Devinci Hendrix 29 / 27.5+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Gave bak!

Verhaal?
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Meestal rij ik 'm als 29 x 2.4, afgelopen zomer met de hittegolf en uitgeharde bodem was 27.5 x 2.6 lekkerder.
Van de oorspronkelijke montage is alleen nog over het stuur, de handvatten, de aandrijflijn en het schakelwerk, verder heb ik alles vervangen, behalve de 27.5 wielen.

De dropper post die je op de ene foto wel maar op de andere niet ziet is een E Thirteen, een bewezen onderhoudsgevoelig ding dat binnenkort voor de tweede keer in een jaar tijd naar de revisie mag.
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

En waar ik "2.6" schreef bedoelde ik natuurlijk "2.8", stop de tijd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

janhiddink schreef: do 29 november 2018, 20:58 En waar ik "2.6" schreef bedoelde ik natuurlijk "2.8", stop de tijd.
Er is ook een "edit" knop!

Mooi ding!
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi hoor! :-q
Zet je hem ook in BOTY?
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Onlangs weer de gekste rit van het jaar gemaakt: de rit waarin ik weer overstap van 27.5+ (winter) naar 29" (zomer).
Het went snel genoeg, maar toch: iets in het achterhoofd zeurt dat 27.5+ the real thing is.
Herkenbaar?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet precies hetzelfde, maar ik heb een fiets met 29" x 2.6 Rekons, en een met grover 27.5" x 2.8 rubber. En ik moet altijd veel meer wennen als ik overstap naar de 29er dan andersom. Dan moet ik over het gevoel heen dat ik veel minder grip lijk te hebben.

Nu heb ik bij die dikke 27.5" sloffen niet het nadeel dat het spul zwaarder trapt, aangezien die onder een e-mtb zitten :-)
Ik vermoed dat als dat niet het geval was mijn voorkeur wel bij de 29er setup zou liggen, gewoon omdat de fiets dan lichtvoetiger aanvoelt.

Maar ja, als jij het gevoel hebt dat de kleinere wielen fijner zijn laat je die toch gewoon zitten?
Je hebt de keus, zelfs per rit.

Wellicht niet zo belangrijk, maar een andere kleine pré hebben de bredere banden imo ook: breed staat altijd mooier dan smal ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als er geen merknaam op zou staan zou ik zweren dat het een Cube Stereo was.😳
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Cube Stereo heeft inderdaad die belijning min of meer overgenomen.

Al bij de tweede rit vind ik 29 x 2.6 weer niks dan voordelen bieden, maar dat is een beetje anders dan het nogal levensechte gevoel dat 27.5 x 2.8 biedt; lekker dicht bij de grond gooi-en-smijtwerk.
Plaats reactie