Goeie beslissing, duidelijke overweging. Blijft gewoon een heel strak fietsjeMonkeyRider schreef: ↑za 1 februari 2020, 15:49 Wie verkoopt nou zo iets ...........vlaagje verstandsverbijstering
Pickenflick...titanium gravelracer; toch verkocht
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Tja, dat of een hele slimme truc om 'm nog ff te promoten
Nee, we kennen je ondertussen wel.
Nee, we kennen je ondertussen wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik heb gisteren nog een belangstellende koper teleurgesteld.......dus echt "kennen" doe je me blijkbaar niet.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 1 februari 2020, 21:06 Tja, dat of een hele slimme truc om 'm nog ff te promoten
Nee, we kennen je ondertussen wel.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Jawel, maar jij begreep mij verkeerd.
Geen stunt, je wilt m gewoon niet kwijt.
Geen stunt, je wilt m gewoon niet kwijt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Oke, ik begreep je blijkbaar verkeerd
Zo'n Pickenflick is gewoon een erg mooi en breed inzetbaar titanium frame en ik kan er slecht afscheid van nemen. .........en met zo'n "disk endurance racer" opbouw heb ik er weer een mooie "n+1" draai aan kunnen geven
Zo'n Pickenflick is gewoon een erg mooi en breed inzetbaar titanium frame en ik kan er slecht afscheid van nemen. .........en met zo'n "disk endurance racer" opbouw heb ik er weer een mooie "n+1" draai aan kunnen geven
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op ma 3 februari 2020, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Dat heb je zeker, blijft knap hoe je die fietsen blijft wisselen qua wielen, banden en inzet en uiteindelijk dus een extra fiets overhoudt maar het wel logisch klinkt.
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Hele sjieke fiets met een keurig gewicht zo !
Geometrie vindt ik nog wel een lastig dingetje met "gravelracers"
Je wilt er eigenlijk 1tje die goed stuurt maar ook stabiel is.
Misschien net als de mtb langere reach, korte pen, breed stuur ?
Geometrie vindt ik nog wel een lastig dingetje met "gravelracers"
Je wilt er eigenlijk 1tje die goed stuurt maar ook stabiel is.
Misschien net als de mtb langere reach, korte pen, breed stuur ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Er zit nogal wat verschil in geo, inderdaad.
De hoofdreden dat ik nu ook een Arkose erbij heb is het verschil IN geo tussen bv deze Pickenflick en de nieuwste Arkose (daarnaast was ie gewoon erg goedkoop in de aanbieding)
Offroad richting mtb-terrein wil ik graag mijn stuur hoger, breder, rustiger stuurkarakter en lager bb icm met zo breed mogelijke banden. De Arkose kan dat nog beter hebben dan de PF, maar is op de weg veel meer "toer"fiets in karakter. Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen, maar de Arkose staat nu op 27.5x2.2 mtb banden (of 28x45mm) met kortere zit en hoger/breder stuur en rijdt daarmee echt beter als de PF in bochtjes en ruwer terrein. Waarschijnlijk zullen veel mensen dan hun mtb pakken, maar ik vind zo'n gravelaar gewoon leuk op ruwer terrein en het klimt (voor mijn gevoel) veel beter.
Nukeproof Digger is bv ook zo'n "bijna mtb" gravelbike https://singletrackworld.com/gritcx/201 ... -grinding/
Uiteindelijk is de PF wel meer allround; doet het echt goed op de weg en kan ook offroad veel aan. Zoals ie nu is kan ik met een bandenwissel ook uitstekend offroad, maar moet ik wegblijven van veel korte bochtjes of ruigere mtb routes.
De hoofdreden dat ik nu ook een Arkose erbij heb is het verschil IN geo tussen bv deze Pickenflick en de nieuwste Arkose (daarnaast was ie gewoon erg goedkoop in de aanbieding)
Offroad richting mtb-terrein wil ik graag mijn stuur hoger, breder, rustiger stuurkarakter en lager bb icm met zo breed mogelijke banden. De Arkose kan dat nog beter hebben dan de PF, maar is op de weg veel meer "toer"fiets in karakter. Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen, maar de Arkose staat nu op 27.5x2.2 mtb banden (of 28x45mm) met kortere zit en hoger/breder stuur en rijdt daarmee echt beter als de PF in bochtjes en ruwer terrein. Waarschijnlijk zullen veel mensen dan hun mtb pakken, maar ik vind zo'n gravelaar gewoon leuk op ruwer terrein en het klimt (voor mijn gevoel) veel beter.
Nukeproof Digger is bv ook zo'n "bijna mtb" gravelbike https://singletrackworld.com/gritcx/201 ... -grinding/
Uiteindelijk is de PF wel meer allround; doet het echt goed op de weg en kan ook offroad veel aan. Zoals ie nu is kan ik met een bandenwissel ook uitstekend offroad, maar moet ik wegblijven van veel korte bochtjes of ruigere mtb routes.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Na erg veel draaien, twijfelen en bijna verkoop is nu dan toch het kwartje gevallen........je kunt blijkbaar ook gewoon te veel fietsen hebben
Hoe mooi ook, hoe multifunctioneel en hoe goed opgebouwd.....mijn Pickenflick blijft toch erg vaak staan.
Ik heb intussen een alu "winter" racer (Trek Emonda) en carbon "endurance" racer (Cube Attain) en een 700C/650B gravel"racer ( Pinnacle Arkose) , die allemaal goed bevallen en toegespitst zijn op specifiek gebruik in mijn omgeving, dus de PF gaat er nu toch echt uit. Compleet met twee wielsets, road en gravelbanden voor een scherpe prijs.
Hoe mooi ook, hoe multifunctioneel en hoe goed opgebouwd.....mijn Pickenflick blijft toch erg vaak staan.
Ik heb intussen een alu "winter" racer (Trek Emonda) en carbon "endurance" racer (Cube Attain) en een 700C/650B gravel"racer ( Pinnacle Arkose) , die allemaal goed bevallen en toegespitst zijn op specifiek gebruik in mijn omgeving, dus de PF gaat er nu toch echt uit. Compleet met twee wielsets, road en gravelbanden voor een scherpe prijs.
Als notoire N+1 patient herken ik dit dilemma wel.
Zodra N>2 is bereikt staan "de meeste" bikes stil.
Mijn allrounder is als "1 bike to ride all trails" een absolute topper. Maar in competitie met de echte specialisten lijkt hij snel 2e keus. Ik zeg lijkt, want een goede allrounder kan de competite aan. En ik doe aan cross-dressing: stevige wielen/banden en een korte stuurpen in de klassieke stalen hardtail in Leogang. Dat werk. Een rit op de specialist in zijn sweet spot is subliem, maar juist buiten de hokjes kleuren leidt tot nieuwe ervaringen en inzichten.
Succes met de verkoop.
Zodra N>2 is bereikt staan "de meeste" bikes stil.
Mijn allrounder is als "1 bike to ride all trails" een absolute topper. Maar in competitie met de echte specialisten lijkt hij snel 2e keus. Ik zeg lijkt, want een goede allrounder kan de competite aan. En ik doe aan cross-dressing: stevige wielen/banden en een korte stuurpen in de klassieke stalen hardtail in Leogang. Dat werk. Een rit op de specialist in zijn sweet spot is subliem, maar juist buiten de hokjes kleuren leidt tot nieuwe ervaringen en inzichten.
Succes met de verkoop.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Heeft ook allemaal met persoonlijke voorkeuren te maken bij mij ; "rijgevoel" zeg maar.
Zo geeft mijn oude starre KM in nog steeds het meeste fun gevoel als ik ff een lokaal mtb rondje doe en blijft mijn oudere "budget" Trek Emonda gewoon elke keer een lekker fietsje op de weg. Dan vind ik een van mijn duurdere fietsen weinig gebruikt laten staan gewoon zonde.
Zit allemaal tussen de oren waarschijnlijk
Zo geeft mijn oude starre KM in nog steeds het meeste fun gevoel als ik ff een lokaal mtb rondje doe en blijft mijn oudere "budget" Trek Emonda gewoon elke keer een lekker fietsje op de weg. Dan vind ik een van mijn duurdere fietsen weinig gebruikt laten staan gewoon zonde.
Zit allemaal tussen de oren waarschijnlijk
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
10kg rijklaar titanium..........
De zitpositie is wat aangepast met een set-back zadelpen en 1cm langere negatieve stuurpen, zodat ik meer gewicht op het achterwiel houd en wat dieper zit.
De Vittoria Terreno Dry 42mm vervangen door de wat rondere en smallere Conti Speedrides "42" (vallen 38mm)
Rival 22 is weer Rival1 met clutch en 42t voor 11-42 (XT) achter.
........en dit "past" blijkbaar veel beter bij de fiets; het rijdt ineens heerlijk!
Minder stoterig voor offroad, stuurt een stuk beter op asfalt en voelt meer als "racer" dan als toerfiets.
Deze blijft dus gewoon lekker in mijn fietsstal....versie 3.0 dus