Bird Aeris 145 MT1893 AXS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Lars TB schreef: do 6 juni 2019, 20:10
novaterra schreef: do 6 juni 2019, 17:55 tevens ook de vork een upgrade gegeven. ondanks dat ie het eigenlijk niet verkeerd deed, voelde ik eigenlijk geen verschil in de instellingen van de hsc en lsc tijdens fietsen. ik had al wel begrepen dat de hsc van de lyrik zachter was geworden met de ultimate, maar het mag an mijn wel iets steviger, zelfs met de hsc op max setting. dat was ook zo met de lsc, eigenlijk geen verschil te merken(als ik de lowers liet zakken en alleen aan de demperstang voelde, was er wel degelijk verschil te voelen, maar het kwam er bij mijn gezonde gewicht van bijna 0,1T niet uit.
dus maar even op zoek en bleek dat Push industries een nieuwe demper had gemaakt voor de charger 2/2.1
deze maar besteld en zelf gemonteerd. wat een verschil!!!, nu heb ik instelbereik waar je wat aan hebt en wat je ook voelt. nu zit ik ergens in het midden van het bereik, alles helemaal open en het is ultra soepel, alles aan de max en hij is iets minder stug dan een dichte stand van een rock shox rct vork. verstelbereik voor ieder wat wils!!(snap niet dat ze dit bij RS niet zo kunnen maken dat mensen van 50 tot zeg 100kg een demper hebben die voor hun werkt)

al met al voelt het steeds beter aan
Interessant! En klinkt dus als een goede zet.

Nu dus de demper nog... .
Demper, tja. Die is prima hoor, moet alleen nog even een spacer erin doen, dat ie iets progressiever wordt. Ik heb het idee dat ik soms meer veerweg gebruik dan nodig zou zijn.
Verder is ie wel beetje af zo.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Klinkt als een deftige upgrade joost, toch eens weer wat samen plannen. Erg benieuwd naar het geheel irl :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Lijkt me goed, keer weer naar tecklenburg
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Das toch wel zonde als je net 1000,- aan een vork hebt uitgegeven...

Heb mijn oude lyrik iig. nog maar een servicebeurtje gegeven :-)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Haha, wie zegt dat ik 1000 voor een vork uit geef. Incl de hc97 zit ik ongeveer aan dat bedrag.
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik was er vanuit gegaan dat je gewoon de gemiddelde webshop prijs betaald had :-)

Ook met lagere prijs vind ik het bepaald nog geen aanbeveling voor RS...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

De vork is zeker een aanbeveling, maar als je aan jet einde van het spectrum zit wat RS ziet als gemiddeld rijders gewicht, kun je tegen deze dingen aanlopen. Is voor heel veel dingen toch? Wielset, sturen ed
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

kleine update alweer,

had tijdje geleden setje vittoria barzo bandjes besteld, lopen heerlijk!!
helaas na week of 2 glas op de weg, beide bande kapot, en dan ook echt kapot. snee in beide banden waar een grote knikker doorheen kan :-((
dus maar weer wat anders erop, heb zat liggen en maar de conti er weer op. DHF en agressor zijn ook prima, maar op een of andere manier kom ik toch weer vaak terug bij conti.

ook de gx eagle set vervangen voor een nieuwe XTR 12speed set.
schakelen is anders, iets ander gevoel in de shifter, en lijkt stukje lichter te schakelen(kan ook aan nieuwe binnen en buitenkabel liggen natuurlijk)
wat ik wel merk is dat onder beetje belasting de xtr veel sneller en soepeler schakelt dan de gx, dat is geen placebo effect maar het valt echt op.

de lyrik met HC97 demper staat nu ook spot on voor me, soepel op de kleine oneffenheden, en als de klappen hard worden dan geeft ie veel controle. ik was beetje met de hsc aan het stoeien en lijkt nu goed te zijn. pas bij drops van ong 1,2-1,5 mtr gebruik ik volle veerweg.
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

https://www.youtube.com/watch?v=v4xNJqpZJxs

https://www.youtube.com/watch?v=9uAEmT1fVLU

zo, de push demper kwam wel tot zijn recht in winterberg. die is wel van andere kwaliteit dan de charger die hij vervangt, en al helemaal de fox factory die ik ervoor had.
vooral op het eerste stuk als je de downhill en freeride opgaat, dan kom je na de eerst 50mtr uit een gat en spring je midden in flink remknippen. waar ik met de fox het stuur bijna niet vast kon houden, en met de rc2 demper toch ook redelijk door elkaar werdt geschud, met de hc97 leek het alsof ze er bijna niet waren. als referentie nog even de intense acv van maatje van me geprobeerd, met een pike rct3, daar was het ook stuur vast houden.

de remmen zijn vervangen van de gele magura mt7 naar de nieuwe xtr 4 zuiger remmen. als ik blind moet rijden weet ik niet of ik verschil zal voelen, hooguit dat misschien de magura bij het aanraken van de rem wat heftiger aanvoelt, maar qua remkracht zit er geen verschil in, daar ben ik van overtuigd
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooie spulletjes, alleen dat paarse ventiel :~
Onder het mom men mot wat aan te merken op zo,n topfiets :winkie: :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Haha, dat het je opvalt. Ik had ventielen nodig, en dit lag er op dat moment. (Iets met onderscheiden van de grijze massa:-). )
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

lang weekend Solden, wat een genot!!!!
van redelijk eenvoudige flowtrails tot aan diike natuurlijke zwarte trails.
fiets eindelijk keer bereden in terrain waar hij tot zijn recht komt
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

aangezien ik voor het werk de laatste tijd veel weg ben, en niet al te veel tijd en zin heb om de banden te wisselen dacht ik dan ik de winter wel doorkom met de shorty en dhr2 die ik in Solden ook had gebruikt. stupid idea!!
na het slotfietsen van de toertocht van de vereniging waar ik bij zit leek het erop dat de banden met na 30km weer naar huis wilden hebben.
maar snel ander setje erop gedonderd, Rekon en forecaster, scheelt wel weer heel wat energie(wist ik ook wel, maar ben te koppig dat toe te geven normal)
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Een DHR achter is idd vooral fijn met lift of shuttle :-)

Wat is je ervaring met shorty tov de assegai? (In de for sale sectie)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

paulus1981 schreef: zo 13 oktober 2019, 17:56 Een DHR achter is idd vooral fijn met lift of shuttle :-)

Wat is je ervaring met shorty tov de assegai? (In de for sale sectie)
Ik heb de assegai niet gereden in terrein ervoor. Kan er dus niks over zeggen. Denk dat hij wat beter zal rollen, al viel me de shorty ook niet tegen gezien het type band
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie