Pickenflick...titanium gravelracer; toch verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Oudejaarsverrassing....einde middag al binnen uit de UK....mijn titanium Pickenflick gravelracer :-D
Rival 22 met hydro remmen. Snel een paar updates gedaan: een nieuwe pro rechte zadelpen met Charge spoon zadel gemonteerd, spd-road pedalen en ik heb de meegeleverde (zware) wielset omgewisseld voor een lichtere Alex wielset die ik nog had staan. Klein proefritje in de buurt en :D :D . De XL met 80mm stuurpen en rechte pen zit perfect voor me en de eerste indruk is goed.
10kg rijklaar zoals op foto's en er zit nog een Zipp Course 30 wielset van 1650gr aan te komen
Overigens door OnOne netjes verpakt, gemonteerd (linker en rechter rem zijn gewisseld) en afgesteld.

Paar foto's alvast

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op za 17 april 2021, 07:34, 14 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi man, en snelle levering!
Toch de XL genomen?
Als je met 80mm stem goed zit is dat ook wel een logische keuze, want de zadel - stuur drop is zo mooi beperkt.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Mooi hoor, met recht met een knal het jaar uit :-q Heel veel plezier ervan.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Iets bruins zo niet misstaan.... :winkie:

Verder een mooi ding!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 31 december 2018, 18:35 Mooi man, en snelle levering!
Toch de XL genomen?
Als je met 80mm stem goed zit is dat ook wel een logische keuze, want de zadel - stuur drop is zo mooi beperkt.
XL inderdaad, voornamelijk vanwege die drop. Bij de L zit ik toch ruim 1cm lager voor. Ik kan nu nog omhoog als ik wil door de pen om te draaien. Andere reden is dat ik voor offroad een wat langere wielbasis wil en het dan met een kortere stuurpen toch vlot blijft sturen. Mijn (endurance) racefiets heeft een ett van rond 570mm met 100mm stuurpen, deze 590mm en 80mm pen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Mooi geheel.

Alleen nog een high flex zadelpen erin en je hebt een machine waar je uren mee kan hobbelen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ruime tire clearance voor en achter. Er zit nu 42 mm Conti AT ride in (gemeten 38 op 17mm velgen)

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar ook ruimte voor 27.5 x 2.1 , dat zou hem wel heel alltound maken (?)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Zag het al staan in het topic van Jamis.

Zo te zien met de ruimte kun je nog wel experimenteren met bandbreedte.

Veel mooie kilometers ermee.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Net terug van eerste rondje in de buurt, wat zand paden, door weiland, kasseien, bospaden en wat slingerende singletrack......ik kreeg de :D :D niet van mijn gezicht. Mijn Mango Point AR is een heerlijk fietsje offroad maar dit slaat alles. Ondanks maat XL is het een hele vlotte speels sturende fiets, ik ben erg blij met de langere bovenbuis en korte stuurpen. Titanium geeft in de praktijk ECHT comfort, maar het is ook verrassend stijf , met 10kg springt hij erg vlot aan en vliegt korte klimmetjes op. Ook op asfalt stuurt hij eigenlijk erg lekker, het zou met 28mm banden best wel eens een fijne endurance racer kunnen zijn (?)

Eerst keer Sram voor mij, ff wennen aan het feit dat je remhendels niks doen bij het terugschakelen...maar dat went snel. Beetje hardere klik en hogere handgrepen van de hydro remmen passen eigenlijk wel goed bij offroad rijden. Remmen in een woord SUPER (wel een paar keer hard ingeremd) ...maar ik heb nooit met Shimano hydro road gereden, dus kan niet vergelijken. Een 50t voorblad is offroad icm 42mm banden vrij zinloos, ik reed nu meestal op het binnenblad. Misschien toch eens over op 46t cross voorblad of evt ombouwen naar 1x11 met 42t voor, maar dat kan tzt .

Voorlopig ERG blij met dit nieuwjaars speelgoed........ :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Érg mooi! En als je SRAM road gewend bent begrijp je echt niet meer waarom mensen ooit Shimano reden.

De 1x versie van deze groepsset op de Arkose is absoluut het fietsonderdeel waarmee ik het "meest tevreden" ben.
Waar woke is, is vuur
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Makkelijk schreef: wo 2 januari 2019, 19:03 Érg mooi! En als je SRAM road gewend bent begrijp je echt niet meer waarom mensen ooit Shimano reden.

