Beetje slordig, maar ik heb niet zoveel tijd
Genesis Fugio - stalen gravelbike
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Wat een oog voor detail
De stickers zitten precies op dezelfde plek tegenover het ventiel op beide wielen.
De foto's kunnen inderdaad wat Knakker zegt, gelijk de folder in van Genesis
Veel plezierige en minder zwabberige kilometers gewenst.
De stickers zitten precies op dezelfde plek tegenover het ventiel op beide wielen.
De foto's kunnen inderdaad wat Knakker zegt, gelijk de folder in van Genesis
Veel plezierige en minder zwabberige kilometers gewenst.
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Morgen gaan we de spaakspanning checken met een gecalibreerde meter.
Daarna ga ik door het stof omdat ik ze niet strak genoeg heb gezet...
Daarna ga ik door het stof omdat ik ze niet strak genoeg heb gezet...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Smithy
- All rounder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
- Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude
Zoveel krachten komen er niet op de wielen als je ergens met 50 in´t uur omlaag rijdt toch?
Ben benieuwd of die spaakspanning het euvel gaat oplossen, maar je moet ergens beginnen.
Ben benieuwd of die spaakspanning het euvel gaat oplossen, maar je moet ergens beginnen.
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Dat zou ik ook denken, de wielen voelen echt niet slapjes. Maar ik kan zo snel geen andere logische oorzaak bedenken en inderdaad, ik moet ergens beginnen met zaken uit te sluiten.
Aan de ene kant hoop ik dat het de spaakspanning was, dan is het snel opgelost.
Aan de andere kant hoop ik dat ik de wielen "perfect" gebouwd heb...
Overigens, 99% van de tijd ga ik er sowieso niks van merken want lokale (vlakke) ritjes. Maar je wilt natuurlijk dat zoiets opgelost wordt...
Aan de ene kant hoop ik dat het de spaakspanning was, dan is het snel opgelost.
Aan de andere kant hoop ik dat ik de wielen "perfect" gebouwd heb...
Overigens, 99% van de tijd ga ik er sowieso niks van merken want lokale (vlakke) ritjes. Maar je wilt natuurlijk dat zoiets opgelost wordt...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Inderdaad.. voor die ene afdaling in het hooggebergte om snel terug te zijn voor het koude biertje op het terras / camping / balkon van het appartement. Dan moet je niet zwabberend aankomen, want dan denken ze dat je genoeg hebt gehad
Cheers and ride on!
Cheers and ride on!
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
ikke + bier = not compatible
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Ja, maak dat de kat maar wijs als jij al zwabberend naar beneden komt..
Maar even alle gekheid opzij, ik hoop dat het met het controleren van de spanning opgelost wordt. Niets is zo funest als rijden op een fiets waar je net niet helemaal vertrouwd op voelt.
Maar even alle gekheid opzij, ik hoop dat het met het controleren van de spanning opgelost wordt. Niets is zo funest als rijden op een fiets waar je net niet helemaal vertrouwd op voelt.
- hoodoo
- Mountainbike Junk
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
- Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict
Ik zie al waar ik mijn zilver kleurige Thomson zadelpen en stuurpen kan aanbieden
Mooi plaatje
Mooi plaatje
Remember to do things which are right rather than things that are easy
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nee, de naven zijn nieuw en heb ik los gehad om het karige beetje vet van Shimano aan te vullen. Daarna uiteraard netjes afgesteld.
De wielen voelen ook gewoon zijdelings stijf, zowel bij het afdrukken als in de fiets. Ben ook onderweg gestopt om zaken te controleren, ergens speling, zitten de steekassen vast...
Balhoofd heeft geen speling, ik ga nog wel checken of het niet een fractie te strak staat. (Hoewel ik wel met losse handen kon rijden).
Tot die +/- 45km/h is er ook absoluut niets geks te voelen. Ik zie in elk geval geen voor de hand liggende verklaring.
Of het moet toch windgevoeligheid zijn... In dat geval een goede reden voor een tweede wielset
Ik kan de wielen als test nog wisselen met die uit mijn andere fiets (alleen is die 9-speed).
