Pickenflick...titanium gravelracer; toch verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Haha, goed gedaan man!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Haha gaaf! Met zulke mooie fietsjes ook lastig om afscheid van te nemen.. vooral als je er zo lekker veel aan kunt wisselen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

mauke schreef: do 23 april 2020, 00:16 Haha gaaf! Met zulke mooie fietsjes ook lastig om afscheid van te nemen.. vooral als je er zo lekker veel aan kunt wisselen.
Zo'n fiets verkopen is inderdaad niet te doen 😀

Ik ben wel blij dat ik er nou echt goed op zit. Blijkbaar toch in de valkuil gestapt dat korter zitten en hoger stuur comfort geeft. Gaat zeker bij dit frame niet op, voor mij.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Toevallig ook wat aant spelen met stuurpen enz.. maar je kunt echt op meerdere manieren erg lekker zitten op zo'n fiets.. kortere stuurpen voor ritjes bos en langere om lekker te touren.. nu ga ik niet steeds wisselen maar merk echt wel dat je hem voor meerdere dingen lekker kunt afstellen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MonkeyRider schreef: wo 22 april 2020, 09:09 Afbeelding

10kg rijklaar titanium..........

De zitpositie is wat aangepast met een set-back zadelpen en 1cm langere negatieve stuurpen, zodat ik meer gewicht op het achterwiel houd en wat dieper zit.
De Vittoria Terreno Dry 42mm vervangen door de wat rondere en smallere Conti Speedrides "42" (vallen 38mm)
Rival 22 is weer Rival1 met clutch en 42t voor 11-42 (XT) achter.

........en dit "past" blijkbaar veel beter bij de fiets; het rijdt ineens heerlijk!
Minder stoterig voor offroad, stuurt een stuk beter op asfalt en voelt meer als "racer" dan als toerfiets.

Deze blijft dus gewoon lekker in mijn fietsstal....versie 3.0 dus :bier:
Mooie fiets.
Ik zou m verkopen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik ben beter in kopen :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Pickenflick bij Sipenaken na serieus rondje gravel in Limburg; 70km en 1100hm over de "Banholt" route van "Gravelrides"

Afbeelding

Intussen helemaal tevreden met de zitpositie op setback zadelpen en 100mm stuurpen icm Ritchey Ergomax stuur.

Rival 1 met 11-46 cassette doet zijn werk, maar ik blijf het een k.....schakelsysteem vinden van Sram. Het went.....maar wordt nooit Shimano :evil: Misschien maar eens sparen voor een GRX en die Rival groep in de verkoop doen?

Gereden met de Fulcrum 650B wielset en nieuwe Conti Raceking 2.0" banden (Puregrip en TLR voor een erg zacht prijsje ! ) . 2.5 bar achter en 2.0 bar voor, lekker stevig bandje voor de ruigere (mtb-?)paden. Loopt behoorlijk goed op asfalt en rijdt heerlijk offroad. Net wat meer grip en comfort en lekker stabiel in bochten. Ik blijf toch fan van "gravel plus" als het op serieus terrein aan komt.

Grote stukken van de route waren ruig genoeg om de mtb voor te pakken.......maar ik vind het gewoon stukken leuker op de gravelbike en daarbij klimt het gewoon een stuk fijner ( voor mij tenminste ) .

Voorlopig weer heel blij met de PF3.0 !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooie rit weer.

Ik aas al een tijdje op die “nieuw” Titus Goldrush maar ik twijfel nog altijd aan de geometry of hij niet te “diep” zit.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ah leuk, nog getwijfeld om weer mee te doen ook. Vorige keer ook een erg mooie rit gehad :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@ Maverick ter info:
Mijn L PF heeft een stack 20mm lager als die nw Titus. Zit met 4cm spacers/topcap en 6gr opwaartse pen comfortabel ( 185cm, zadelhoogte- bb 77cm met rond 3cm zadel-stuur drop ).
Ik ken jouw maat niet, maar misschien dat je er iets aan hebt? Die Titus is vrij hoog vlgs mij.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dankje, ja dat helpt wel weer een beetje. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Pickenflick heeft goed dienst gedaan de laatste 2 weken.

Als offroader met 650B en 2.0" Conti Raceking (1.8-2.2 bar) op de Limburgse "Banholt" gravelroute.
Als klimfiets op de Col de Galibier met 700C en Schwalbe G-one 40mm (3.5-4.0 bar)
Als gravelbike (mix asfalt-offroad) op de Col de Cluij (bij Alpe d'Huez) met 700C en Schwalbe G-one 40mm (2.5-3.0 bar)

Rival 1 x 11 bevalt eigenlijk onder al deze omstandigheden erg goed. Het schakelt minder lekker als Shimano, maar 1x is toch wel lekker simpel systeem voor een gravelbike, zeker als je af en toe een ruig stuk af stuiterd.
42t voorblad en 11-46 Sunrace cassette achter geeft voldoende bereik (en werkt goed met standaard Rival 1 derrie)
Sunrace heeft net wat mooier verloop naar 46t als de Shimano (36-40-46 ipv 37-46 ) waardoor het net wat plezieriger klimt. De grotere stappen tov 2x11 zijn niet echt vervelend als het stevig op en neer gaat en/of offroad en voor lange stukken vlak op de weg pak ik de racer.

Titanium is niet altijd comfortabel, de Pickenflick is zelfs opvallend hard tov mijn Cube Attain carbon racefiets. Daarmee kom ik ook nog wel een door een bos of grindpad en op 28mm banden en 4.5-5.0 bar rijdt dat vrij goed.
Op 28mm banden vind ik de Pickenflick en stuk minder fijn rijden en met Schwalbe G-one boven 3-3.5 bar is ie ook bij afdalingen op slecht asfalt vrij hard en stug.

Met iets minder druk en brede banden is het natuurlijk wel een uitstekende stabiele daler op asfalt en is kun je serieus hard naar beneden. Offroad dalen is het natuurlijk een ander verhaal in de Alpen.....goed je lijnen zoeken, niet te hard en af-en-toe een schietgebedje zijn wel nodig, maar je kunt veel meer met als je denkt met zo'n gravelbike (en je krijgt er ook veel complimenten voor) Een droppertje is alleen zo gek nog niet :winkie:

Al met al: een heerlijke allrounder voor op vakantie als je "echte" mtb-tracks links laat liggen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q foto's
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MonkeyRider schreef: di 21 juli 2020, 22:34 ...Een droppertje is alleen zo gek nog niet :winkie:
Goed bezig zie ik wel, een klein beetje gezonde jaloezie is hier op zijn plek... :oops: :D

Enne, een droppertje?
Overstappen op Shimano GRX 1x en dan voor de linkerhendel voor dropperbediening kiezen.
Ben je meteen van die Sram Rival af ;-)
(hoewel ik die juist super vind werken, al kan ik alleen vergelijken met Campagnolo Chorus 3x10. Toch geen flutgroepje...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Volgens mij lukt dat ook wel met een linker Rival shifter ? Ik heb er eigenlijk een Rival22 shifterset op zitten. Voorlopig nog geen dropper op de gravelbike, ik wil het liefst alles simpel en licht houden.......maar ik kwam toch paar keer omstandigheden tegen waar het handig was geweest.

Ik ben erg blij dat we last-minute ivm regen hebben besloten met de sleurhut vanuit Limburg door te rijden naar de Alpen. Superweer, heerlijk rustig en grotendeels lege campings. Elk (corona)nadeel heb zo z'n voordeel 😄
Plaats reactie