaf, we zullen zien 8)

Ik heb in Engeland een BTR getest met dezelfde geo en ik kan niet anders zeggen dat dit verrassend goed fietst. Ook als het niet extreem is. Mocht het niets zijn dan weet ik wat me te doen staat, gewoon lekker opnieuw bouwen en het geleerde op een nieuwe frame toepassen.

Ik zeg maar zo, als niemand het probeert weet ook niemand wat werkt.
Ach, hij is groen, dus zo fout kan het verder niet zijn :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi project dit :-q
En misschien een nieuwe toekomst, spannend.
Verhaal klinkt goed, foto's ook goed, ik ben erg benieuwd.

Denk wel dat ik m nog niet had laten spuiten, eerst opbouwen en proefrijden, zoals HdB dat doet.
Maar uiterlijk is ook belangrijk ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Retestoer om zelf een frame met zulke maten te bouwen, het blijft toch een gokje hoe het uitpakt, gok ik :winkie:

Ik ben toch benieuwd naar de reden van de buis onder de bovenbuis, is dit om meer stijfheid aan de voorkant te verkrijgen? Volgens mij is een inspiratie ook de Kona Hummumumablabla.. geweest, toch?

Ik denk dat je er met jouw oog en aandacht voor ontwerp een mooi niche merk van kan maken, good luck :-q
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Jamis Diablo schreef: ma 26 november 2018, 21:30 Vette kleur! Al een idee van de afmontage?
De afmontage wordt een mix van hope/ shimano/ reverse en wat kleine andere merken en onderdelen. Ik ga niet gelijk alles verklappen want dan komt er niemand meer kijken in dit draadje
suravida schreef: ma 26 november 2018, 22:13 Kleur is top! Candy green poedercoat?
Net anders. Illusion Gambler poedercoat. Is gebaseerd op candy maar alles in een poeder. De fiets is opgebouwd met een primer, poedercoat en glanzende toplaag. Werkt echt super. In het donker is het een mooie donkergroen, in het licht bijna een botsauto!

Decals zijn ook klaar maar ik vind hem zo ook echt te gek....

ThaSingleTrackMastah schreef: di 27 november 2018, 14:42 Denk wel dat ik m nog niet had laten spuiten, eerst opbouwen en proefrijden, zoals HdB dat doet.
Maar uiterlijk is ook belangrijk ;)
Ik zat ook te twijfelen maar wel blij dat ik hier voor gekozen heb, niet alleen voor de looks maar voor mijn eigen leerproces. ik heb natuurlijk vantevoren wel wat dingen geplaatst om te kijken hoe het uitkwam maar ik moest ook best wel wachten op sommige onderdelen dus deze route gekozen. En stiekem geniet ik er enorm van om er naar te kijken
maanfruit schreef: wo 28 november 2018, 01:34 Ik ben toch benieuwd naar de reden van de buis onder de bovenbuis, is dit om meer stijfheid aan de voorkant te verkrijgen? Volgens mij is een inspiratie ook de Kona Hummumumablabla.. geweest, toch?

Ik denk dat je er met jouw oog en aandacht voor ontwerp een mooi niche merk van kan maken, good luck :-q
De dubbele bovenbuis is vooral optisch. Eerst heb ik het ontwerp gemaakt en daarna gedacht aan de looks. Ik was in mijn zoektocht naar zelfbouwen enorm geïnspireerd geraakt door de hackbike derby, dat was een van de eerste momenten dat ik dacht, dat kan ik ook wel...... Ook de referentie naar de klunker terwijl er een bijzondere geometrie en moderne onderdelen opkomen leek me een goede zet.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Afbeelding

Sliders op zijn plek, achterwiel gemonteerd.

