Na lange tijd wikken en wegen over het aanschaffen van carbon (milieu dingetje).
Nu een Giant Advanced plus 1 aangeschaft!
Wat me aanspreekt aan de fiets is:
-29 compatibel (ook qua geo)
-sliding dropouts dus eventueel ook Singlespeed. Hierdoor ook lekker kort en speels te maken.
-moderne Boost Spacing
-gewicht. +/-12 kg (voor een 27.5 plus niet verkeerd en hier is nog best 11 kg van te maken.
-levenslange garantie (niet dat ik langer dan 2 jaar op dezelfde fiets rij maar het is het idee)
Nette afmontage, GX eagle Fox 34 fit etc. Gewoon een leuk speels fietsje waar ik ook nog makkelijk een rondje Winterberg mee kan rijden.
Enige minpuntje is de kleurstelling. Eigenlijk wil ik hem helemaal mat grijs hebben zonder het neo oranje, misschien ga ik het oranje netjes afschuren aangezien het grijs als basis is gebruikt van het neon oranje. We'll see..
Nieuwe wielset, nu weer 29+. P.8
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 17 december 2019, 19:38, 10 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Jij en carbon?
Ziet er goed uit! En als je saai grijs wilt, koop je maar een Cube.
Zonde om dat oranje er af te halen.
Ziet er goed uit! En als je saai grijs wilt, koop je maar een Cube.
Zonde om dat oranje er af te halen.
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Kleurstelling vind ik dan wel weer mooi. Zie nog niet veel voordelen tov de Stache die iets meer trail-gericht is maar dan weer geen carbon is.
Wel lekker voor de zandgaten bij Garderen die + banden.
Wel lekker voor de zandgaten bij Garderen die + banden.
"This species has amused itself to death"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4077
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Zeker een mooie fiets...ook met oranje.....zelfs al is ie van plastic
Carbon?? .........Why ?
NB: ik heb intussen ook een carbon racer in de stal......maar als trailgerichte mtb
Carbon?? .........Why ?
NB: ik heb intussen ook een carbon racer in de stal......maar als trailgerichte mtb
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Leuk ding joh, en dat oranje is toch prima
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ach, wat betreft de kleur. Ik hou gewoon van sober en dat velle hoeft van mij niet zo maar dit kan er idd nog mee door. Zoveel oranje is het niet.
Het voordeel van deze tov een Stache is dat ik inderdaad eens carbon een kans wilde geven en intussen toch wel erg nieuwschierig werd over hoe het reed. En ik ben nooit helemaal vrienden geworden met 29(plus) wielen.
Het voordeel van deze tov een Stache is dat ik inderdaad eens carbon een kans wilde geven en intussen toch wel erg nieuwschierig werd over hoe het reed. En ik ben nooit helemaal vrienden geworden met 29(plus) wielen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Er zal wel flink wat van die 12kg in de wielen en +banden zitten
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Er zaten gelukig witte decals op de velgen maar deze zijn er al af. Ook heb ik de enorme MAXXIS letters al van de banden afgehaald.
Ik ben simpelweg allergisch voor visuele drukte (nou niet alleen beperkt tot visueel bedenk ik me nu)
Ja dan het gewicht, gewicht van de wielen is idd waar ik op kan besparen, gelukkig waren ze al factory tubeless toen ik de fiets kocht.
De banden zijn zo'n 900 gram en een lichte Schwalbe plusband is minder dan 700 gram dus daar zou ik al 400 gram op kunnen sparen. Ik heb geen idee wat de wielset weegt maar laten we uitgaan van 2.2 kg dan is daar ook nog wel een halve kilo af te schaven al kost dat wel een hoop centjes. Maar rolgewicht is wel de moeite om op de besparen.
Ik ben simpelweg allergisch voor visuele drukte (nou niet alleen beperkt tot visueel bedenk ik me nu)
Ja dan het gewicht, gewicht van de wielen is idd waar ik op kan besparen, gelukkig waren ze al factory tubeless toen ik de fiets kocht.
De banden zijn zo'n 900 gram en een lichte Schwalbe plusband is minder dan 700 gram dus daar zou ik al 400 gram op kunnen sparen. Ik heb geen idee wat de wielset weegt maar laten we uitgaan van 2.2 kg dan is daar ook nog wel een halve kilo af te schaven al kost dat wel een hoop centjes. Maar rolgewicht is wel de moeite om op de besparen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2951
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
een Schwalbe plusband onder de 700 gram?, success.
ik heb de rocket ron 2.8 ook gehad, loopt goed, maar zijwanden zijn zo dun en slap dat je veel te hoog in druk moet en alle voordelen overboord gooit
ik heb de rocket ron 2.8 ook gehad, loopt goed, maar zijwanden zijn zo dun en slap dat je veel te hoog in druk moet en alle voordelen overboord gooit
Bird Aeris 9 blurple
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Wellicht heb ik gekeken naar de 2.6. Maar met mijn gewicht en lichte manier van rijden kan ik dunne zijwanden prima hebben is mijn ervaring. Zelf met binnenbanden reed ik de dunste en lichtste bandjes nog niet lek.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Moderator
- Berichten: 16838
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Kan me voorstellen dat een rustig plaatje je voorkeur heeft, dat heb ik meestal ook. De velgdecals en gele Maxxis letters weg is dan al een hele verbetering.
Het nadeel van het frame aanpakken is dat je doorgaans daarmee ook de garantie kwijt bent, weg levenslang!
Lijkt me een fijn fietsje zo, veel plezier ermee
Het nadeel van het frame aanpakken is dat je doorgaans daarmee ook de garantie kwijt bent, weg levenslang!
Lijkt me een fijn fietsje zo, veel plezier ermee
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ja dat garantieverhaal is idd wat me zou weerhouden. Dat zou ik wellicht doen als ik er een jaar zonder problemen op heb gereden.
De Maxxis letters heb ik met fijn schuurpapier en heel lang schuren weggekregen. Eerst alles gebrobeerd op chemisch gebied zonder resultaat overigens.
Maar wel blij met het resultaat en de zijwang lijkt er nauwelijks onder te hebben geleden.
De Maxxis letters heb ik met fijn schuurpapier en heel lang schuren weggekregen. Eerst alles gebrobeerd op chemisch gebied zonder resultaat overigens.
Maar wel blij met het resultaat en de zijwang lijkt er nauwelijks onder te hebben geleden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.