De 1x versie van deze groepsset op de Arkose is absoluut het fietsonderdeel waarmee ik het "meest tevreden" ben.
Ik heb de spullen om er 1x11 van te maken intussen bij besteld. Ik had nog een passende 42t narrowwide liggen en een 11--34 cassette voor vlakke stukken. Onderweg zijn een Sram Rival clutch derrie en XT 11-42 cassette. Ben benieuwd of het bevalt.
Leuk dat de Arkose zo goed bevalt :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Intussen zit er een 42t narrow wide voorblad op (FSA) en is de voorderrie eraf. In afwachting van de long cage clutch derrie en 11-42 nu eens een rondje gedaan met 42t voor en 11-32 achter icm gewone derrie en dat gaat eigenlijk erg goed. Kom op het vlakke west Brabant niks te kort en je merkt gelijk dat een 52t voorblad icm 40mm banden offroad inderdaad wel erg groot is.

De binnengekomen Zipp Course 30 wielset gaat weer retour. Er werden toch geen QR adapters, QR spanners en tubeless ventielen meegeleverd en die adapters liggen nergens vlot op voorraad. Ik ben het gedoe intussen zat en er is nu een DT Swiss CR 1600 onderweg; met 1750gr iets zwaarder, met 22mm inw iets breder en redelijk onverwoestbare reputatie....... en hopelijk nu wel compleet met alle onderdelen.

Zit nog erg te twijfelen over tubeless of niet? Op mijn mtb is dat standaard, op mijn wegracer een no-go.....maar op een gravelbike met 2.5 tot 3.5 bar?
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik rij 42t voor en 11-42 achter op mijn gravelbike en dat werkt erg goed.
Op een racefiets zou ik het niet rijden, want daar vind ik de stappen te groot voor.
Op een racefiets wil ik namelijk op mijn ideale cadans rijden, terwijl op een gravelracer je veel meer schakelt afhankelijk van het terrein.

Klimmen gaat iig prima op dit verzet, lange (lees bergen)stukken van 15% zijn prima te doen, tis alleen wat moeilijker om in je ritme te komen, dus wat meer harken. Past goed bij mij, ben best wel een harker :winkie:

Aangaande het tubeless verhaal. Mijn ervaring tot nu toe is dat je echt tubeless bandennodig hebt omdat het anders niet gaat. Op mijn velg zit geen rand, zoals op een mtb velg, waar de bead op/in kan ploppen. Ik heb bijv ook de at rides en die krijg ik niet lekker dicht. Of ik moet ze met hele hoge druk rijden (4 bar) maar dan is het effect van tubeless ook weg.

De at’s rijd ik met binnenband. Dit zijn mijn winterrbanden. Mijn zomerbanden zijn wel tubeless en die rijdt ik dus ook tubeless.

Ik rij meestal rond de 2.5 bar, maar ik ben ook iets lichter als jij bent.
Laatst gewijzigd door dorretje op za 5 januari 2019, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Op de mijne zitten TLR velgen, maar ik rij nog met biba’s. Mijn ervaring is vooralsnog prima, na een kleine 1000km gravelen sinds half oktober. Ik heb het nog niet gemist, maar als deze op zijn (WTB riddlers 37mm) komen er wel tubeless bandjes op. Heb de spullen al in huis. Die bandjes slijten echter nagenoeg niet...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Kapitein Iglo schreef: za 5 januari 2019, 11:04 Op de mijne zitten TLR velgen, maar ik rij nog met biba’s. Mijn ervaring is vooralsnog prima, na een kleine 1000km gravelen sinds half oktober. Ik heb het nog niet gemist, maar als deze op zijn (WTB riddlers 37mm) komen er wel tubeless bandjes op. Heb de spullen al in huis. Die bandjes slijten echter nagenoeg niet...
Mijn velgen zijn ook tlr, maar in tegenstelling tot de mtb lukt het mij niet om iedere band er tl op te leggen.
Mijn ervaring, tot nu toe 2 type niet tlr en 1 type tlr, is dat niet tlr banden niet werkt en tlr banden werken perfect.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Plaats reactie