ik was vergeten om de sliders af te plakken voor de poedercoat dus er moest een schuurpapiertje aan te pas komen om het achterwiel te plaatsen maar met wat geduld kom je een heel eind!
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Fantastisch kleurtje :-q Erg leuk om te zien/lezen hoe je zo hier tot komt, als persoon uit de metaal/techniek blijven zulke projecten ook extra leuk om te volgen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Gaat een mooie bike worden, zeer benieuwd naar hoe dat nou gaat fietsen in NL maar dat je dit überhaupt zelf kan maken is bij zo'n eerste aflevering toch wel waar het om gaat :-q
En schaam je niet om Duct Tape te gebruiken hoor, volgens mij hebben ze dat hier ook gebruikt.
Beetje slordig afgewerkt maar het blijkt gewoon te werken onder vrij extreme omstandigheden;
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Sterker nog, zelfs het ISS wordt gefixed met duct tape.

@TS: je zegt dat je wat hebt moeten schuren om het wiel passend te krijgen, heb je naderhand wel de opgeschuurde randjes behandeld met een blanke coating? Anders is de kans op corrosie wel aanwezig, en dat zou echt zonde zijn. Aangezien dit wel een mooie sprankelende kleur groen is.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Dat geschuurde deel is onderdeel van de dropout en die is gemaakt van RVS. het is een mooie sjieke van Paragon. De uitvalpatjes waren net zo duur als de hele voordriehoek :D

De duct tape heb ik alleen gebruikt om het schilderstape vast te plakken om netter te kunnen schuren en de WD40 stond er nog van een beunklusje aan een fiets van iemand anders. Ik vond het een mooi stilleven en geeft aan dat het voor mij niet allemaal zo serieus hoeft te zijn.

Ik wilde de fiets eigenlijk een beetje ghetto afwerken en een mooie ruwe fiets van maken maar aan de andere kant, je maakt maar een keer je eerste fiets. Dit is de fiets die als ik 80 ben (al dan niet gehavend en met deuken) in mijn werkplaatsje hangt en me laat terugverlangen naar de tijd dat ik nog jong en onervaren was :winkie:

De volgende wordt denk ik een klunker stadsfietsje, maar nu alle aandacht op "Number One".

Ik heb ook even overlegd met de beste fietsenmaker van Arnhem en met hem afgesproken om hem na het spuiten nog een keer te ruimen en te vlakken. Dan weet ik in ieder geval zeker dat alles strak afgewerkt is.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Tinnieman schreef: wo 28 november 2018, 09:49 De afmontage wordt een mix van hope/ shimano/ reverse en wat kleine andere merken en onderdelen. Ik ga niet gelijk alles verklappen want dan komt er niemand meer kijken in dit draadje
Hier hoef je niet bang voor te zijn; zelfbouw is een kunst op zich!
Tinnieman schreef: wo 28 november 2018, 21:39 Ik heb ook even overlegd met de beste fietsenmaker van Arnhem en met hem afgesproken om hem na het spuiten nog een keer te ruimen en te vlakken. Dan weet ik in ieder geval zeker dat alles strak afgewerkt is.
Als mede (?) Arnhemmer ben ik natuurlijk benieuwd; wie gaat je hier mee helpen?

Gave fiets btw!
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Dat is Jasper van Cyclenation! Zijn stagiare die hier ook rond loopt heeft zich ook aardig ontwikkeld :-q
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Mooi project! Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Zoals je allang weet natuurlijk..

supertof project! Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat, maar de foto's die ik tot nu toe heb gezien zijn al veelbelovend.
Mocht je nog een tweede project nodig hebben, ik was toevallig ook op zoek naar iets klunker-ish, maar dan iets minder luie geo.. ;)
En dank voor je mooie compliment over stagiaires :-q Ik hoop dat jij van het framebouwen net zo gelukkig wordt als ik van fietsen maken :) dan kom ik ooit wellicht nog eens een workshopje framebouw bij jou volgen!
______Honzo ______ Jake______ Unit
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

prachtige kleur. Ben erg benieuwd naar het resultaat en blijf deze draad dan ook met belangstelling volgen.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Afbeelding

Wat een moment! alles gemonteerd, kleine testronde, geen kraakjes en alles past!

Nu mag de naam er op!
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Plaats reactie