650b met 47mm Byways.
Hop, in de auto met twee bikes en montagestandaard naar een representatieve testafdaling...
De wielen voelen ook gewoon zijdelings stijf, zowel bij het afdrukken als in de fiets. Ben ook onderweg gestopt om zaken te controleren, ergens speling, zitten de steekassen vast...
Balhoofd heeft geen speling, ik ga nog wel checken of het niet een fractie te strak staat. (Hoewel ik wel met losse handen kon rijden).
Tot die +/- 45km/h is er ook absoluut niets geks te voelen. Ik zie in elk geval geen voor de hand liggende verklaring.
Of het moet toch windgevoeligheid zijn... In dat geval een goede reden voor een tweede wielset
Ik kan de wielen als test nog wisselen met die uit mijn andere fiets (alleen is die 9-speed).
650b met 47mm Byways.
Hop, in de auto met twee bikes en montagestandaard naar een representatieve testafdaling...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Daar zat ik ook aan te denken ( in jouw geval)....het zou kunnen maar zo hoog zijn jouw velgen nu ook niet? Je bent wel licht natuurlijk en in de Tour zie je vlgs mij niemand met hoge velgen dalen?
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Toch wel volgens mij hoor, en 44mm is maar "gemiddeld hoog". Beetje de hoogte waarbij zijwind een rol kan gaan spelen, is ook nog afhankelijk van de vorm van de velg.
Vergeleken met sommige profrenners ben ik een zwaargewicht
Sommetje: 11kg fiets (geschat), 70kg rijder, zeker 5kg "kleding en spul" (oa bijna 3 liter vocht bij vertrek, twee grote bidons en een reservoir in de heuptas). Dat is alles bij elkaar wel wat meer dan wat de gemiddelde profrenner aan massa meesleept.
Anyway, vanmiddag wielen checken en dan zien we wel weer verder...
Oja, balhoofd nog gecontroleerd, is spelingsvrij en draait soepel. Dat valt iig af.
Vergeleken met sommige profrenners ben ik een zwaargewicht
Sommetje: 11kg fiets (geschat), 70kg rijder, zeker 5kg "kleding en spul" (oa bijna 3 liter vocht bij vertrek, twee grote bidons en een reservoir in de heuptas). Dat is alles bij elkaar wel wat meer dan wat de gemiddelde profrenner aan massa meesleept.
Anyway, vanmiddag wielen checken en dan zien we wel weer verder...
Oja, balhoofd nog gecontroleerd, is spelingsvrij en draait soepel. Dat valt iig af.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Dikke wielen en altijd mooi om te lezen als mensen zelf hun wielen kunnen bouwen.
( heb het nog steeds niet geprobeerd en heb al moeite om wat slagen eruit te halen )
Maar het zwabberen van je fiets snap ik ook geen hout van.
Ik bike met de nylon spaken van Spinergy en de Niner is bergaf aardig stabiel. (haal zelden snelheden boven de 50 km/h ermee).
En qua gewicht is het ook niet spectaculair bij jou.
Misschien is het eerder de gladde banden ipv. de wielen?
Owja, en je vergelijking van fietsen in de jaren 80 gaat niet op. Toen was je nog jong en onbesnut. Ik geloof dat je nu doodsangsten zou uitstaan op een fiets welke door middel van 2 soeplepels afgeremd moet worden
( heb het nog steeds niet geprobeerd en heb al moeite om wat slagen eruit te halen )
Maar het zwabberen van je fiets snap ik ook geen hout van.
Ik bike met de nylon spaken van Spinergy en de Niner is bergaf aardig stabiel. (haal zelden snelheden boven de 50 km/h ermee).
En qua gewicht is het ook niet spectaculair bij jou.
Misschien is het eerder de gladde banden ipv. de wielen?
Owja, en je vergelijking van fietsen in de jaren 80 gaat niet op. Toen was je nog jong en onbesnut. Ik geloof dat je nu doodsangsten zou uitstaan op een fiets welke door middel van 2 soeplepels afgeremd moet worden
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl