New 2019 Surly Karate Monkey; is verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zo lelijk vind ik mijn Pickenflick nou ook weer niet :~ .....en met 650B x 2.1" inch zijn de banden ook best dik :winkie:


Afbeelding


Maar......zo'n nieuwe KM rijdt toch ook wel ERG lekker, zeker als het wat ruiger en bochtiger wordt.
En een beetje afwisseling maakt dat er alleen maar duidelijker op: Horses for Courses

Binnenkort maar eens wat serieuzer gaan uitlaten op een rondje Nijmegen of Posbank.
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op vr 13 september 2019, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Big Deef schreef: vr 15 februari 2019, 20:18 Even de crownrace overzetten?? Is daar een speciale tool voor of ben ik dan zo aan het tobben geweest :roll:
Je bent ook zo’n houthakker hè.
Elke rit kan ik nog kijken naar het gevolg van jouw kunsten :winkie:
Gelukkig kostte de vork niet veel.

En ohja de tool: https://www.bike24.com/p2272191.html
En anders met een hoop geduld en een aardappelschilmesje.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of een headset kopen met ingezaagde crownrace...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bij de laatste wissel heb ik hem zelf ff ingezaagd .........om waarschijnlijk niet meer te gaan wisselen :winkie:

De zgan 29plus Magnum vork gaat in de verkoop; de nieuwe 29x2.6 Vittoria Mezcals passen ook in de 27.5 / 29er Mantou Mattoc die nu dus gewoon kan blijven zitten.
Die 2.6 banden vallen in een eerste testritje mooi tussen het rijgevoel van 3.0 29plus en 2.4 29er in. Net iets minder "tank" en net wat meer grip en roll-over. Ze vallen ongeveer 65-67 mm breed op 30mm velgen. Binnenkort weer wat meer testrijden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb alweer een tijdje de Maxxis Rekon in 2.6 op mijn Snowdon liggen, dat rijdt gewoon onopvallend goed. Lomper (lees: zwaarder) zou ik niet snel gaan op een niet-ondersteunde fiets, dat gaat toch teveel ten koste van het -relatief- lichtvoetige gevoel denk ik.

De combinatie van die 2.6 rubbers en het Snowdon frame maakt het absoluut de comfortabelste hardtail die ik ooit gereden heb (dat was eigenlijk al zo met de breed vallende 2.25 Michelin die er eerst op lag).

Als ik terug ben van m'n Alpenweek maar eens opnieuw proberen iets af te spreken ;-)
(of ben jij dan weer weg... vakantietijd komt eraan natuurlijk).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die Vittoria Mezcal in 2.6 rijdt ook enorm comfortabel en verrassend licht. Ik ben net terug van vroeg rondje Vrachelen en het is ook in het zand een fijne band. Kan me voorstellen dat er tzt nog eens een nieuwe Barzo 2.6 voorop komt voor als het wat ruiger en natter is, maar voorlopig is dit een bandenmaat die er op blijft.

Afbeelding

Afbeelding

@Kermit
Ik had met 27.5 plus en 3.0 banden destijds op de Dragonslayer altijd wel het gevoel dat ie klimmend niet vooruit was te branden. Mijn oude starre 29plus Krampus geeft juist het idee dat je heel makkelijk klimt (?) Of dat nou aan de bandenmaat, vering of geo ligt ???
Voor mijn vlakke Nederlandse thuisrondjes vind ik E nog niet echt nodig en in heuvels en bergen stap ik tegenwoordig op de racer of gravelaar. Die gaan trouwens allebei va as weekend 3wk mee op vakantie....maar daarna spreken we zeker wat af.

Succes met je alpenweek :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Change of plans........deze beauty gaat in de verkoop :o
Hoe mooi en goed ook.....voor een locaal rondje Vrachelen-Dorst is het totale overkill.....en veel rijden in het buitenland doe ik sowieso niet meer.

Ben nog ff aan het puzzelen, maar wil er wel voor een nette prijs vanaf.
In ieder geval frame-set met vaste vork en Manitou Mattoc 120mm , BrandX dropper en Ritchey Trail 76cm stuur
Sram GX-NX-Sunrace mix 1x12 en Deore 6000 remset.
Eventueel rijklaar met Fulcrum inw 23mm wielset, 180-200mm schijven boostadapters en Schwalbe Rock Razor 2.4 en Nobby Nic 2.6 combi.

Binnenkort in een te-koop topic.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

.....en verkocht ! :bier:

Snelste verkoop ever....hij staat nu in regio Utrecht bij iemand die specifiek dit model zocht. Een Surly liefhebber, die er ERG blij mee is.

Nog Surly's genoeg in mijn schuur trouwens; de oude Karate Monkey viewtopic.php?f=14&t=99583
en "vintage" swamp-green Krampus viewtopic.php?f=14&t=118207 zijn nog steeds mijn fijnste mountain bikes.
Plaats reactie